Oglądaj „101 Napraw” w niedzielę o 10:00 w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-6,S09E06,154136
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Grzegorz Duda wymieni klocki hamulcowe w Lexusie IS i doradzi, co poza samą wymianą warto wyczyścić i obejrzeć przy okazji tej rutynowej czynności. Doradzimy też, jak samodzielnie odnowić zniszczone aluminiowe felgi, naprawimy wybierak skrzyni biegów BMW E46 i porównamy uniwersalne rolety okien.
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Related
30 thoughts on “Samodzielna wymiana i serwis hamulców! #101_Napraw”
Nic nie wspominasz o specjalnej uczczelce gumowej na jednej z prowadnic, która ma nacięty rowek, posmarowałeś ją smarem nie nakładając tej uszczelki gumowej.
Panie "fachowiec", skorodowanych prowadnic nie czyści się bo za moment i tak staną w miejscu. Może wypada odkręcić jarzmo, wypiaskować i pomalować jak należy a nie taką popelinę na aucie pokazywać? Przy takiej operacji, w ten sposób, zanieczyszczenia które były osadzone wewnątrz tarczy hamulcowej albo na krawedzi piasty odrywają się, wpadają pomiędzy piastę i tarczę powodując bicie. Skoro już coś pokazujecie, robcie to jak nalezyy do końca a tak chcecie zabłysnąć a pokazujcie popelinę.
Tych śrubek wkręcany w prowadniczki nie można dokręcać mocno! Tam jest często około 30-40Nm!!!! Można je bez problemu przekręcić jedną ręką (wiem z doświadczenia). Pół biedy jak to zauważymy, ale możemy osłabioną prawie zerwaną śrubkę zostawić i może dojść do tragedii!!!
Prowadnice smaruje się smarem Ate Bremszykinder-paste gdyż taki smar jest przystosowany to pracy z elementami gumowymi i płynem hamulcowym, smar Ate Plastitube służy jedynie do elementów nie mających kontaktu z guma jak np prowadzenie klocków w zacisku jako działanie przeciwkorozyjne.
Ostatnio przy wymianie klocków w Corsie D, okazało się że jakiś tuman pomylił prowadnice górną z dolną, czyli prowadnicę prowadzącą dał ma dół, a ta z dołu znalazła się na górze gdzie tarcza atakuję, efekt przy wymianie był taki że nie można bylo tej prowadnicy wybić, kiedy się udało to zrobić, prowadnice były do wymiany, w komplecie są też nowe gumki, miejsca pod blaszkami zostały wyczyszczone, blaszki też + przesmarowanie specjalnym smarem wysokotemperaturowym (nie miedziany)
Ale te prowadnice były zardzewiałe(!). Ja rozbieram hamulce w każdym gruzie od razu po zakupie, i nie miałem jeszcze zardzewiałych. A te furki zazwyczaj są pełnoletnie. Kwestia tego czy poprzedni grzebacz smarował przed wsunięciem i starannie zakładał gumkę.
instruktarz jak nie wymieniac klocków…… podczas wciskania tłoczka odkręć odpowietrznik Panie pseudo mechanik. W przeciwnym razie cały syf z zacisku cownie sie do pompy
A czemu przy wciskaniu tłoczka odpowietrznik nie był poluzowany tak aby stary zgrzany i wyjałowiony płyn nie cofalsie do pompy abs i pompy hamulcowej ? Ktos tu chce przedwczesnej awari tych elementów. Płyn hamulcowy który siedzi w zacisku to jest straszny syf jak tak można!
Wszystko spoko ale zły smar użyty do prowadnic może wprowadzać ludzi w błąd i narobić kłopotu. Smar ATE Plastilube ma bazy oleju mineralnego i nie stosuje się go tam gdzie są użyte uszczelnienia gumowe bo je niszczy. Ten smar używa się w miejscach montażowych żeby wyciszyć kontakt metal-metal. Do tłoczków i prowadnic używa się pasty montażowej a w przypadku ATE jest to Bremszylinder-paste.
Panie Duda, najprostsza wymiana klocków i żeś pan poległ…. Nigdy, przenigdy nie wciska się tłoczka nie popuszczając odpowietrzników. Chodzi o to że w zgromadzony w zacisku płyn wystawiany na wysokie temperatury traci swoje właściwości, oprócz tego zbiera się w nim syf który żeś pan wcisną z powrotem w układ, a co gorsza w pompę ABS która składa się z zaworków z bardzo małymi kanałami, dzięki temu syfowi łatwo się zatykają i taka pompa po trzech takich wymianach jest do wymiany. Przy każdej wymianie, podczas wciskania tłoczka należy popuścić odpowietrznik, i nałożyć na niego wężyk, podczas wciskania tłoczka cały syf zleci przez rurkę do naczynia. , po całej operacji należy dolać świeży płyn i odpowietrzyć układ, a najlepiej przelać świeżym płynem. Tak własnie robią Mechanicy o których pan mówi w materiale. Co więcej ma pan rację ci własnie mechanicy nie bawią się w szczoteczki druciane tak jak pan powiedział i nie dlatego że im się nie chce, tylko dlatego że całe jarzmo idzie na piaskarkę, bo nikt nie będzie śturał tak jak pan gdyż jest to czasochłonne a efekt marny. Porostu szybciej jest odkręcić dwie śruby i jarzmo wypiaskować. Ech…….. Pozdrawiam. Mechanik.
Uczyłem się mechaniki jak były szkoły zawodowe to jest wiedza, zdoyta na warsztatach, w wieku 17 lat, dzisiaj ciołki po licecjatach i pseudo mechanicy ktorzy uczą, się mechaniki w internecie..
Nagadasz się chłopie na tych mechaników, a na tym filmie narobiłeś tyle baboli, ze to video puszcza się na szkoleniach z serwisu hamulców jako przykład jak nie należy robić. Modne i klikalne jest atakować mechaników ale wypadałoby potem pokazać bezbłędna robotę.
Nic nie wspominasz o specjalnej uczczelce gumowej na jednej z prowadnic, która ma nacięty rowek, posmarowałeś ją smarem nie nakładając tej uszczelki gumowej.
no i robota zepsuta kaj zerknięcie chociasz by na tłoczek zacisku itd a to niby fachowy kanał tak
Na prowadnice nie ma trzeba wogole specjalnego smaru. Absolutnie te części nie sięgają temp. 800. Maxymalnie tyle co znosi osłona gumowa raczej mniej.
Wypadało by jeszcze przykręcić tarcze do piasty, bo czyszcząc, lecą syfy pomiędzy tarcze a piastę i może powstać bicie
Witam, po wymianie tarcz i klocków, tarczę się grzeją czy to normalne?
Panie "fachowiec", skorodowanych prowadnic nie czyści się bo za moment i tak staną w miejscu. Może wypada odkręcić jarzmo, wypiaskować i pomalować jak należy a nie taką popelinę na aucie pokazywać?
Przy takiej operacji, w ten sposób, zanieczyszczenia które były osadzone wewnątrz tarczy hamulcowej albo na krawedzi piasty odrywają się, wpadają pomiędzy piastę i tarczę powodując bicie.
Skoro już coś pokazujecie, robcie to jak nalezyy do końca a tak chcecie zabłysnąć a pokazujcie popelinę.
W warsztatach samochodowych też tak pieczołowicie wykonują przegląd hamulców i wymianę klocków❓
Tych śrubek wkręcany w prowadniczki nie można dokręcać mocno! Tam jest często około 30-40Nm!!!! Można je bez problemu przekręcić jedną ręką (wiem z doświadczenia). Pół biedy jak to zauważymy, ale możemy osłabioną prawie zerwaną śrubkę zostawić i może dojść do tragedii!!!
Szkoda czasu nie oglądajcie!
Halo, a grze przesmarowanie tłoczka?? Nie smarujemy samych prowadnic, a prowadnice i tłoczek.
Prowadnice smaruje się smarem Ate Bremszykinder-paste gdyż taki smar jest przystosowany to pracy z elementami gumowymi i płynem hamulcowym, smar Ate Plastitube służy jedynie do elementów nie mających kontaktu z guma jak np prowadzenie klocków w zacisku jako działanie przeciwkorozyjne.
Tłumaczy dobrze lecz zapomniał o czujniku zużycia klocków który jest np w moim aucie
Ostatnio przy wymianie klocków w Corsie D, okazało się że jakiś tuman pomylił prowadnice górną z dolną, czyli prowadnicę prowadzącą dał ma dół, a ta z dołu znalazła się na górze gdzie tarcza atakuję, efekt przy wymianie był taki że nie można bylo tej prowadnicy wybić, kiedy się udało to zrobić, prowadnice były do wymiany, w komplecie są też nowe gumki, miejsca pod blaszkami zostały wyczyszczone, blaszki też + przesmarowanie specjalnym smarem wysokotemperaturowym (nie miedziany)
Ale te prowadnice były zardzewiałe(!). Ja rozbieram hamulce w każdym gruzie od razu po zakupie, i nie miałem jeszcze zardzewiałych. A te furki zazwyczaj są pełnoletnie. Kwestia tego czy poprzedni grzebacz smarował przed wsunięciem i starannie zakładał gumkę.
6:20 ..i syf w przewodach wciskany w kierunku pompy ABS. ::-]]]
Ehhh żeby w Matizie tak łatwo było wymienić tarcze i klocki hamulcowe
instruktarz jak nie wymieniac klocków…… podczas wciskania tłoczka odkręć odpowietrznik Panie pseudo mechanik. W przeciwnym razie cały syf z zacisku cownie sie do pompy
Fachowo wytłumaczone
A czemu przy wciskaniu tłoczka odpowietrznik nie był poluzowany tak aby stary zgrzany i wyjałowiony płyn nie cofalsie do pompy abs i pompy hamulcowej ? Ktos tu chce przedwczesnej awari tych elementów. Płyn hamulcowy który siedzi w zacisku to jest straszny syf jak tak można!
Jakoś nie wierzę że mógłbym sam to zrobić w moim golfie 7 z 2020 go roku. Bez odpowiednich narzędzi chyba nie możliwe.
Jaki smar silikonowy wykorzystać przy zamianę ?
Ja zawsze jażmo odkręcam i wszystko szczurka druciana na wkrętarkę czyszczę
I tak nikt tak dobrze tego nie wytlumaczyl jak ProfesorKris
Wszystko spoko ale zły smar użyty do prowadnic może wprowadzać ludzi w błąd i narobić kłopotu.
Smar ATE Plastilube ma bazy oleju mineralnego i nie stosuje się go tam gdzie są użyte uszczelnienia gumowe bo je niszczy. Ten smar używa się w miejscach montażowych żeby wyciszyć kontakt metal-metal.
Do tłoczków i prowadnic używa się pasty montażowej a w przypadku ATE jest to Bremszylinder-paste.
Duda Duda a maski nie podniosłeś i korka płynu ham.nie otworzyłeś troche ci wiedzy brakuje 😂
Panie Duda, najprostsza wymiana klocków i żeś pan poległ…. Nigdy, przenigdy nie wciska się tłoczka nie popuszczając odpowietrzników. Chodzi o to że w zgromadzony w zacisku płyn wystawiany na wysokie temperatury traci swoje właściwości, oprócz tego zbiera się w nim syf który żeś pan wcisną z powrotem w układ, a co gorsza w pompę ABS która składa się z zaworków z bardzo małymi kanałami, dzięki temu syfowi łatwo się zatykają i taka pompa po trzech takich wymianach jest do wymiany. Przy każdej wymianie, podczas wciskania tłoczka należy popuścić odpowietrznik, i nałożyć na niego wężyk, podczas wciskania tłoczka cały syf zleci przez rurkę do naczynia. , po całej operacji należy dolać świeży płyn i odpowietrzyć układ, a najlepiej przelać świeżym płynem. Tak własnie robią Mechanicy o których pan mówi w materiale. Co więcej ma pan rację ci własnie mechanicy nie bawią się w szczoteczki druciane tak jak pan powiedział i nie dlatego że im się nie chce, tylko dlatego że całe jarzmo idzie na piaskarkę, bo nikt nie będzie śturał tak jak pan gdyż jest to czasochłonne a efekt marny. Porostu szybciej jest odkręcić dwie śruby i jarzmo wypiaskować. Ech…….. Pozdrawiam. Mechanik.
Uczyłem się mechaniki jak były szkoły zawodowe to jest wiedza, zdoyta na warsztatach, w wieku 17 lat, dzisiaj ciołki po licecjatach i pseudo mechanicy ktorzy uczą, się mechaniki w internecie..
Grzesiek oddaj mi śrubtak
Nagadasz się chłopie na tych mechaników, a na tym filmie narobiłeś tyle baboli, ze to video puszcza się na szkoleniach z serwisu hamulców jako przykład jak nie należy robić. Modne i klikalne jest atakować mechaników ale wypadałoby potem pokazać bezbłędna robotę.
4:00 a gumka na sworzniu gdzie ? pewnie została w jarzmie ….