Oglądaj „101 Napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-1,S08E01,130233
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1Jeśli skorzystaliście z choć kilku jego wskazówek, to zaoszczędziliście już sporo pieniędzy. Grzegorz Duda nie ustaje jednak w próbach sprawienia, aby w waszych portfelach zostało ich jeszcze więcej. W ósmej serii „101 napraw” Grzesiek ponownie podzieli się swoją wiedzą, dzięki której nauczycie się samodzielnie wykonywać podstawowe naprawy i modyfikacje w samochodzie.
Samodzielne serwisowanie samochodu daje nie tylko satysfakcję, ale też konkretne oszczędności – Grzegorz Duda, doświadczony mechanik z wieloletnią praktyką w sportach motorowych, przekonuje, że wiele drobnych napraw i regularnych czynności koniecznych do utrzymania auta w pełnej sprawności można wykonać w przydomowym garażu. Pokazuje, jak przygotować się do pracy i rozkłada proces naprawy na czynniki pierwsze, a także doradza, na co szczególnie uważać po przystąpieniu do działania. Udowadnia też, że starsze auta niewielkim kosztem można doposażyć tak, by komfortem użytkowania nie ustępowały tym nowoczesnym.
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Sprawdzałem dziś auto. Chodził z 10 min. Kolor się nie zmienił. Z tego co wiem to może koloru nie zmieniać gdy olej wywalamy jest na zewnątrz. Nie wiem ile w tym prawdy
Dzień dobry, czy można założyć to urządzenie na już wcześniej rozgrzany (wstępnie) lub całkowicie silnik i wtedy dopiero gazować na obrotach wymaganą ilość czasu, czy należy to robić od całkowicie nie rozgrzanego silnika?
Witam, też zdecydowałem się na zrobienie takiego testu gdyż w moim Audi A3 występuje szarpanie silnika i jego nierówna praca. Wymieniłem pare rzeczy a usterki nie usunąłem. Wyczytałem że objawy takie mogą też wskazywać na uszkodzoną UPG, także zakupiłem taki tester.
Stosując się do instrukcji zamontowałem rurkę fermentacyjną w gumowej tulejce, włożyłem do wlewu zbiorniczka wyrównawczego, dolałem 2ml płynu no i odpaliłem silnik. Zwiększałem obroty do 3-4 tysięcy przez kilka sekund po czym zostałem na wolnych obrotach. Po chwili wysadziło tą fiolkę aż wylało się dosyć sporo płynu chłodniczego, od tego że był gorący częściowo wytopił tą rurkę która była plastikowa.
Dzięki temu filmowi, zdjagnozowałem swój samochód. Impreza z głowicą kosztowała mnie 3400 zł 🤦🤦🤦 Naszczęście wyłapane za czas i nie rozkraczyłem się moja Asterką boża na trasie.😁😁😁 Dzięki panie Duda 👍👍👍
Hej jako .mechanik mam pytanko i prosbe auto peugeot 308 1.6 petrol 2014 problem moze to byc uszczelka pod glowica te wibracje plus w zbior iku z ciecza chlodziwa kolor kawa i dymek jasny. Praca na postoju szarpanie i glosne tak samo w jeździe. Jakie koszta wymiany uszczelki u ciebie plus planowanie jezeli trzeba planowac. Prosze odpisz dzieki
Szkoda tylko ze ten spsob ,jak Pan powiedzial "100 %" pewnosci nie ma!! Jako doswiadczony mechaniki(za takiego sie Pan uwarza) piwinien Pan wiedziec ze CO2 moze pochodzic nie koniecznie z glowicy.
Chciałem zrobić tent test w 1.4 T-Gdi ale nie uchodzi powietrze przez tester , w każdym innym aucie jakie sprawdzałem na wolnych obrotach lub po oddaniu gazu przez rurkę i płyn przelatywało powietrze i tester wtedy działał , tutaj nie wylatuję powietrze że zbiornika, dlaczego ? Co to oznacza ?
Mam pytanie . Czy do takiego testu silnik musi być rozgrzany ? Jak długo trzeba utrzymywać podwyższone obroty ? Bo robiłem ten test ; bąbluje , ale się nie zabarwil , być może za krótko ….proszę o odp.
W zbiorniczku wyrównawczym pełno oleju jest całkiem grubo. Na trasie odezwała się kontrolka cis oleju, dolałem i jechałem dalej po czym znowu trochę dolalem. Co może być przyczyną 1.9 tdi?
Na testerze u mnie wygląda to odwrotnie…tak jakby zasysalo powietrze do środka, czyli bulki są w drugim zbiorniczku, a nie w tym co na filmie. O co chodzi?
Przy wykonywaniu testu wlałem zbyt dużo odczynnika wytworzyło się podciśnienie i część odczynnika wleciała do zbiorniczka wyrównawczego. Czy przez to wynik mógł wyjść przekłamany?
Mam pytanie robiłem test w swoim samochodzie i za pierwszym razem kolor zmienił się na wyblakły niebieski Później robiłem test drugi raz i kolor wg się nie zmienił Oba testy robiłem około 7-10 min Czy wyblakły niebieski świadczy o tym że test wykonałem za pierwszym razem nie poprawnie ?
Robilem ten test dwukrotnie i nic. Teraz glowica zdjeta i dwa przedmuchy na uszczelce widac. Objawem bylo wypychanie plynu chlodzacego ale dopiero jadac autostrada ok 30min. Wywalalo komunikat stop check cooling . Passat 1.9 tdi . Tester byl dobry bo po dmuchnieciu w rurke robil sie żólty. Juz nawet nagar w zbiorniczku sie osadzil. Takze musial bym z tym chyba na A1 wyskoczyc
zrobiłem ten test ale płyn w ogóle nie bąbelkował(auto odpalone 10 min, co chwile 2000 obrotów). Jedynie rurka zaparowała przed płynem. I teraz nie wiem czy jest miarodajny.
Test robić na rozgrzanym silniku ?
w Matizie nie mam w chłodnicy korka, do czego mam to podpiąć?
Może wróci 101 napraw?
Sprawdzałem dziś auto. Chodził z 10 min. Kolor się nie zmienił. Z tego co wiem to może koloru nie zmieniać gdy olej wywalamy jest na zewnątrz. Nie wiem ile w tym prawdy
Czy taki test da taki sam odczyt jeśli glowica będzie pęknięta. Czy test działa jedynie na uszczelke..?
Witam. Czy podobny efekt diagnozy otrzyma się jeśli umieścimy korek z rurką i niebieskim roztworem do zbiorniczka wyrownawczego ? Pozdrawiam
Dzień dobry, czy można założyć to urządzenie na już wcześniej rozgrzany (wstępnie) lub całkowicie silnik i wtedy dopiero gazować na obrotach wymaganą ilość czasu, czy należy to robić od całkowicie nie rozgrzanego silnika?
Co zrobić gdy nie mam korka w chłodnicy?
Witam, też zdecydowałem się na zrobienie takiego testu gdyż w moim Audi A3 występuje szarpanie silnika i jego nierówna praca. Wymieniłem pare rzeczy a usterki nie usunąłem.
Wyczytałem że objawy takie mogą też wskazywać na uszkodzoną UPG, także zakupiłem taki tester.
Stosując się do instrukcji zamontowałem rurkę fermentacyjną w gumowej tulejce, włożyłem do wlewu zbiorniczka wyrównawczego, dolałem 2ml płynu no i odpaliłem silnik. Zwiększałem obroty do 3-4 tysięcy przez kilka sekund po czym zostałem na wolnych obrotach. Po chwili wysadziło tą fiolkę aż wylało się dosyć sporo płynu chłodniczego, od tego że był gorący częściowo wytopił tą rurkę która była plastikowa.
Dlaczego tak się stało?
Znawca się kulwa znalazł
czy taki test też można zrobić w traktorze C 330
Takie objawy mogą być w przypadku nieszczelności chłodniczki EGR,
Dzięki temu filmowi, zdjagnozowałem swój samochód. Impreza z głowicą kosztowała mnie 3400 zł 🤦🤦🤦 Naszczęście wyłapane za czas i nie rozkraczyłem się moja Asterką boża na trasie.😁😁😁
Dzięki panie Duda 👍👍👍
W nowszych autach to nie działa bmw …
A co jeżeli uszkodzony egr który jest chłodnicą spalin przez chłodzenie płynem.
I puszcza spaliny w płyn? Wtedy też pokaże uszczelkę?
Hej jako .mechanik mam pytanko i prosbe auto peugeot 308 1.6 petrol 2014 problem moze to byc uszczelka pod glowica te wibracje plus w zbior iku z ciecza chlodziwa kolor kawa i dymek jasny. Praca na postoju szarpanie i glosne tak samo w jeździe. Jakie koszta wymiany uszczelki u ciebie plus planowanie jezeli trzeba planowac. Prosze odpisz dzieki
Szkoda tylko ze ten spsob ,jak Pan powiedzial "100 %" pewnosci nie ma!! Jako doswiadczony mechaniki(za takiego sie Pan uwarza) piwinien Pan wiedziec ze CO2 moze pochodzic nie koniecznie z glowicy.
A ja gdzieś czytałem że jak układ chłodzenia jest nieszczelny to i tak może się przedostawać powietrze do układu i będą bąbelki szły z CO2
W V8 tez ?
Chciałem zrobić tent test w 1.4 T-Gdi ale nie uchodzi powietrze przez tester , w każdym innym aucie jakie sprawdzałem na wolnych obrotach lub po oddaniu gazu przez rurkę i płyn przelatywało powietrze i tester wtedy działał , tutaj nie wylatuję powietrze że zbiornika, dlaczego ? Co to oznacza ?
Mam pytanie . Czy do takiego testu silnik musi być rozgrzany ? Jak długo trzeba utrzymywać podwyższone obroty ? Bo robiłem ten test ; bąbluje , ale się nie zabarwil , być może za krótko ….proszę o odp.
W zbiorniczku wyrównawczym pełno oleju jest całkiem grubo. Na trasie odezwała się kontrolka cis oleju, dolałem i jechałem dalej po czym znowu trochę dolalem. Co może być przyczyną 1.9 tdi?
Ktoś może wie dlaczego podczas testu pokazanego wyżej na filmiku, po kilku minutach z probówki zaczęło mi pluć płynem od chłodnicy?
Nie zgodzę sie z tym ze tylko i wyłącznie z komory spalania, po założeniu nowej uszczelki możecie sie zdziwić, ze problem jest nadal 🙂 Pozdrawiam
Na testerze u mnie wygląda to odwrotnie…tak jakby zasysalo powietrze do środka, czyli bulki są w drugim zbiorniczku, a nie w tym co na filmie. O co chodzi?
Po ilu minutach powinien się zmienić kolor na zielony lub żółty? Albo inaczej…jak długo mam trzymać auto na obrotach?
Przy wykonywaniu testu wlałem zbyt dużo odczynnika wytworzyło się podciśnienie i część odczynnika wleciała do zbiorniczka wyrównawczego. Czy przez to wynik mógł wyjść przekłamany?
Mam pytanie robiłem test w swoim samochodzie i za pierwszym razem kolor zmienił się na wyblakły niebieski
Później robiłem test drugi raz i kolor wg się nie zmienił
Oba testy robiłem około 7-10 min
Czy wyblakły niebieski świadczy o tym że test wykonałem za pierwszym razem nie poprawnie ?
Test robimy na rozgrzanym czy zimnym silniku?Pozdrawiam
Robilem ten test dwukrotnie i nic. Teraz glowica zdjeta i dwa przedmuchy na uszczelce widac. Objawem bylo wypychanie plynu chlodzacego ale dopiero jadac autostrada ok 30min. Wywalalo komunikat stop check cooling . Passat 1.9 tdi . Tester byl dobry bo po dmuchnieciu w rurke robil sie żólty. Juz nawet nagar w zbiorniczku sie osadzil. Takze musial bym z tym chyba na A1 wyskoczyc
to nie działa
A co jeśli prakrycznie cały mi wydmuchało? Tutaj płyn zachowuje się w miarę spokojnie w porównaniu u mnie
zrobiłem ten test ale płyn w ogóle nie bąbelkował(auto odpalone 10 min, co chwile 2000 obrotów). Jedynie rurka zaparowała przed płynem. I teraz nie wiem czy jest miarodajny.
Powie mi ktoś jak w silniku V6 sprawdzić która uszczelka poszła pod głowicą