Siema
Dzisiaj przestawiam Wam naprawdę wyjątkowo przemyślane rozwiązanie i nie tylko chodzi o samą hybrydę a o sposób działania przekładni CVT. Niedługo w prosektorium diravi oraz napęd z elektrycznego focusa.
Pozdro!
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Profesorze obawiam się że to "CVT" działa nieco inaczej niż omawiasz. Normalna przekładnia jeśli pominiemy straty zachowuje przekazywaną moc i np. zwiększa moment kosztem spadku obrotów. Tu mamy przekładnie obiegową, która pracuje podobnie jak mechanizm różnicowy i dzieli moc. Moment generowany przez silnik spalinowy jest identyczny jak ten przekazany na koła zębate i dyfer. Jeżeli obroty są niższe to nadwyżka mocy idzie do generatora. W takiej sytuacji to nie falownik szybko obraca wirnikiem z magnesami. On je hamuje odbierając energię. Co z nią może zrobić? Albo ładuje akumulatory a jak jest jej za dużo to kieruje na ten silnik po drugiej stronie. I wtedy 100% mocy silnika spalinowego idzie na koła ale cześć przekazuje przekładnia mechaniczna a cześć jest zamieniana na prąd i potem znów na energię mechaniczną. Przekładnia planetarna pracuje tu jako dzielnik mocy. Gdyby nie ten duży silnik po drugiej stronie całość nie miałaby sensu bo straty mocy przy takim elektronicznym regulowaniu obrotów byłyby potworne.
15:43 – na neutralu hybryda nie może generować prądu. W pozycji N silnik spalinowy jest rozłączany i nie kręci generatorami. Prąd generowany może być z silnika w czasie jazdy w trybie D (lub podczas gdy stoimy w miejscu ale mamy "D") lub na "P".
Tak się zastanawiam, czy podczas jazdy z prędkością autostradową traci się energię mechaniczną na przetwarzanie jej na prąd aby zasilić silnik sterujący tworzący przełożenie, o którym mówisz?
Jeśli wirnik ma magnes stały nie jest to silnik trójfazowy ale silnik BLDC na prąd stały z komutatorem elektronicznym. Skrzynia biegów CVT to skrzynia o zmiennym przełożeniu z paskiem , gdzie tu pasek i zmienne koła stożkowe ? Jest to skrzynia tzw E-CVT ale nie ma to nic wspólnego z CVT!!
A moze ktos bedzie wiedzial bo to to samo co toyota . W mojej auris 140 tys przebiwgu na zimnym silniku na recznym i P jak wlaczy sie silnik to jest szarpniecie jakby chciala jechac . Przy odpuszczeniu recznego i zmianie na D slychac stukniecie . problem jest z tym podjezdzaniem na postoju jak wlacza sie silnik wydaje mi sie , ze blokada sie wtedy napina . Ale co moze byc z tym podjezdzaniem?!?! Pozdrawiam
Witam . Mam prosbe . Szukam priusa i nie jestem prwien bo nie moge dojsc konca czy 3 genetarcja czyli od 2009 ma juz ta przekladnie eCVT czyli prezentowana w filmie czy wystepowaly jednak CVT . Bede wdzieczny za pomoc
Takie pytanie czy w tych skrzyniach jest możliwość sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni ? Co prawda posiadam forda fusion hyb ale osprzęt niby z toyoty ukradziony.
Myślę, że koncepcyjnie o wiele łatwiej zrozumieć tradycyjne CVT ze zmiennymi efektywnymi średnicami kół, pomiędzy którymi pracuje łańcuch. Natomiast w przypadku e-CVT i zastosowania układu planetarnego nie jest to już chyba aż takie intuicyjne… 'Modulacja' prędkości kół w pojeździe w przypadku e-CVT jest całkiem nieźle pokazana na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=MsvVD0FaF28 (wariant dla niecierpliwych: https://youtu.be/MsvVD0FaF28?t=295).
Profesorze nie cvt a e-cvt… Jestem w stanie znieść jak laicy w komentarzach wypisują bzdury ze Lexus czy Toyota stosuje w hybrydach skrzynie cvt. Ale profesorowi to nie wypada, nie cvt a E-CVT… a to różnica i to bardzo duża. A potem powołują się na Chrisa, przecież tak mówił. NIE I JESZCZE RAZ NIE CVT TYLKO E-CVT
Profesorze obawiam się że to "CVT" działa nieco inaczej niż omawiasz. Normalna przekładnia jeśli pominiemy straty zachowuje przekazywaną moc i np. zwiększa moment kosztem spadku obrotów. Tu mamy przekładnie obiegową, która pracuje podobnie jak mechanizm różnicowy i dzieli moc. Moment generowany przez silnik spalinowy jest identyczny jak ten przekazany na koła zębate i dyfer. Jeżeli obroty są niższe to nadwyżka mocy idzie do generatora. W takiej sytuacji to nie falownik szybko obraca wirnikiem z magnesami. On je hamuje odbierając energię. Co z nią może zrobić? Albo ładuje akumulatory a jak jest jej za dużo to kieruje na ten silnik po drugiej stronie. I wtedy 100% mocy silnika spalinowego idzie na koła ale cześć przekazuje przekładnia mechaniczna a cześć jest zamieniana na prąd i potem znów na energię mechaniczną. Przekładnia planetarna pracuje tu jako dzielnik mocy. Gdyby nie ten duży silnik po drugiej stronie całość nie miałaby sensu bo straty mocy przy takim elektronicznym regulowaniu obrotów byłyby potworne.
A jak bym webasto podłączył do 12v to na postoju by była doładowywana na bieżąco ta bateria od tej dużej bez kluczyków i zapłonu? Sprawdzał ktoś?
BŁAD!!!!! Wtrysk pośrednio bezpośredni jest w Passacie B8 1.8 oraz 2.0 EA888 Gen 3B, swoją drogą co sądzisz o tym silniku???
Materiał zajebisty. Mam nadzieje ze wspomnisz o historii tego hybrydonapedu.
15:43 – na neutralu hybryda nie może generować prądu. W pozycji N silnik spalinowy jest rozłączany i nie kręci generatorami. Prąd generowany może być z silnika w czasie jazdy w trybie D (lub podczas gdy stoimy w miejscu ale mamy "D") lub na "P".
Tak się zastanawiam, czy podczas jazdy z prędkością autostradową traci się energię mechaniczną na przetwarzanie jej na prąd aby zasilić silnik sterujący tworzący przełożenie, o którym mówisz?
Jestem ciekaw czemu skrzynia klękła. Myślałem że są totalnie bezawaryjne
Dlaczego klękła ta skrzynia? Ktoś wie?
Jeśli wirnik ma magnes stały nie jest to silnik trójfazowy ale silnik BLDC na prąd stały z komutatorem elektronicznym. Skrzynia biegów CVT to skrzynia o zmiennym przełożeniu z paskiem , gdzie tu pasek i zmienne koła stożkowe ? Jest to skrzynia tzw E-CVT ale nie ma to nic wspólnego z CVT!!
A moze ktos bedzie wiedzial bo to to samo co toyota . W mojej auris 140 tys przebiwgu na zimnym silniku na recznym i P jak wlaczy sie silnik to jest szarpniecie jakby chciala jechac . Przy odpuszczeniu recznego i zmianie na D slychac stukniecie . problem jest z tym podjezdzaniem na postoju jak wlacza sie silnik wydaje mi sie , ze blokada sie wtedy napina . Ale co moze byc z tym podjezdzaniem?!?! Pozdrawiam
Super filmik. A co się spier..liło że wylądowało na Twoim stole?
Bardzo dobry materiał 👏🏻
Witam . Mam prosbe . Szukam priusa i nie jestem prwien bo nie moge dojsc konca czy 3 genetarcja czyli od 2009 ma juz ta przekladnie eCVT czyli prezentowana w filmie czy wystepowaly jednak CVT . Bede wdzieczny za pomoc
Takie pytanie czy w tych skrzyniach jest możliwość sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni ? Co prawda posiadam forda fusion hyb ale osprzęt niby z toyoty ukradziony.
Prąd stały, prąd zmienny. Nie, napięcie stałe lub zmienne.
Uprawnienia 1KV kłaniają się 🙂
Ale pomysł i sposób tłumaczenia ciekawy.
To w końcu czemu padła skrzynia?
Auto bardzo fajne, jeden problem dla mnie jest taki ze trzeba wymienić baterie co 10 + lat, ciekaw jestem jaki jest koszt czegoś takiego.
Czemu wszyscy tego nie stosują, np. całe Niemcy wolą swoje podwójne sprzęgiełko DSG czy tiptroniki?
Ford też stosuje eCVT. Potwierdzam, mega zgrabne rozwiązanie. Kuga PHEV, na pustej bateri, 225 koniach i masie 1900 pali na mieście 4l/100km.
Myślę, że koncepcyjnie o wiele łatwiej zrozumieć tradycyjne CVT ze zmiennymi efektywnymi średnicami kół, pomiędzy którymi pracuje łańcuch. Natomiast w przypadku e-CVT i zastosowania układu planetarnego nie jest to już chyba aż takie intuicyjne… 'Modulacja' prędkości kół w pojeździe w przypadku e-CVT jest całkiem nieźle pokazana na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=MsvVD0FaF28 (wariant dla niecierpliwych: https://youtu.be/MsvVD0FaF28?t=295).
Co ile się olej w takiej skrzyni e-cvt wymienia?
No to mi się wiele wyjaśniło. Gracias, el Profesor.
Profesorze nie cvt a e-cvt… Jestem w stanie znieść jak laicy w komentarzach wypisują bzdury ze Lexus czy Toyota stosuje w hybrydach skrzynie cvt. Ale profesorowi to nie wypada, nie cvt a E-CVT… a to różnica i to bardzo duża. A potem powołują się na Chrisa, przecież tak mówił. NIE I JESZCZE RAZ NIE CVT TYLKO E-CVT