Siemanko Zapraszam do prosektorium na kolejną sekcję hehe. Pompa ABS i sam układ to trochę archaizm więc dajcie znać czy …
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Related
38 thoughts on “JAK DZIAŁA I CO MA W ŚRODKU POMPA ABS, PROSEKTORIUM PROFESORA.”
Profesorze! Kawał genialnej roboty 😀😀👍 wspaniale się Ciebie ogląda. Merytoryka, wiedza i humor. Jesteś The Best !
Majster, czy da się zregenerować pompę ABS, gdzie cieknie mi od spodu, chyba z akumulatora ciśnienia (są dwa takie cycki, z malutkimi dziurkami w środku i z jednej mi wycieka płyn)
Konkretne pytania: Czy jak podam prąd na cewke(na sucho-bez wlozonego do niej zaworu) moze sie uszkodzić? Chciałbym podłączyć drugi sterownik pod instalacje, nie montujac go – w celu zakodowania i sprawdzenia czy generuje jakieś błędy.
Krzysztofie pomóż, od jakiegoś czasu, w superb 1 1.8T hamulce stały się słabe, do tego Trzymając dzwignie Hamulca to powoli da się go dobić do końca. Wymienili mi pompę w servie na oryg I dalej lipa. Servo trzyma ciśnienie czyli jest szczelne. Kola i pompa odpowietrzone są i nic to nie wnioslo. Teraz majstry chcą wymieniać pompę ABS. Błędów brak. Czy może nakierujesz na coś?
Z tym wciskaniem tłoczka z luzoweniem odpowietrznika, żeby wypchnąć syf z zacisku, nigdy na to nie wpadłem. Bardzo ważna wskazówka. Pomimo sporej wiedzy zawsze coś ciekawego się nauczę. Wielkie dzięki i Pozdrawiam.
Chris.a podpowiedz mi czy takowa pompa ABS uszkodzona w jaki kolwiek sposob moze powodowac spadek pedala w podloge??(abs dziala, pulsuje podczas awaryjnego hamowania) pisalem do ciebie przy prosektorium serwo i pompy hamulcowej.wszystko zmienione odpowietrzone ale pedal nadal wpada na wlaczonym silniku oczywiscie.slyszalem ze cos moze puszczac wlasnie przy absie. Moze ktos mial podobny przypadek.
MÓJ OJCIEC = ABSOLUTNIE NAJLEPSZY KIEROWCA na całym tym globie śmisznym 😜 ZROBIŁ, OWSZEM i to NIE RAZ I NIE DWA… 😏😎 w autach, które zakwalifikowano do "zabytku motoryzacji dla potomności" zanim w ogóle wymyślono ABS! 👌👍
Raczej jest tak, że zaworki upuszczają ciśnienie, a pompa ładuje ciśnienie z powrotem. Warto wspomnieć, że ABS potrafi odpuścić hamulec np. tylko dla jednego koła (które akurat traci przyczepność) – mocny argument dla tych, którzy twierdzą że są lepsi niż ABS. Co do używanych urządzeń ABS… jeżeli leżałoby pod płotem, z niezaślepionymi gniazdami węży, to bym się zastanawiał czy to brać. Jeśli zaślepione, to czemu nie.
A taki układ jak z ESP i dodatkową pompa wspomagania siłę hamowania? Np. w moim Passacie. Mam taką pompę ABS wraz z tą wspomagającą, mogę podesłać. Jak to działa? U mnie np. problem z włączaniem się tej drugiej pompy podczas odpuszczania gazu. Auto samo szarpie, pohamowywuje.
by wynikało, że akumulator ciśnienia jest raczej po to, by reakcja na otwarcie zaworu spustowego była szybsza niż gdyby za spuszczenie ciśnienia była odpowiedzialna pompa pompując płyn na bieżąco.
Może jakiś filmik z wymiany płynu hamulcowego w aucie z ABS-em? Jest trochę różnych informacji w internecie na ten temat ale moim zdaniem są mało precyzyjne.
dlaczego w autach bez ABS wymianę płynu hamulcowy należy zaczynać od najdalej oddalonego tylnego koła, a kończyć na najbliższym przednim, natomiast w autach z ABS odwrotnie ? A może to tylko "miejska legenda" ?
Witam, mam problem VW new Beetle 1.9 D. Od początku od samego zakupu (prawie 5 mcy) pedał hamulca był miękki, po naciśnienicu powoli sie obniżał. Mechanik twierdził ze tak może być 🙂 Ja jednak chiałem to zrobić i wymieniłem pompe hamulcową i jednak bez zmian. Po jakimś czasie zagrzały się hamulce, gorące felgi, śruby, w aucie śmierdzi spalenizną. Wymieniłem tacze, klocki (były na maksa zniszczone), wyczyszczone zaciski, sprawdzone tłoczki. Wymieniłem elastyczny przewód od strony kierowcy. Nic to nie pomogło. MECHANIK męczy się z tym od 2 tygodni i nie może tego naprawić. Na komputerze 0 błedów. Co z tym zrobić ? Czy to może pompa ABS czy serwo ?
4:07 Hamowanie z ABSem najczęściej skraca dystans, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. "Podobnoż" opona na asfalcie utrzymywana w 20-30% poślizgu (0% poślizg – koło się toczy, 100% poślizg – koło stoi) ma największą przyczepność.
Mam taki temat. Tarcie opony o różne rodzaje asfaltu. Wyślizganego przed zakrętami, świeżego, trochę zużytego. Bo wszyscy zwracają uwagę na opony a nikt nie zwraca uwagi na gówniany asfalt. Chodzi o pomiar siły wyciągania blachy z pod koła na różnych asfaltach w miejscach niebezpiecznych(przed zakrętami, skrzyżowaniami i zwykłych miejscach).
Po pierwsze to nie wiem jak to się stało, że przeoczyłem ten odcinek. Po drugie czuję niedosyt, bo nic nie powiedziałeś o samym przebiegu hamowania, takim bez ABS i zadziałaniem ABS. Bardzo lubię gdy "pokazujesz i objaśnisz": "tędy idzie, tu jest zawór, a jak to… to wtedy idzie tamtędy i dzieje się to…) Po trzecie, myślę, że z tym silnikiem w agregacie to jest odwrotnie… To żaden problem elektrozaworem spuścić ciśnienie z zacisku gdy koło blokuje. Problem skąd je wziąć je znowu gdy koło odzyska przyczepność bo przecież pompa hamulcowa tego nie potrafi, gdy płynu ubywa, to pedał coraz niżej i trzeba by "przepompować pedałem" czyli nabrać nowego a to w hamowaniu awaryjnym jest niewykonalne. Dlatego myślę, że to silnik jest odpowiedzialny za dobijanie ciśnienia i to kopanie w pedał.
Jeżeli wymieniam pompę hamulcową w układzie z ABS/ESP to aby odpowietrzyć układ należ używać procedury z użyciem komputera? Czy można odpowietrzyć pompę klasyczną metodą naciskania na hamulec i spuszczania płynu przez zacisk aż wygoni się całe powietrze?? Czy odpowietrzy się również pompa ABS przy klasycznej metodzie???
Tak – Panie Szanowny, wszystko się zgadza tylko o nie wciskaniu tłoczka w cylinderek i spuszczaniu płynu hamulcowego powinni wiedzieć mechanicy, oni w pierwszej kolejności. Pozdrawiam mechanika – Profesora Chrisa. Czess.
Za film 👉😉👍 Mam pytanie do obejrzanego wykładu, w podobnej pompie ale w Renault w pompie ABS z ESP – ATE Mk 60, 👉 gdzie jest czujnik ciśnienia płynu hamulcowego 👉❓
A co takiego dzieje się w pompie lub sterowniku pompy, że wywala błąd 03011 w autach VAG? Niby ogłaszają się w sieci, że naprawiają te sterowniki. Ale co w nich się takiego dzieje?
Drogi Chrisie. Wspominales ze objawem zatartych tloczkow w ABS moze byc np. brak cisnienie na jednym kole. Ja ma problem od 5 lat z jednym kolo (PP) – notorycznie sie grzeje poniewaz czuc ze delikatnie trzyma hamulec. Delikatnie ze da sie jezdzic bez problemu, ale po 50km kolo jest gorace jak piec! Robilem wszystko (serwis prowadnic zacisku, wymiana na nowy zacisk, wymiana przewodu elastycznego, klocki, tarcze, sprawdzalem lozysko, wymiana jarzma, wymiana plynu, odpowietrzanie, odpiecie modulu ESP bo twierdzono ze jest walniety i wysyla sygnal ze ma dohamowywac to kolo, geometria i nic!) czy wg Twojej wiedzy moze to byc pompa abs. nie chce zgadywac bo nowa kosztuje ok 1500zl. juz sie poddałem. A ten rodzynek to i20 z 2013
Profesorze! Kawał genialnej roboty 😀😀👍 wspaniale się Ciebie ogląda. Merytoryka, wiedza i humor. Jesteś The Best !
Będzie film jak jest zbudowany katalizator?
Jak to "nierozbieralne"- przecież właśnie rozebrałeś… Nie ma rzeczy " nierozbieranych" – tylko są "nieskładalne"…
Majster, czy da się zregenerować pompę ABS, gdzie cieknie mi od spodu, chyba z akumulatora ciśnienia (są dwa takie cycki, z malutkimi dziurkami w środku i z jednej mi wycieka płyn)
materiał nie ma pretensji , że profesor go "troszeczkę" zniszczył
Konkretne pytania: Czy jak podam prąd na cewke(na sucho-bez wlozonego do niej zaworu) moze sie uszkodzić? Chciałbym podłączyć drugi sterownik pod instalacje, nie montujac go – w celu zakodowania i sprawdzenia czy generuje jakieś błędy.
Swoją drogą fajnie imadło
Czy odpowietrzać trzeba zawsze pompe hamulcową czy wystarczy tylko koła (auta z abs) i jak odpowietrza sie pompę?
Krzysztofie pomóż, od jakiegoś czasu, w superb 1 1.8T hamulce stały się słabe, do tego Trzymając dzwignie Hamulca to powoli da się go dobić do końca. Wymienili mi pompę w servie na oryg I dalej lipa. Servo trzyma ciśnienie czyli jest szczelne. Kola i pompa odpowietrzone są i nic to nie wnioslo. Teraz majstry chcą wymieniać pompę ABS. Błędów brak. Czy może nakierujesz na coś?
Z tym wciskaniem tłoczka z luzoweniem odpowietrznika, żeby wypchnąć syf z zacisku, nigdy na to nie wpadłem. Bardzo ważna wskazówka. Pomimo sporej wiedzy zawsze coś ciekawego się nauczę. Wielkie dzięki i Pozdrawiam.
Super film dodam tylko że w tej nasadce plastikowej nie ma żadnej elektroniki.Pozdrawiam
Chris.a podpowiedz mi czy takowa pompa ABS uszkodzona w jaki kolwiek sposob moze powodowac spadek pedala w podloge??(abs dziala, pulsuje podczas awaryjnego hamowania) pisalem do ciebie przy prosektorium serwo i pompy hamulcowej.wszystko zmienione odpowietrzone ale pedal nadal wpada na wlaczonym silniku oczywiscie.slyszalem ze cos moze puszczac wlasnie przy absie.
Moze ktos mial podobny przypadek.
ABS – Kris. Absolutny Brak Szczescia 😂😂😂
ABS – Kris. Absolutny Brak Szczescia 😂😂😂
MÓJ OJCIEC = ABSOLUTNIE NAJLEPSZY KIEROWCA na całym tym globie śmisznym 😜 ZROBIŁ, OWSZEM i to NIE RAZ I NIE DWA… 😏😎 w autach, które zakwalifikowano do "zabytku motoryzacji dla potomności" zanim w ogóle wymyślono ABS! 👌👍
Raczej jest tak, że zaworki upuszczają ciśnienie, a pompa ładuje ciśnienie z powrotem.
Warto wspomnieć, że ABS potrafi odpuścić hamulec np. tylko dla jednego koła (które akurat traci przyczepność) – mocny argument dla tych, którzy twierdzą że są lepsi niż ABS.
Co do używanych urządzeń ABS… jeżeli leżałoby pod płotem, z niezaślepionymi gniazdami węży, to bym się zastanawiał czy to brać. Jeśli zaślepione, to czemu nie.
A taki układ jak z ESP i dodatkową pompa wspomagania siłę hamowania? Np. w moim Passacie. Mam taką pompę ABS wraz z tą wspomagającą, mogę podesłać. Jak to działa? U mnie np. problem z włączaniem się tej drugiej pompy podczas odpuszczania gazu. Auto samo szarpie, pohamowywuje.
Brawo Profesorze
Stąd
https://www.youtube.com/watch?v=ckEoArQv14g&ab_channel=PartInfo1
by wynikało, że akumulator ciśnienia jest raczej po to, by reakcja na otwarcie zaworu spustowego była szybsza niż gdyby za spuszczenie ciśnienia była odpowiedzialna pompa pompując płyn na bieżąco.
A co się właśnie stanie gdy się zaworek zatnie i pieni płyn jakie objawy na pedale hamulca
Nic sie nie zna obłuda
Może jakiś filmik z wymiany płynu hamulcowego w aucie z ABS-em? Jest trochę różnych informacji w internecie na ten temat ale moim zdaniem są mało precyzyjne.
Właśnie mi się zepsuła, ale "nowa" jedzie już ze złomu 😀
dlaczego w autach bez ABS wymianę płynu hamulcowy należy zaczynać od najdalej oddalonego tylnego koła, a kończyć na najbliższym przednim, natomiast w autach z ABS odwrotnie ?
A może to tylko "miejska legenda" ?
Nie przepompowuje do zbiornika ale zmienia ciśnienie w układzie
Witam, mam problem VW new Beetle 1.9 D. Od początku od samego zakupu (prawie 5 mcy) pedał hamulca był miękki, po naciśnienicu powoli sie obniżał. Mechanik twierdził ze tak może być 🙂 Ja jednak chiałem to zrobić i wymieniłem pompe hamulcową i jednak bez zmian. Po jakimś czasie zagrzały się hamulce, gorące felgi, śruby, w aucie śmierdzi spalenizną. Wymieniłem tacze, klocki (były na maksa zniszczone), wyczyszczone zaciski, sprawdzone tłoczki. Wymieniłem elastyczny przewód od strony kierowcy. Nic to nie pomogło. MECHANIK męczy się z tym od 2 tygodni i nie może tego naprawić. Na komputerze 0 błedów. Co z tym zrobić ? Czy to może pompa ABS czy serwo ?
4:07 Hamowanie z ABSem najczęściej skraca dystans, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. "Podobnoż" opona na asfalcie utrzymywana w 20-30% poślizgu (0% poślizg – koło się toczy, 100% poślizg – koło stoi) ma największą przyczepność.
Mam taki temat. Tarcie opony o różne rodzaje asfaltu. Wyślizganego przed zakrętami, świeżego, trochę zużytego. Bo wszyscy zwracają uwagę na opony a nikt nie zwraca uwagi na gówniany asfalt. Chodzi o pomiar siły wyciągania blachy z pod koła na różnych asfaltach w miejscach niebezpiecznych(przed zakrętami, skrzyżowaniami i zwykłych miejscach).
Po pierwsze to nie wiem jak to się stało, że przeoczyłem ten odcinek.
Po drugie czuję niedosyt, bo nic nie powiedziałeś o samym przebiegu hamowania, takim bez ABS i zadziałaniem ABS. Bardzo lubię gdy "pokazujesz i objaśnisz": "tędy idzie, tu jest zawór, a jak to… to wtedy idzie tamtędy i dzieje się to…)
Po trzecie, myślę, że z tym silnikiem w agregacie to jest odwrotnie… To żaden problem elektrozaworem spuścić ciśnienie z zacisku gdy koło blokuje. Problem skąd je wziąć je znowu gdy koło odzyska przyczepność bo przecież pompa hamulcowa tego nie potrafi, gdy płynu ubywa, to pedał coraz niżej i trzeba by "przepompować pedałem" czyli nabrać nowego a to w hamowaniu awaryjnym jest niewykonalne. Dlatego myślę, że to silnik jest odpowiedzialny za dobijanie ciśnienia i to kopanie w pedał.
Jeżeli wymieniam pompę hamulcową w układzie z ABS/ESP to aby odpowietrzyć układ należ używać procedury z użyciem komputera? Czy można odpowietrzyć pompę klasyczną metodą naciskania na hamulec i spuszczania płynu przez zacisk aż wygoni się całe powietrze?? Czy odpowietrzy się również pompa ABS przy klasycznej metodzie???
1:21 Polecam odpalić w prędkości 0,25 Wtedy dzieją się cuda xD
Tak – Panie Szanowny, wszystko się zgadza tylko o nie wciskaniu tłoczka w cylinderek i spuszczaniu płynu hamulcowego powinni wiedzieć mechanicy, oni w pierwszej kolejności. Pozdrawiam mechanika – Profesora Chrisa. Czess.
To jest mistrzostwo świata jak Profesor to wszystko wspaniale przygotowuje, pokazuje i tłumaczy. Dziękuję Psorze.
Co ty wciskasz. Ja tutaj w anglii Biały nissana widziałem i zarzuciło gościa na lewą stronę.
Chcesz to ci "Espejsa" oddam za worek ryżu do pocięcia. Kurwa, nawet ci tarczę założę ^,^
Za film 👉😉👍
Mam pytanie do obejrzanego wykładu, w podobnej pompie ale w Renault w pompie ABS z ESP – ATE Mk 60, 👉 gdzie jest czujnik ciśnienia płynu hamulcowego 👉❓
A co takiego dzieje się w pompie lub sterowniku pompy, że wywala błąd 03011 w autach VAG? Niby ogłaszają się w sieci, że naprawiają te sterowniki. Ale co w nich się takiego dzieje?
Drogi Chrisie. Wspominales ze objawem zatartych tloczkow w ABS moze byc np. brak cisnienie na jednym kole. Ja ma problem od 5 lat z jednym kolo (PP) – notorycznie sie grzeje poniewaz czuc ze delikatnie trzyma hamulec. Delikatnie ze da sie jezdzic bez problemu, ale po 50km kolo jest gorace jak piec! Robilem wszystko (serwis prowadnic zacisku, wymiana na nowy zacisk, wymiana przewodu elastycznego, klocki, tarcze, sprawdzalem lozysko, wymiana jarzma, wymiana plynu, odpowietrzanie, odpiecie modulu ESP bo twierdzono ze jest walniety i wysyla sygnal ze ma dohamowywac to kolo, geometria i nic!) czy wg Twojej wiedzy moze to byc pompa abs. nie chce zgadywac bo nowa kosztuje ok 1500zl. juz sie poddałem. A ten rodzynek to i20 z 2013