Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus i Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
NIe jest chyba dobra praktyka wciskac tloczek, bo plyn hamulcowy z zanieczyszczeniami zostanie wtloczony do pompy hamulocwej. Chyba wczesniej trzeba odpiac przewod elastyczny aby resztki plynu splywaly do butelki a nie z powrotem do pompy ABS. Ale moze sie myle.
Jesli chodzi o czyszczenie jarzma – to tym pilnikiem tylko dziury mozna porobic w tarczy. Lepiej zdemontowac jarzmo (to tylko dwie sruby) i porzadnie je oczyscic z korozji a nie dziubac pilnikiem.
KOlejna sprawa. Jak mozna dolozyc paste pod gume tloczka, nie czyszczac tego co tam jest. Przeciez brud i resztki rdzy przykleja sie do tej pasty i bedzie efekt odwrotny do zamierzonego. Krawedzi tloczka tez nikt nie oczyscil z rdzy.
Ile razy mozna ogladac profesjonalnych mechanikow ktorzy nie wiedzą ze sworzni ktore pracują w tulejach gumowych nie smarujemy. Masakra. To jest system Ate, i jest to powazny blad montazowy.
Mój ty panie.Pierwszy raz od trzydziestu pięciu lat uslyszałem jak ktoś prawidłowo nazwał narzędzie – w tym wypadku WKRĘTAK.Myślałem , ze nigdy czegoś takiego nie doczekam.
Wszystko spoko, jedyne co ja sam robię inaczej to przy wciskaniu tłoczka luzuje zaworek spustowy do płynu tak aby cały ten syf spłynął rureczką do słoiczka a nie cofał się do układu ABS. Syn, żona czy kolega zawsze ktoś jest… bo warto aby docisnął pedał hamulca tak aby nie zapowietrzyć układu!. Oczywiście można to zrobić przed samą wymianą klocków na wszystkich kołach a następnie działać jak na filmie 🙂
Najlepszy videoporadnik jaki do tej pory widziałem. Pytanie: czy do ponownego montażu prowanic zaciskòw nie powinno używać się kleju do gwintòw? Nowe prowaniki mają na gwincie specjalny plastik przeciw samoodkręcaniu.
mala uwaga – w VW stosowane sa zaciski ATE i ta prowadnica nie moze byc smarowana niczym, nawet Bremszylinder Paste, moga byc smarowane nia natomiast miejsca gdzie wsadzane sa gumy. Pozdrawiam
dobra robota ale pozwolę sobie na kilka uwag: po pierwsze zacisk ham. zawiesić – najlepiej na przewodzie (lince) elektrycznym ale tak długim, żeby można było (bez odczepiania plastikowej opaski) wciskać tłoczek. nie obawiając się, że zacisk nam się wyśliźnie. Druga sprawa, mam nadzieję, że do smarowania tulei prowadzących został użyty specjalny smar. Zwykłego smaru nie wolno używać ponieważ doprowadzi do zablokowania tulei, gumowe elementy nie są olejoodporne. Po trzecie prosiłbym o stosowanie klucza dynamometrycznego także do dokręcania tychże tulei. Dokręcanie na oko powoduję, że nie można ich następnym razem odkręcić (śrubę szlag trafia bo VW mógł by swoją drogą zastosować lepsze jakości śruby). Po czwarte – należałoby sprawdzić po skończeniu pracy poziom w zbiorniczku hamulcowym, ew. dolać lub jeżeli za dużo to strzykawką można ściągnąć nieco płynu i zakręcić. należałoby dla kierowcy przekazać informację, że przez około 200km nie należy bez potrzeby używać gwałtownie hamulca bo klocki muszą się dopasować (dotrzeć) do powierzchni tarczy hamulcowej. Do odpowietrznika dałbym trochę płynu hamulcowego i założył kapturek gumowy inaczej przy najbliższym odpowietrzaniu lub wymianie płynu hamulcowego jest duże prawdopodobieństwo, że odpowietrznik się urwie. Poza tym kciuk w górę
"Laik radzi mechanikowi" odpowietrznik od tłoczka zaleje odrobinkę płynu hamulcowego i załóż gumową czapeczkę, bo nikt tego z marszu nie odkręci, przylgnie piasty i felgi oczyść następnym razem przed założeniem koła 😀
Without grease and good rust cleaning is a superficial pads replacement. When you have an repair to the brake sistem is very important to use metalfree grease!
😱😱😱 Tłoczysko nie wyczyszczone, brak smaru miedzianego i pasty ceramicznej na styku klocka z tloczyska A samo psikanie tarczy klinerem nie usunie drudu, scierka w lewym ręku na urlopie.?
po co wynajmowac podnosnik skoro druciarz (czytac polski mechanik) zrobi to za 50-100zl.. odpowietrznik odkrecasz podczas wciskania tloczka po to by brudny plyn nie trafil spowrotem do pompy i jej nie uszkodzil. plyn nalezy wymienic co 2 lata. kontakty klockow z zaciskiem nalezy posmarowac smarem ceramicznym wysokotemperaturowym, nie uzywac innych smarow zwlaszcza miedzianych.
kolego masz brak doswiadczenia mechanika samochodowego bo wymiana klockow hamulcowych wiaze sie z szlifowaniem tarcz hamulcowych albo ich wymiana zuzyte klocki hamulcowe powoduja nierownimierne zuzycie powierzchni tarcz co objawia sie drganiem albo wibracja pedalu hamulca szczegolnie kiedy klocki hamulcowe sa zalecane tzw metaliki czyli z mieszanina opilkow metalicznych pozatym nalezaloby oczyscic tarcze I uklad z pyly hamulcoweo ktory jest bardzo rakotworczy poniewaz jest to mieszanina azbestu nie wprowadzaj widzow w blad lepiej niech to zrobia fachowcy z doswiadczeniem nie warto ryzykowac zdrowia za pare groszy oszczednosci rak jest jeszcze nie wyleczalny
no tak ,ale jak sie ma to specjalistyczne urzadzenie do wciskania tloczkow,nalezy wiedziec jak go wykorzystac,napewno warto zadbac o wspolosiowosc tegoz urzadzenia do tloczka, bo w innym wypadku ,dwa mlotki beda bardziej precyzyjne ………
Witam. Dobry materiał, ale jedna uwaga, przy wciskaniu tłoczka zawsze odkręcić odpowietrznik i zablokować gumowy przewód hamulcowy celem osunięcia płynu z zacisku aby nie wpychać starego brudnego płynu z powrotem do pompy. Pozdrawiam
Świetny materiał , prosimy o film z wymiany tylnych klocków/tarcz i sposoby na "poradzenie" sobie z elektronicznym hamulcem ręcznym. Pozdrawiam i łapka
Super filmik 🙂 bardzo ładnie wyjaśnione – super! Pozdrawiam
Największa głupota jest wpychanie tłoczka bez odkręconego odpowietrznika
NIe jest chyba dobra praktyka wciskac tloczek, bo plyn hamulcowy z zanieczyszczeniami zostanie wtloczony do pompy hamulocwej. Chyba wczesniej trzeba odpiac przewod elastyczny aby resztki plynu splywaly do butelki a nie z powrotem do pompy ABS. Ale moze sie myle.
Jesli chodzi o czyszczenie jarzma – to tym pilnikiem tylko dziury mozna porobic w tarczy. Lepiej zdemontowac jarzmo (to tylko dwie sruby) i porzadnie je oczyscic z korozji a nie dziubac pilnikiem.
KOlejna sprawa. Jak mozna dolozyc paste pod gume tloczka, nie czyszczac tego co tam jest. Przeciez brud i resztki rdzy przykleja sie do tej pasty i bedzie efekt odwrotny do zamierzonego. Krawedzi tloczka tez nikt nie oczyscil z rdzy.
Ile razy mozna ogladac profesjonalnych mechanikow ktorzy nie wiedzą ze sworzni ktore pracują w tulejach gumowych nie smarujemy. Masakra. To jest system Ate, i jest to powazny blad montazowy.
Zieeeeew
Tego typu filmy na yt jest pelno, ale nie ma nic na temat różnic między klockami twardymi i miękkimi. Jak je rozpoznać itp.
Nie smaruje się tulei prowadnic,to chodzi na "sucho"
Mój ty panie.Pierwszy raz od trzydziestu pięciu lat uslyszałem jak ktoś prawidłowo nazwał narzędzie – w tym wypadku WKRĘTAK.Myślałem , ze nigdy czegoś takiego nie doczekam.
10:33 nie smarujemy
Wszystko spoko, jedyne co ja sam robię inaczej to przy wciskaniu tłoczka luzuje zaworek spustowy do płynu tak aby cały ten syf spłynął rureczką do słoiczka a nie cofał się do układu ABS. Syn, żona czy kolega zawsze ktoś jest… bo warto aby docisnął pedał hamulca tak aby nie zapowietrzyć układu!. Oczywiście można to zrobić przed samą wymianą klocków na wszystkich kołach a następnie działać jak na filmie 🙂
Najlepszy videoporadnik jaki do tej pory widziałem.
Pytanie: czy do ponownego montażu prowanic zaciskòw nie powinno używać się kleju do gwintòw? Nowe prowaniki mają na gwincie specjalny plastik przeciw samoodkręcaniu.
Wybitnie dobrana muzyka!
smaru na prowadnicach to powinno byc 5x tyle do srodka pod zaslepke sie ładuje ile wejdzie i nie ma pozniej problemu z zapiekaniem sie
Zapomniałeś wkręcić korka od zbiorniczka płynu hamulcowego !
mala uwaga – w VW stosowane sa zaciski ATE i ta prowadnica nie moze byc smarowana niczym, nawet Bremszylinder Paste, moga byc smarowane nia natomiast miejsca gdzie wsadzane sa gumy. Pozdrawiam
A który mechanik jest nie dobry?
Jak wygląda wymiana tylnych klocków gdy auto ma elektryczny ręczny???
dobra robota ale pozwolę sobie na kilka uwag: po pierwsze zacisk ham. zawiesić – najlepiej na przewodzie (lince) elektrycznym ale tak długim, żeby można było (bez odczepiania plastikowej opaski) wciskać tłoczek. nie obawiając się, że zacisk nam się wyśliźnie. Druga sprawa, mam nadzieję, że do smarowania tulei prowadzących został użyty specjalny smar. Zwykłego smaru nie wolno używać ponieważ doprowadzi do zablokowania tulei, gumowe elementy nie są olejoodporne. Po trzecie prosiłbym o stosowanie klucza dynamometrycznego także do dokręcania tychże tulei. Dokręcanie na oko powoduję, że nie można ich następnym razem odkręcić (śrubę szlag trafia bo VW mógł by swoją drogą zastosować lepsze jakości śruby). Po czwarte – należałoby sprawdzić po skończeniu pracy poziom w zbiorniczku hamulcowym, ew. dolać lub jeżeli za dużo to strzykawką można ściągnąć nieco płynu i zakręcić. należałoby dla kierowcy przekazać informację, że przez około 200km nie należy bez potrzeby używać gwałtownie hamulca bo klocki muszą się dopasować (dotrzeć) do powierzchni tarczy hamulcowej. Do odpowietrznika dałbym trochę płynu hamulcowego i założył kapturek gumowy inaczej przy najbliższym odpowietrzaniu lub wymianie płynu hamulcowego jest duże prawdopodobieństwo, że odpowietrznik się urwie. Poza tym kciuk w górę
A jak w 4 kolach wymieniam i cofam tloczki to nie się same uloza tak żeby równo hamowały?
A jeżeli kabel będzie nie odczepiony to jezeli się będzie otkręcąć to co się stanie
A jarzma tam gdzie pracują klocki też nie powinno się smarować?
"Laik radzi mechanikowi" odpowietrznik od tłoczka zaleje odrobinkę płynu hamulcowego i załóż gumową czapeczkę, bo nikt tego z marszu nie odkręci, przylgnie piasty i felgi oczyść następnym razem przed założeniem koła 😀
Without grease and good rust cleaning is a superficial pads replacement. When you have an repair to the brake sistem is very important to use metalfree grease!
Bardzo fajnie krok po kroku omówione i pokazane. Super 👍🏻
😱😱😱 Tłoczysko nie wyczyszczone, brak smaru miedzianego i pasty ceramicznej na styku klocka z tloczyska
A samo psikanie tarczy klinerem nie usunie drudu, scierka w lewym ręku na urlopie.?
Odpowietrznik masz na zacisku odkręć spuść brudny płyn z zacisku myślę że ja laik zrobię to lepiej po swojemu
Tarcze też do wymiany widzę
Wszystko fachowo i szczegolowo omowione nawet nazwy narzedzi i materialow. Kawal dobrej roboty, szacuneczek.
Moim zdaniem ta robota trochę po partacku zrobiona
Skoro bawimy się kluczem dynamometrycznym przy dokręcaniu kół to z jaką siłą powinny być dokręcone zaciski??
Wynajęcie podnośnika droższe niż wymiana klocków w warsztacie. Co to za poradnik.
przy wiertarce i szczotce drucianej POWINNO SIĘ założyć okulary ochronne Kawałek drutu w oku ślepota murowana.
To do tak trywialnej roboty, jak wymiana klocków i tarcz, trzeba robić filmy? Przecież to nawet orangutan zrobi.
po co wynajmowac podnosnik skoro druciarz (czytac polski mechanik) zrobi to za 50-100zl..
odpowietrznik odkrecasz podczas wciskania tloczka po to by brudny plyn nie trafil spowrotem do pompy i jej nie uszkodzil. plyn nalezy wymienic co 2 lata.
kontakty klockow z zaciskiem nalezy posmarowac smarem ceramicznym wysokotemperaturowym, nie uzywac innych smarow zwlaszcza miedzianych.
kolego masz brak doswiadczenia mechanika samochodowego bo wymiana klockow hamulcowych wiaze sie z szlifowaniem tarcz hamulcowych albo ich wymiana zuzyte klocki hamulcowe powoduja nierownimierne zuzycie powierzchni tarcz co objawia sie drganiem albo wibracja pedalu hamulca szczegolnie kiedy klocki hamulcowe sa zalecane tzw metaliki czyli z mieszanina opilkow metalicznych pozatym nalezaloby oczyscic tarcze I uklad z pyly hamulcoweo ktory jest bardzo rakotworczy poniewaz jest to mieszanina azbestu nie wprowadzaj widzow w blad lepiej niech to zrobia fachowcy z doswiadczeniem nie warto ryzykowac zdrowia za pare groszy oszczednosci rak jest jeszcze nie wyleczalny
Amatorka
no tak ,ale jak sie ma to specjalistyczne urzadzenie do wciskania tloczkow,nalezy wiedziec jak go wykorzystac,napewno warto zadbac o wspolosiowosc tegoz urzadzenia do tloczka, bo w innym wypadku ,dwa mlotki beda bardziej precyzyjne ………
1:20 A gdzie Ty chłopie koło widzisz?
Film spoko,tylko zapomniał Pan Mechanik nasmarować jarzmo zacisku smarem,aby klocek mógł się swobodnie poruszać.
Fantastyczny opis bardzo profesjonalny takiemu mechanikowi bez obaw powierzył bym swoje auto
Witam. Dobry materiał, ale jedna uwaga, przy wciskaniu tłoczka zawsze odkręcić odpowietrznik i zablokować gumowy przewód hamulcowy celem osunięcia płynu z zacisku aby nie wpychać starego brudnego płynu z powrotem do pompy. Pozdrawiam
nie wiem suche lato jest
Świetny materiał , prosimy o film z wymiany tylnych klocków/tarcz i sposoby na "poradzenie" sobie z elektronicznym hamulcem ręcznym. Pozdrawiam i łapka
Normalnie jak w bajce – palcami docisnął tłoczek , gorzej jak natrafimy na model co się dokręca to nawet śrubokręt nie pomoże.