meble warsztatowe których się nie powstydzimy 🙂
—————————————— http://fastservice.pl
——————————————
Link do sklepu z nieśmiertelnymi narzędziami z marki Rooks Garage
———————————————– https://na.allegro.pl/simitec
———————————————–
Patronite To dzięki temu że Wy się dokładacie możemy realizować coraz to śmielsze projekty tak więc masz ochotę wesprzeć rozwój kanału i doceniasz nasz wkład wbijaj na i zostań patronem 🙂
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Related
29 thoughts on “Wymiana końcówki drążka kierowniczego. Łatwa szybka prosta.”
czy takie stukanie młotkiem w końcówkę drążka przy zdejmowaniu nie spowoduje uszkodzenia przekładni kierowniczej ?
Fachowo czyści się na gładko powierzchnię Zwrotnicy w miejscu styku z gumką i smaruje smarem np do tłoczków. Nieliczni producenci dają go w zestawie Ma to sens gdyż smar ogranicza przenikanie wilgoci do środka koncowki
Co do sprawdzania geometrii. Kupiłem sobie paluszkowy laserek (kupę lat temu za ok 30zł-taką zabaweczkę). Przykładam do tarczy i robię kropkę ,kreskę na wewnętrznej osłonie. Bawię się tak z nową końcówką drążka aż laserek będzie świecił we wcześniej zaznaczone miejsce. Robię tak już od lat we wszystkich moich bryczkach i jest GICIO.
Ale poleciłem z tymi Nm-mi dzięki temu pękła mi zwrotnica👎 drążek w ogóle nie chciał się odkręcać trzeba było ciąć i grzać tak że robota była ciekawa nie dojrecajcie tak jak mówi tylko sprawdzicie dokładniej bo takim jest około 60Nm
Łatwo to na filmach jest, a tu widać jak zardzewiałe, 20 min na polanie to mało, najlepiej dzień wcześniej sobie polać spreyem do śrub i przez noc zajdzie reakcja i w dzień będzie łatwiej. Oryg drążki czasem to 15 lat nie wymieniane jak ktoś mało jeździ.
Heja jutro przymierzam się do wymiany drążków BMW E71 spróbować samemu serwisach samochodowych takie terminy że w głowie się nie mieści ale dzięki za film jakąś małą wiedzę już mam pozdro łysy
Łysy… weź nie piernicz, że nie lubisz francuskich bo sobie przez nieuwagę w paluszek uderzyęlś…. W niemcy czy gdziekolwiek jest dokąłdnie to samo… nie walnij się młotkiem amerykańskim….
Hej. Czy jak wjezdzam na podjazd w lewo i pozniej odbijam kierownice na prosto to slysze stukniecie. Czy to moze byc koncowka? W sumie to tez czasami jak wyjezdzam na droge to tez to slysze w lezo skrecam i odbijam prosto slychac stuk. Autko stosunkowo nie stare asx z 2017r 1.6 benzyna
Hej. Teraz moje pytanie brzmi? Dla czego wczoraj byłem w warsztacie m4k i w aucie które ma w miarę świeże zawieszenie i nie jest tak skorodowane jak w tej reni nie mogli odkręcić końcówek? I na dodatek któryś z mechaników odłączył moj wideorejstratpr od zasilania? Takie rzeczy konsultuje się z właścicielem auta lub powiadiamia się ze taka rzecz miala miejsce. Jutro zrobię filmik że nakrętki kontrujące odkręcę pod domem i tak samo końcówki drążków . Takich mechaników to bym zwolnił którzy nawet serca nie przykładają dopracy to nie są mechanicy tylko wymieniacze! Chciałem jeszcze dodać iż tez jestem mechanikiem tylko teraz nie miałem warunków na naprawę swojego auta i chciałem oddać auto do dobrego warsztatu ale już chyba nie ma prawdziwych mechaników……
PRAWDA ! Wykonałem na parkingu pod domem. Stacja diagnostyczna – kontrola wypadła super. Istotnie koszt niewielki + trochę zabawy + trochę znajomości tematu. Dzięki za filmik. Pozdrawiam.
Jak luzuje się koło, warto dodać, że używa się klucza bez grzechotki. Wytrzymałość przeciętnych, marketowych grzechotek może nie wytrzymać odkręcania 70-??nM. Żaba stoi na nierównym, wajchy z żaby nie wyciągnąłeś. Jak się uderza w nakrętkę, to tylko wtedy, gdy założony jest klucz lub nasadka. Niebardzo jest widać jaka odległość śruby od (domyślam się) końca końcówki. Kiedy uderza się w końcówkę z góry, gdy wiadomo, ze nakrętka końcówki zeszła, to warto ją załapać na kilka gwintów. Jak korzystasz ponownie ze starej kontry to nie można jej tłuc wcześniej. Niby robota dla bezpieczeństwa a może się szybko okazać, że ktoś zamiast sobie pomóc, przeszkodził. Dodatkowo warto wyjaśnić co znaczy skrót myślowy "koło odjeżdża i wszystko się składa".
czy takie stukanie młotkiem w końcówkę drążka przy zdejmowaniu nie spowoduje uszkodzenia przekładni kierowniczej ?
Fachowo czyści się na gładko powierzchnię
Zwrotnicy w miejscu styku z gumką i smaruje smarem np do tłoczków.
Nieliczni producenci dają go w zestawie
Ma to sens gdyż smar ogranicza przenikanie wilgoci do środka koncowki
Co do sprawdzania geometrii.
Kupiłem sobie paluszkowy laserek (kupę lat temu za ok 30zł-taką zabaweczkę). Przykładam do tarczy i robię kropkę ,kreskę na wewnętrznej osłonie.
Bawię się tak z nową końcówką drążka aż laserek będzie świecił we wcześniej zaznaczone miejsce. Robię tak już od lat we wszystkich moich bryczkach i jest GICIO.
Tak to możesz babe po dupie klepac 😀
Dzięki łysy mnie to jutro czeka w fordzie fokusie
Ale poleciłem z tymi Nm-mi dzięki temu pękła mi zwrotnica👎 drążek w ogóle nie chciał się odkręcać trzeba było ciąć i grzać tak że robota była ciekawa nie dojrecajcie tak jak mówi tylko sprawdzicie dokładniej bo takim jest około 60Nm
No i zrobione👍😁
Wszystko wdg instruktażu.
I nawet zbieżności nie trzeba.
Łatwo to na filmach jest, a tu widać jak zardzewiałe, 20 min na polanie to mało, najlepiej dzień wcześniej sobie polać spreyem do śrub i przez noc zajdzie reakcja i w dzień będzie łatwiej. Oryg drążki czasem to 15 lat nie wymieniane jak ktoś mało jeździ.
dzięki Jesteś profesjonalistą, który dzieli się ze mną amatorem swoją wiedzą. Mam trochę pojęcia o mechanice stad moja ocena. Dziękuję
Na dniach będę wymienial 😀
Koniec
Super
Otwór na klucz okrągły <3 serdecznie się uśmiałem 😀
Trzeba wymienić obie strony czy tylko uszkodzoną
Heja jutro przymierzam się do wymiany drążków BMW E71 spróbować samemu serwisach samochodowych takie terminy że w głowie się nie mieści ale dzięki za film jakąś małą wiedzę już mam pozdro łysy
Też mam do wymiany kia Rio
Łysy… weź nie piernicz, że nie lubisz francuskich bo sobie przez nieuwagę w paluszek uderzyęlś…. W niemcy czy gdziekolwiek jest dokąłdnie to samo… nie walnij się młotkiem amerykańskim….
Hej. Czy jak wjezdzam na podjazd w lewo i pozniej odbijam kierownice na prosto to slysze stukniecie. Czy to moze byc koncowka? W sumie to tez czasami jak wyjezdzam na droge to tez to slysze w lezo skrecam i odbijam prosto slychac stuk. Autko stosunkowo nie stare asx z 2017r 1.6 benzyna
Gdzie można kupić ten klucz okrągły? 😏
Szkoda tylko że został pominięty etap wybijania końcówki ze zwrotnicy. Widać że gwint wystaje duzo a nagle jest o połowę krótszy…
150 Nm czy 50 nm nie pomylił się ?
Hej. Teraz moje pytanie brzmi? Dla czego wczoraj byłem w warsztacie m4k i w aucie które ma w miarę świeże zawieszenie i nie jest tak skorodowane jak w tej reni nie mogli odkręcić końcówek? I na dodatek któryś z mechaników odłączył moj wideorejstratpr od zasilania? Takie rzeczy konsultuje się z właścicielem auta lub powiadiamia się ze taka rzecz miala miejsce. Jutro zrobię filmik że nakrętki kontrujące odkręcę pod domem i tak samo końcówki drążków . Takich mechaników to bym zwolnił którzy nawet serca nie przykładają dopracy to nie są mechanicy tylko wymieniacze! Chciałem jeszcze dodać iż tez jestem mechanikiem tylko teraz nie miałem warunków na naprawę swojego auta i chciałem oddać auto do dobrego warsztatu ale już chyba nie ma prawdziwych mechaników……
Super. Dziękuję bardzo.
No mam do wymiany przyda mi sie instrukcja 🙂
PRAWDA ! Wykonałem na parkingu pod domem. Stacja diagnostyczna – kontrola wypadła super. Istotnie koszt niewielki + trochę zabawy + trochę znajomości tematu. Dzięki za filmik. Pozdrawiam.
Legancko
Jak luzuje się koło, warto dodać, że używa się klucza bez grzechotki. Wytrzymałość przeciętnych, marketowych grzechotek może nie wytrzymać odkręcania 70-??nM. Żaba stoi na nierównym, wajchy z żaby nie wyciągnąłeś. Jak się uderza w nakrętkę, to tylko wtedy, gdy założony jest klucz lub nasadka. Niebardzo jest widać jaka odległość śruby od (domyślam się) końca końcówki. Kiedy uderza się w końcówkę z góry, gdy wiadomo, ze nakrętka końcówki zeszła, to warto ją załapać na kilka gwintów. Jak korzystasz ponownie ze starej kontry to nie można jej tłuc wcześniej. Niby robota dla bezpieczeństwa a może się szybko okazać, że ktoś zamiast sobie pomóc, przeszkodził. Dodatkowo warto wyjaśnić co znaczy skrót myślowy "koło odjeżdża i wszystko się składa".
Dopiero skończyłem wymianę końcówki w e39. Chciałbym żeby też tak fajnie dało się wybić końcówkę z zwrotnicy xDD
Jeśli odkręcasz koło a tam nie ma regulacji to zobacz przy drugim kole. Brytyjczycy…