Jeśli potrafisz wymienić w swoim aucie olej – dasz radę przeprowadzić tę czynność samodzielnie, pamiętaj jednak o podstawowych zasadach, z czego najważniejsza mówi o wlewaniu płynu chłodniczego w nierozgrzany układ.
Podczas wymiany płynu bardzo wskazane jest płukanie całego układu. Mimo że płyny do chłodnic są technologicznie bardzo wysokiej jakości, podczas rozgrzewania i schładzania cieczy wytrącają się z nich osady, które mogą zalegać na brzegach poszczególnych elementów układu chłodzenia. To z kolei nieuchronnie dąży do jego usterek. Z czasem układ traci swoją szczelność, a wyciekający płyn wpływa na pracę silnika oraz pompy wodnej.
Dlatego układ chłodzenia powinno się czyścić. Płukanie chłodnicy należy wykonać każdorazowo podczas wymiany płynu do chłodnicy.
Ponadto płukacz przeciwdziała przegrzewaniu się chłodnicy, zapewniając optymalną temperaturę pracy silnika. Może być stosowany we wszystkich typach chłodnic, niezależnie od rodzaju płynu chłodniczego i stopnia jego rozcieńczenia z wodą.
************ REJESTRACJA PRODUKTÓW *************
Uwaga! Już za kilka tygodni rusza platforma w ramach której rejestrując zakupiony produkt K2 otrzymasz dodatkowe korzyści m.in, szansę na wygranie pakietu produktów K2.
Śledź nas na facebooku i zapisz się na newsletter na stronie k2.com.pl, aby być na bieżąco.
************ DLA SPRZEDAWCÓW – PROGRAM LOJALNOŚCIOWY *************
Zwiększ swoje zyski stawiając na markę K2. Przystąp do programu lojalnościowego Melle Partner. Zyskaj atrakcyjne nagrody oraz dotrzyj do większej ilości klientów, dzięki darmowej reklamie. Zainteresowani produktami K2 bez problemu znajdą Twój sklep w wyszukiwarce na stronie K2.com.pl. Zapraszamy!
Dołącz na: https://partner.melle.com/?utm_source=b2c&utm_campaign=yt
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Related
26 thoughts on “Jak wymienić płyn do chłodnic – Płukanie układu chłodzenia i wymiana płynu do chłodnic”
Akurat w Audi A6 C7 to układ trzeba odpowietrzyć na wężu od nagrzewnicy w podszybiu. O napełnianiu podciśnieniowe według instrukcji producenta już nie wspomnę. Ale po co odpowietrzać, samo się odpowietrzy, co tam producent wie.
A co w sytuacji gdy płynu starego jest tyle że ta pkukanka 400ml już się nie zmieści? Chyba nie powinno się przelewać ponad Max czyli należy te 400ml spuścić wcześniej.
Kupiłem "Czerwony", a płyn ma kolor różowy, to jaki kolor będzie miał "Różowy" skoro "Czerwony" jest różowy? Nie rozumiem, po co takie zamieszanie. Z przodu butelki jest napisane G12, a z tyłu G12/G12+. Kolory, różne G, Technologie. Można mieszać płyny tego samego rodzaju, ale nie jest napisane jakiej technologii ten płyn jest. A mogłoby by być to przedstawione w sposób nie pozostawiający złudzeń, ale skoro jest tanio, to wyraźnie trzeba się namęczyć.
odkręcenie korka spustowego ,hmm szkoda że filmik z wymianą płynu nie zrobiono na samochodzie Polo Classic rok produkcji 97.wersja benzyna .W tym modelu korka nie ma więc jak wymienić płyn samodzielnie ?
Czy taka płukanka pomoże mi wypłukać paproszki z układu , podchodzą pod termostat nie zamyka się do końca ,poczym ciężko łapie temperaturę roboczą rano bo cały czas jest lekko otwarty .Dzięki z góry za odpowiedz .Pozdrawiam
Lepiej zlać stary płyn, następnie na pusty układ wlać płukankę i napełnić wodą zdemineralizowaną. W taki sposób cała płukanka jest w silniku i od razu działa. W wielu samochodach w zbiorniczku wyrównawczym prawie nie ma obiegu i płukanka stamtąd jeśli pójdzie wgl w układ to w niedużych ilościach. W starszych konstrukcjach z klasycznym termostatem jeśli odepniemy wąż od chłodnicy zaraz po zgaszeniu silnika spuścimy cały płyn(również z bloku) a jeśli będziemy czekać aż ostygnie to termostat się zamknie a płyn z bloku nie zejdzie i spuścimy 2/3 a nie wszystko.
Ile wlewa sie tej wody zdemineralizowanej do wyplukania ukladu? Czy jesli np. producent podaje 5.5 litra pojemnosc ukladu, to powinienem wlac tez dokladnie tyle samo wody, czy moze byc mniej np 3 litry? Ile razy powtarzac to plukanie woda? I na koniec co jesli po oprozneniu ukladu i zalaniu plynem wchodzi np. tylko 4.5 litra (przy deklarowanej przez producenta pojemnosci 5.5 litra)? Czy to oznacza, ze zostalo troche wody zdemineralizowanej i nie nalezy sie przejmowoac (przy prawidlowym odpowietrzeniu ukladu) czy tez jednak cos jest nie tak? Czy ewentualnie ten litr wody nalezy jakos uwzglednic w stezeniu plynu i dac np. 60% roztwor zamiast 50% do zalania ukladu?
1. A jak leje wodę destylowaną to na otwartym korku od dołu (woda po prostu od razu wylewa sie?)? 2. Jak na zamkniętym to też odpalam (na wodzie) auto i czyszcze?
Czy w 10 letnim samochodzie z przebiegiem 160tyś km można bez obaw użyć ten środek ale wymieszany w układzie chłodzenia z wodą destylowanom. Ponieważ miałem problem w zbiorniku wyrównawczych pojawiała się piana zlalem stary płyn i następnie zalałem wodą destylowanom po pierwszym płukaniu piany było niewiele po następnych 2 plukaniach zero piany zalałem zielonym płynem do wszystkich typów chłodnic i po tygodniu znów pojawiła się piana myślę że stary płyn wgryzł się w kamień i zakamarki układu oraz w nagrzewnice dlatego nowy glikol to wypłukuje dokładniej niż sama woda muszę mieć pewność że ten płyn nie jest szkodliwy dla gumowych przewodów.
Od jakiegoś czasu obserwuję Wasz kanał. Ładnie się rozwijacie. Muszę się jednak podzielić swoją uwagą. Smutny ten chłopak, który występuje w tym i kilku innych filmach, taki jakiś bez życia i bez uśmiechu, trochę jakby to robił za karę i na odpierdol.
Powietrze nie spóściłeś majstre
Witam, czy można na tej płukance jeździć, zamiast oczekiwać na postoju z włączonym silnikiem?
Czy płyn chłodniczy możemy zlać do kanalizacji w domu?
Od lat używam koncentratu płynu chłodniczego K2 Kuler ,jest bardzo dobry
Akurat w Audi A6 C7 to układ trzeba odpowietrzyć na wężu od nagrzewnicy w podszybiu. O napełnianiu podciśnieniowe według instrukcji producenta już nie wspomnę. Ale po co odpowietrzać, samo się odpowietrzy, co tam producent wie.
@K2 auto jak nowe można wypompować płyn chłodniczy za pomocą pompki od strony wlewu
A co w sytuacji gdy płynu starego jest tyle że ta pkukanka 400ml już się nie zmieści? Chyba nie powinno się przelewać ponad Max czyli należy te 400ml spuścić wcześniej.
Może być woda destylowana zamiast demineralizowanej?
Uzasadnienie zabrzmiało jakby wymiana płynu chłodzącego realnie nic nie dawała.
git
A czy płukanka jest wskazana w starym 13 letnim aucie?
witam ja mam przezroczysty plyn czy moge dolac rozowy lub niebieski ?
Kupiłem "Czerwony", a płyn ma kolor różowy, to jaki kolor będzie miał "Różowy" skoro "Czerwony" jest różowy?
Nie rozumiem, po co takie zamieszanie.
Z przodu butelki jest napisane G12, a z tyłu G12/G12+.
Kolory,
różne G,
Technologie.
Można mieszać płyny tego samego rodzaju, ale nie jest napisane jakiej technologii ten płyn jest.
A mogłoby by być to przedstawione w sposób nie pozostawiający złudzeń, ale skoro jest tanio, to wyraźnie trzeba się namęczyć.
odkręcenie korka spustowego ,hmm szkoda że filmik z wymianą płynu nie zrobiono na samochodzie Polo Classic rok produkcji 97.wersja benzyna .W tym modelu korka nie ma więc jak wymienić płyn samodzielnie ?
Czy taka płukanka pomoże mi wypłukać paproszki z układu , podchodzą pod termostat nie zamyka się do końca ,poczym ciężko łapie temperaturę roboczą rano bo cały czas jest lekko otwarty .Dzięki z góry za odpowiedz .Pozdrawiam
to jest reklama…!!!!!!!
Co zrobic jesli mam dolewki zwyklej wody do chlodnicy a idzie zima mroz i nie mam gdzie garazaowac auta ?
Lepiej zlać stary płyn, następnie na pusty układ wlać płukankę i napełnić wodą zdemineralizowaną. W taki sposób cała płukanka jest w silniku i od razu działa. W wielu samochodach w zbiorniczku wyrównawczym prawie nie ma obiegu i płukanka stamtąd jeśli pójdzie wgl w układ to w niedużych ilościach. W starszych konstrukcjach z klasycznym termostatem jeśli odepniemy wąż od chłodnicy zaraz po zgaszeniu silnika spuścimy cały płyn(również z bloku) a jeśli będziemy czekać aż ostygnie to termostat się zamknie a płyn z bloku nie zejdzie i spuścimy 2/3 a nie wszystko.
Ile wlewa sie tej wody zdemineralizowanej do wyplukania ukladu? Czy jesli np. producent podaje 5.5 litra pojemnosc ukladu, to powinienem wlac tez dokladnie tyle samo wody, czy moze byc mniej np 3 litry? Ile razy powtarzac to plukanie woda? I na koniec co jesli po oprozneniu ukladu i zalaniu plynem wchodzi np. tylko 4.5 litra (przy deklarowanej przez producenta pojemnosci 5.5 litra)? Czy to oznacza, ze zostalo troche wody zdemineralizowanej i nie nalezy sie przejmowoac (przy prawidlowym odpowietrzeniu ukladu) czy tez jednak cos jest nie tak? Czy ewentualnie ten litr wody nalezy jakos uwzglednic w stezeniu plynu i dac np. 60% roztwor zamiast 50% do zalania ukladu?
Nissan Almera 1.5 w gazie jakim płynem zalać? z tego co wiem to jest tam teraz Orlen Petrygo
1. A jak leje wodę destylowaną to na otwartym korku od dołu (woda po prostu od razu wylewa sie?)?
2. Jak na zamkniętym to też odpalam (na wodzie) auto i czyszcze?
Czy w 10 letnim samochodzie z przebiegiem 160tyś km można bez obaw użyć ten środek ale wymieszany w układzie chłodzenia z wodą destylowanom. Ponieważ miałem problem w zbiorniku wyrównawczych pojawiała się piana zlalem stary płyn i następnie zalałem wodą destylowanom po pierwszym płukaniu piany było niewiele po następnych 2 plukaniach zero piany zalałem zielonym płynem do wszystkich typów chłodnic i po tygodniu znów pojawiła się piana myślę że stary płyn wgryzł się w kamień i zakamarki układu oraz w nagrzewnice dlatego nowy glikol to wypłukuje dokładniej niż sama woda muszę mieć pewność że ten płyn nie jest szkodliwy dla gumowych przewodów.
W niektórych samochodach dobrze jest naprzemiennie włączać grzanie/chłodzenie aby solidnie odpowietrzyć układ.
Jaki płyn chłodzący do Nissana qauqaia( j11) silnik benzynowy 1.6
Od jakiegoś czasu obserwuję Wasz kanał. Ładnie się rozwijacie. Muszę się jednak podzielić swoją uwagą. Smutny ten chłopak, który występuje w tym i kilku innych filmach, taki jakiś bez życia i bez uśmiechu, trochę jakby to robił za karę i na odpierdol.
Bartek gdzie są profile z Kolmetalu? :))