Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Related
49 thoughts on “Hybrydy – film techniczny Pertyn Ględzi”
warto było 😉 fajnie zrozumieć wreszcie różnice między CVT a eCVT
Jestem ciekawy jaki zakres obrotów silnika spalinowego jest przekazywany bezpośrednio na koła z wyluzowanymi sinikami elektrycznymi i na jakie szybkości samochodu się to przekłada? Przykładowo, jadąc autostradowe równe 140 km/h, po wyczerpaniu energii „z gniazdka” z jakimi obrotami pracuje silnik spalinowy?
Patrząc na model w momencie 29:47 wnioskuję, że 1. do jazdy po autostradzie, gdzie moc będziemy pobierać tylko z silnika spalinowego (jadąc ze stałą prędkością) silniki MG1 i MG2 muszą być zblokowane i tu rodzi mi się pytanie do elektryków: 2. czy to jest realizowane elektrycznie w ten sposób, że ew. siła elektromotoryczna powstawała na jednym w wyniku hamowania drugiego dopędza ten drugi i odwrotnie, i w ten sposób ich obroty są synchronizowane?
nie znałem do tej pory budowy przekładni CVT ( mechaniczne, tradycyjne znam dobrze bo sprzedawałem części do nich) i stwierdzam krótko CVT jest genialna w swojej prostocie budowy, a hybrydy toyoty dla mnie są najlepsze i bardzo zmieniły moje zdanie o hybrydach, podejrzewam że jakbym patrzył na innych producentów to zniechęciłbym się do takich rozwiązań a obecnie bardzo poważnie rozważam zakup hybrydy toyoty.
powiem tak – miłośnik motoryzacji lubiący dźwięk silników V – nie przeszkadza taki dźwięk, może tylko nie ma takiej charakterystyki V ale zamysł dźwiękowy podobny, kto nie ludzi dźwięku silnika w aucie jakimkolwiek to powinien kupić sobie elektryka albo rower bo do motoryzacji mu tak blisko jak ziemi do słońca.
Bardzo ładnie wyjaśnione jak to działa, bo próbując komuś wytłumaczyć to jest ciężko kto nie posiada hybrydy. Bo przkaldania to skrzynia biegów albo że silnik spalinowy musi być zasprzeglony itd. Mam hybrydę od polowy 2021 i jestem jak narazie bardzo zadowolony.
Szanowny Panie, To jest wspaniała lekcja o hybrydach, ze szczególnym uwzględnieniem przekładni planetarnych. Film obrazujący zasadę działania i połączenia napędu z silnika spalinowego i elektrycznego dopiero teraz daje pełny obraz myśli technicznej na najwyższym poziomie. Gratulacje i słowa podziękowania za to, że podjął się Pan wyjaśnienia tego skomplikowanego tematu. Serdecznie pozdrawiam, Marek
Ciekawi mnie jedna rzecz. Skoro "bieg wsteczny" jest realizowany tylko poprzez silnik elektryczny (bo spalinowy nie posiada takiego przełożenia), to oznacza, że na rozładowanych akumulatorach nie można wykonać manewru cofania. Komputer auta nie dopuści do całkowitego rozładowania, lecz uparty kierowca jadący X kilometrów na wstecznym lub mróz (może rozładowac akumulatory) – mogłyby doprowadzić do tego, że auto nie będzie w stanie pojechać w tył. Czy mam rację? 🙂
@Pertyn Ględzi – wróciłem do materiału po dłuższym czasie, elektromobilnosc jest kontrowersyjna przez bilans CO2, ile go generujemy żeby wyjechać samochodem z salonu, zakładam, że tyle samo, więc mierzymy poziom brudów z eksploatacji. Tu rura wydechowa nie jest jedynym źródłem ale też np. pył z okładzin hamulcowych, hamując silnikiem elektrycznym nie ma tak dużo pyłu. Duży znak zapytania dla mnie to sposób utylizacji zużytych akumulatorów, czy zasypiemy nimi morza i oceany ? Poza filozofią😉 1. eCVT nie ma więc tego paska przesuwającego się po zmieniających stożkach (koszty wymiany) prawda ? 2. Przekładnia planetarna chyba musi być smarowana – olej silnikowy czy oddzielny przekładniowy ? Jak często ? 3. Silniki elektryczne przywołują skojarzenie z wiertarką, szczotki😉, uzwojenia, te miedziane druciki, jak z ich trwałością ? Wymiana silnika elektrycznego – połowa wartości samochodu ? 🤔 4. Realne zagrożenia, że zatrzemy, zapalimy silnik elektryczny przy maksymalnych prędkościach ? Zastanawiam się, jak już się posiada, na co zwracać uwagę przy serwisowaniu, żeby móc nawiązać dialog z mistrzami czarnej magii 😉😄 A system hybrydowy Ford?
A co z holowaniem przyczepy taką hybrydą? Nowe Corolle hybrydowe mogą holować do 750kg, tylko jak samochód to znosi? Czy ktoś wie lub ma takie doświadczenia? – Czy holowanie przyczepy może znacząco obciążyć układ napędowy, przyczynić się do jakiejś awarii? Myślę szczególnie o tym, że przyczepa na nierównościach trochę szarpie samochodem i zastanawiam się jak na takie traktowanie reaguje cały napęd. – Jak zmienia się hałas w środku i obroty silnika? Obawiam się tego, że jazda z przyczepą, z prędkością 100 km/h może przypominać podjazd pod górę, z wysokimi obrotami silnika i hałasem – Jak istotne mogą być różnice pomiędzy silnikami 1.8 i 2.0 jeśli chodzi o komfort jazdy z przyczepą? Przypuszczam, że 2.0 powinno być dużo lepsze, ale może ktoś ma już doświadczenia?
Nie jestem fanem Pana sposobu mówienia (co nie oznacza, że jest zły-tylko różni ludzie lubią różne rzeczy) ale ten materiał był na tyle ciekawy, że nawet nie słyszałem tych elementów, które mnie drażnią. Bardzo dobry i wartościowy film. Gratuluję!!!
Fantastycznie Pan to przedstawia a jednak mimo dwukrotnego obejrzenia mam pewną niejasność. Nie wyjaśnia Pan lub nie zrozumiałem kwestii przeniesienia napędu i tego jak przekładnia planetarna współpracuje z przekładniś bezstopniową tzw. pasową lub łańcuchową. Stąd moje pytanie. Mam pojazd Toyota PRIUS+ wg. mojej wiedzy posiada on przekłądnię eCVT a jednocześnie napęd przekazywany jest przez przekładnie CVT (pasową/łańcuchową). Czy tak jest? To ponoć trzecia generacja napędu hybrydowego Toyoty. Jak wiem kolejne rozwiązania są pozbawione przekładni pasowej. Proszę serdecznie o weryfikację mojej wiedzy lub niewiedzy. Pozdrawiam. Daniel
Zdecydowałem się na hybrydę przed obejrzeniem takiego materiału, wow jestem pod wrażeniem, układ, który nie ma sprzęgła, genialne… Wszystkie niemieckie „poturbowane” konstrukcje mogą się schować
Super materiał, bardzo Panu dziękuję za szerokie " wywody " na temat aut hybrydowych Toyoty, ponieważ to jeszcze bardziej przybliżyło mnie do zakupu takiegoż autka 😊 Pozdrawiam Serdecznie
warto było 😉 fajnie zrozumieć wreszcie różnice między CVT a eCVT
Warto było! Dzięki za materiał a co za tym idzie grubą porcję wiedzy ale przede wszystkim chęci i poświęcony na to czas.
Jestem ciekawy jaki zakres obrotów silnika spalinowego jest przekazywany bezpośrednio na koła z wyluzowanymi sinikami elektrycznymi i na jakie szybkości samochodu się to przekłada? Przykładowo, jadąc autostradowe równe 140 km/h, po wyczerpaniu energii „z gniazdka” z jakimi obrotami pracuje silnik spalinowy?
Patrząc na model w momencie 29:47 wnioskuję, że 1. do jazdy po autostradzie, gdzie moc będziemy pobierać tylko z silnika spalinowego (jadąc ze stałą prędkością) silniki MG1 i MG2 muszą być zblokowane i tu rodzi mi się pytanie do elektryków: 2. czy to jest realizowane elektrycznie w ten sposób, że ew. siła elektromotoryczna powstawała na jednym w wyniku hamowania drugiego dopędza ten drugi i odwrotnie, i w ten sposób ich obroty są synchronizowane?
poproszę o wersję 10 minutowa!
Dzień dobry
Jesteś súper 👍 👌 wykladowca i koneser WARTO BYŁO
Pozdrawiam
warto
Oglądam 3 minuty nic się nie dowiedziałem poza tym że siedzę w samochodzie
Super wytłumaczone
Podpowie ktoś które silniki Toyoty Hybrydowe mają hydrauliczną regulacje luzu zaworowego?
W 1,8 wyje jak pies za plotem😊
Mam CHR, 2,0 l i naprawde wyciszyla Toyota 2022rok
warto
Jak zawsze pełna profesja 💪👌
Warto. 👍
Warto było!
mi nie przeszkadza to buczenie przy przyspieszaniu i tak zamierzam kupić hybrydę 🙂
Super.
Warto było.
Świetny materiał
nie znałem do tej pory budowy przekładni CVT ( mechaniczne, tradycyjne znam dobrze bo sprzedawałem części do nich) i stwierdzam krótko CVT jest genialna w swojej prostocie budowy, a hybrydy toyoty dla mnie są najlepsze i bardzo zmieniły moje zdanie o hybrydach, podejrzewam że jakbym patrzył na innych producentów to zniechęciłbym się do takich rozwiązań a obecnie bardzo poważnie rozważam zakup hybrydy toyoty.
powiem tak – miłośnik motoryzacji lubiący dźwięk silników V – nie przeszkadza taki dźwięk, może tylko nie ma takiej charakterystyki V ale zamysł dźwiękowy podobny, kto nie ludzi dźwięku silnika w aucie jakimkolwiek to powinien kupić sobie elektryka albo rower bo do motoryzacji mu tak blisko jak ziemi do słońca.
bardzo fajny filmik.malo jest takich na youtube.szanuje i dziekuje
Geniuszu skrzynie katujesz. gdyby nie to że elektryk to przyspiesza i wyje jak Audi ze skrzynią multitronik,
Bardzo dobry materiał. Geniusz i jakość Toyoty. Brawo!!!!
Właśnie wczoraj zamówiłem samochód z tą przekładnią
Prosto i konkretnie . Warto było by pokazać proces montażu takiej przekładni , rzeczywiście jest genialna .
Bardzo ładnie wyjaśnione jak to działa, bo próbując komuś wytłumaczyć to jest ciężko kto nie posiada hybrydy. Bo przkaldania to skrzynia biegów albo że silnik spalinowy musi być zasprzeglony itd.
Mam hybrydę od polowy 2021 i jestem jak narazie bardzo zadowolony.
Pozdrawiam
Szanowny Panie,
To jest wspaniała lekcja o hybrydach, ze szczególnym uwzględnieniem przekładni planetarnych. Film obrazujący zasadę działania i połączenia napędu z silnika spalinowego i elektrycznego dopiero teraz daje pełny obraz myśli technicznej na najwyższym poziomie. Gratulacje i słowa podziękowania za to, że podjął się Pan wyjaśnienia tego skomplikowanego tematu.
Serdecznie pozdrawiam,
Marek
Dawno nie widziałem tak konkretnego i profesjonalnie ogarniętego tematu hybryd. Gratulacje, Pozdrawiam
Ciekawi mnie jedna rzecz. Skoro "bieg wsteczny" jest realizowany tylko poprzez silnik elektryczny (bo spalinowy nie posiada takiego przełożenia), to oznacza, że na rozładowanych akumulatorach nie można wykonać manewru cofania. Komputer auta nie dopuści do całkowitego rozładowania, lecz uparty kierowca jadący X kilometrów na wstecznym lub mróz (może rozładowac akumulatory) – mogłyby doprowadzić do tego, że auto nie będzie w stanie pojechać w tył. Czy mam rację? 🙂
@Pertyn Ględzi – wróciłem do materiału po dłuższym czasie, elektromobilnosc jest kontrowersyjna przez bilans CO2, ile go generujemy żeby wyjechać samochodem z salonu, zakładam, że tyle samo, więc mierzymy poziom brudów z eksploatacji. Tu rura wydechowa nie jest jedynym źródłem ale też np. pył z okładzin hamulcowych, hamując silnikiem elektrycznym nie ma tak dużo pyłu. Duży znak zapytania dla mnie to sposób utylizacji zużytych akumulatorów, czy zasypiemy nimi morza i oceany ? Poza filozofią😉
1. eCVT nie ma więc tego paska przesuwającego się po zmieniających stożkach (koszty wymiany) prawda ?
2. Przekładnia planetarna chyba musi być smarowana – olej silnikowy czy oddzielny przekładniowy ? Jak często ?
3. Silniki elektryczne przywołują skojarzenie z wiertarką, szczotki😉, uzwojenia, te miedziane druciki, jak z ich trwałością ? Wymiana silnika elektrycznego – połowa wartości samochodu ? 🤔
4. Realne zagrożenia, że zatrzemy, zapalimy silnik elektryczny przy maksymalnych prędkościach ?
Zastanawiam się, jak już się posiada, na co zwracać uwagę przy serwisowaniu, żeby móc nawiązać dialog z mistrzami czarnej magii 😉😄
A system hybrydowy Ford?
A co z holowaniem przyczepy taką hybrydą? Nowe Corolle hybrydowe mogą holować do 750kg, tylko jak samochód to znosi? Czy ktoś wie lub ma takie doświadczenia?
– Czy holowanie przyczepy może znacząco obciążyć układ napędowy, przyczynić się do jakiejś awarii? Myślę szczególnie o tym, że przyczepa na nierównościach trochę szarpie samochodem i zastanawiam się jak na takie traktowanie reaguje cały napęd.
– Jak zmienia się hałas w środku i obroty silnika? Obawiam się tego, że jazda z przyczepą, z prędkością 100 km/h może przypominać podjazd pod górę, z wysokimi obrotami silnika i hałasem
– Jak istotne mogą być różnice pomiędzy silnikami 1.8 i 2.0 jeśli chodzi o komfort jazdy z przyczepą? Przypuszczam, że 2.0 powinno być dużo lepsze, ale może ktoś ma już doświadczenia?
Nie jestem fanem Pana sposobu mówienia (co nie oznacza, że jest zły-tylko różni ludzie lubią różne rzeczy) ale ten materiał był na tyle ciekawy, że nawet nie słyszałem tych elementów, które mnie drażnią.
Bardzo dobry i wartościowy film.
Gratuluję!!!
I znów, jako zadowolony użytkownik hybrydy szeregowo-równoległej 😉 wracam do tego filmu 🙂 Panie Pertynie – dobra robota!
Czy jazda z stałą prędkością rzędu 130-140 km/h szkodzi hybrydzie? Przekładnia się psuje?
Genialny materiał wyjasniający meandry techniczne zastosowane w tym rozwiazaniu.
Niezłe przedstawienie sprawy.
Znakomity material. Informacja o ciężkich maszynach z napędem hybrydowym to zaskoczenie. Dziekuję za ten i wszystkie inne Pana materiały. Klasa…
Fantastycznie Pan to przedstawia a jednak mimo dwukrotnego obejrzenia mam pewną niejasność. Nie wyjaśnia Pan lub nie zrozumiałem kwestii przeniesienia napędu i tego jak przekładnia planetarna współpracuje z przekładniś bezstopniową tzw. pasową lub łańcuchową. Stąd moje pytanie. Mam pojazd Toyota PRIUS+ wg. mojej wiedzy posiada on przekłądnię eCVT a jednocześnie napęd przekazywany jest przez przekładnie CVT (pasową/łańcuchową). Czy tak jest? To ponoć trzecia generacja napędu hybrydowego Toyoty. Jak wiem kolejne rozwiązania są pozbawione przekładni pasowej. Proszę serdecznie o weryfikację mojej wiedzy lub niewiedzy. Pozdrawiam. Daniel
Świetny materiał!
Nieznośny jest twój głos mówisz jak ksiądz w kościele Opowiadaj chłopie wiersze a nie o samochodach będziesz biadolil
Zdecydowałem się na hybrydę przed obejrzeniem takiego materiału, wow jestem pod wrażeniem, układ, który nie ma sprzęgła, genialne…
Wszystkie niemieckie „poturbowane” konstrukcje mogą się schować
Bardzo pomocny filmik dzięki sam mam toyotę prius jestem szczęśliwy pozdrawiam
Tak denerwującego głosu i akcentu nie słyszałem Nigdy tego się nie da słuchać
Bardzo fajny materiał. Dziękuję za rzeczowe wytłumaczenie zasady działania. Teraz wiem jak działa napęd w mojej RAV4.
świetny materiał
Super wytłumaczone, właśnie czegoś takiego szukałem, by zrozumieć czym będę jeździć
Super materiał, bardzo Panu dziękuję za szerokie " wywody " na temat aut hybrydowych Toyoty, ponieważ to jeszcze bardziej przybliżyło mnie do zakupu takiegoż autka 😊 Pozdrawiam Serdecznie