Zdarzyło Wam się, że paliła Wam się kontrolka „check”, a silnik pracował nierówno i w trybie awaryjnym? To może być poważna awaria, ale niekoniecznie. Za taki stan rzeczy może być odpowiedzialny brak ciśnienia na jednym z cylindrów, uszkodzenie głowicy, przepalone cewki lub świece. A wymiana świec zapłonowych to bardzo prosta sprawa, którą w tym filmiku objaśnia Adam Klimek z Team Total. Przeprowadzamy ją zawsze na zimnym silniku, a wymontowane świece dokładnie oglądamy, bo może nam to powiedzieć sporo o pracy naszej jednostki napędowej. Potem zostaje już tylko wymiana kompletu świec, po czym można jeździć. Zobaczcie!
Team Total to miejsce, w którym wszyscy miłośnicy motoryzacji znajdą coś dla siebie. Mamy inspirujące treści i fachowe porady.
TotalEnergies od lat odgrywa istotną rolę w świecie sportów motorowych. Wyścigi i rajdy są dla nas najlepszym źródłem zdobywana doświadczenia, które umożliwia nam prace nad innowacyjnymi produktami. Dzielimy się naszym doświadczeniem z kierowcami, co gwarantuje im optymalną ochronę, niezawodność i wydajność silników. Wszystko po to, aby jako pierwsi mogli minąć linię mety!
TotalEnergies to firma multienergetyczna, która produkuje i sprzedaje energię w skali globalnej: ropę i biopaliwa, gaz ziemny i green gas, odnawialne źródła energii i energię elektryczną. 105 000 naszych pracowników jest zaangażowanych w tworzenie coraz tańszej, czystej, niezawodnej i dostępnej dla jak największej liczby osób energii. Aktywna w ponad 130 krajach firma TotalEnergies stawia na zrównoważony rozwój we wszystkich jego wymiarach, w szczególności w obszarze swoich projektów i operacji biznesowych, które mają przyczynić się do zwiększenia jakości życia ludzi na całym świecie.
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Related
37 thoughts on “Wymiana świec zapłonowych | Adam Klimek | Team Total”
Jeździlem samochodem "Nysa " , czy " Zuk" – nikt nie wiedział o kluczach dynametrycznych – .Teraz duperele z kawałkiem – ha ha ha .Moje Nysy czy Żuki – nadal jeżdża – a te " nowości " są już pewne na złomie
Mam problem pomocy . Przy odpaleniu zimnego silnika łapie obroty po czy po 2 minutach obroty spadają do 500 i póki się nie nagrzeje to tak trzyma . Jak złapie temperaturę 90 to jest wszystko ok . Jak włączę silnik to obroty spadają do 500 i czuć drgania. Przepustnica była czyszczona i nic . CY będą to świece. Czy cewka ??? Seat Leon 2 1.6 benzyna
1:22 Z ciekawości to ile czasu trwa wymiana świec u Pana? Biorąc pod uwagę, że większość klientów przyjedzie z rozgrzanym silnikiem to jego samo ostudzenie potrwa przecież kilka godzin…
Wczoraj wymieniłem świece w Hyundaiu IX35. Robiłem to na ciepłym silniku i wszystko poszło bez problemu. Świece wychodziły jak marzenie A na pewno było już po terminie wymiany. Dokrecalem do oporu w rękach A później o 90stopni i gra. Na świecach Bosch jest instrukcja albo dokrecic 28nm kluczem dynamo albo o kąt 90. Więc raczej wykręca się na ciepłym silniku.
A jakie świece zapłonowe polecacie? Jestem kierowcą od ponad 20 lat, robię rocznie ponad 50 tyś km i długo miałem problem trafić na dobre świece (a sprawdziłem już wiele). Od kilku lat używam świec firmy BRISK (w dwóch samochodach, w tym jeden na LPG) i ogólnie jestem zadowolony (a nie szukam daleko, bo mam pod domem w Auto Partner).
No ja mam kie Sorento, 33litra benzyna v6, super auto, chciałabym, żeby ja reanimować, no miałem audi a a 6i td itp, kia to naprawdę coś, uważam ze to coś, po drugie już ich nie ma na rynku
W moim aucie zaświeca się check, silnik pracuje normalnie, osiągi normalne. Diagnoza – zewnętrzny układ emisji. Tyle że nic się nie dzieje, lampka po pewnym czasie gaśnie i spokój, pół roku, rok. Potem jakaś dłuższa trasa i znowu. I co by Pan obstawiał ? Autko to Toyota Avensis T25 z silnikiem benzynowym 2.0
Nie wiem dlaczego nikt nie mówi o tym, żeby świece przy pierwszym odpaleniu dobrze wygrzać, choć wśród użytkowników motocykli jest to oczywista sprawa?
Mam pytanie przymierzam się do wymiany świec w Duratec HE 2.3 Ford S Max ,dziś zdjąłem jedną cewkę a tam był olej w tej komorze. Czy to normalne? Skąd olej w tym miejscu? Powinno być tam sucho jak na filmiku. Mogę prosić o komentarz?
W moim Fiacie 1.4 8v mam prawie takie same kable zapłonowe tylko zamiast Champion jest napis Cavis reszta oznaczeń wygląda tak samo. Myślę że to są championy montowane we fiacie jako oe i z jakichś tam przyczyn zmieniono nazwę. Jeżeli przewody są dobre i nie mają ulotów (nie iskrzą w ciemności) po spryskaniu wodą ze spryskiwacza to nie ma sensu ich wymieniać na nowe.
Mam te przewody od nowości (12 lat) i są ok. Dodam, że zaleca się posmarowanie fajek na świece od wewnątrz pastą izolującą czy to Beru zkf01, czy silikonową N, czy molycote 4, czy eLube czy wreszcie molycote dc4. Pasty te po zaschnięciu mając odporność rzędu 30kV/mm zapobiegają wnikaniu wilgoci do wnętrza i spływaniu prądu (napięcia) po izolatorze świecy do masy – co osłabia iskrę
Odnosnie uzywania klucza dynamomentrycznego to jest bzdura. Ktos pomysli ze ooo, wlasnie wypowiada sie jakis Janusz – otoz nie. Wystarczy spojrzec na instrukcje dokrecenia na opakowaniu swiec zaplonowych. Tam jasno jest napisane jak dokrecic prawidlowo stosujac dokrecanie odpowiednimi katami. Zazwyczaj dokrecamy do konca az poczujemy opor a potem jeszcze o kat 90 stopni.
Dzięki za pomocny film. Według producenta odstęp elektrody do mojego auta to 0.8 mm a świeca org. to C72LJS. Tymczasem ta świeca na rynku ma odstęp 0.65 mm. czy regulować przerwę?
jak bym widział "Będzie Pan zadowolony" w części odcinków "podpięcie pod komputer to podstawa", w innych odcinkach WIELKI Hejt na podłączanie kompa, tutaj mowa o sprawdzeniu "najprostszych rzeczy", a najprostszy to chyba komp ??????? bo przyczyn może być znacznie więcej …. ????????????
Dlaczego wszyscy tak upierają się przy "czyszczeniu" sprężonym powietrzem?? To nie jest żadne czyszczenie tylko wdmuchiwanie syfów do dalszych zakamarków komory silnika czy samego wnętrza silnika. Odkurzacz Panowie, o d k u r z a c z najlepszym przyjacielem dobrego mechanika bez względu na to czy wymieniamy filtry powietrza, kabinowy czy świece 🙂
witam pana mam problem mam espas 3 3,0 v6 24v strzela mi przy dodaniu gazu w filtr powietrza niedawno zmienilem swiece na nowe irydowe przewody zaplonowe tez zostaly wymienione i zastanawia mnie przyczyna tego zjawiska auto ma lpg wiec taka usterka jest jeszcze bardziej wyczuwalna podczas jazdy pod gorke samochod slabnie strzela prosze o porade
Panie Adamie mam problem z padajacymi cewkami zapł. Wymieniłem wszystkie świecie ngk iridum i cewki auto lexus is200 z lpg kme nevo proszę o radę pozdrawiam
Panie Adamie, jest Pan pewien, że łatwiej wykręcić stalowy trzpień świecy z aluminiowej głowicy na zimnym silniku? Z własnego doświadczenia wiem, że o wiele łatwiej jest wykręcić gdy głowica jest jednak rozgrzana. Pozdrawiam.
Rzadko świece aż tak drastycznie zaburzają pracę silnika ale prędzej czy później do wymiany będą więc nawet jak nie ma pewności wymienić warto, choćby dla spokoju ducha.
Jeździlem samochodem "Nysa " , czy " Zuk" – nikt nie wiedział o kluczach dynametrycznych – .Teraz duperele z kawałkiem – ha ha ha .Moje Nysy czy Żuki – nadal jeżdża – a te " nowości " są już pewne na złomie
Mam problem pomocy . Przy odpaleniu zimnego silnika łapie obroty po czy po 2 minutach obroty spadają do 500 i póki się nie nagrzeje to tak trzyma . Jak złapie temperaturę 90 to jest wszystko ok . Jak włączę silnik to obroty spadają do 500 i czuć drgania. Przepustnica była czyszczona i nic . CY będą to świece. Czy cewka ??? Seat Leon 2 1.6 benzyna
1:22 Z ciekawości to ile czasu trwa wymiana świec u Pana? Biorąc pod uwagę, że większość klientów przyjedzie z rozgrzanym silnikiem to jego samo ostudzenie potrwa przecież kilka godzin…
a gdzie koszt usunięcia błędu z komputera (bo nie wierze ze check nagle zniknął sam )
Wczoraj wymieniłem świece w Hyundaiu IX35. Robiłem to na ciepłym silniku i wszystko poszło bez problemu. Świece wychodziły jak marzenie A na pewno było już po terminie wymiany. Dokrecalem do oporu w rękach A później o 90stopni i gra. Na świecach Bosch jest instrukcja albo dokrecic 28nm kluczem dynamo albo o kąt 90. Więc raczej wykręca się na ciepłym silniku.
A jakie świece zapłonowe polecacie? Jestem kierowcą od ponad 20 lat, robię rocznie ponad 50 tyś km i długo miałem problem trafić na dobre świece (a sprawdziłem już wiele). Od kilku lat używam świec firmy BRISK (w dwóch samochodach, w tym jeden na LPG) i ogólnie jestem zadowolony (a nie szukam daleko, bo mam pod domem w Auto Partner).
No ja mam kie Sorento, 33litra benzyna v6, super auto, chciałabym, żeby ja reanimować, no miałem audi a a 6i td itp, kia to naprawdę coś, uważam ze to coś, po drugie już ich nie ma na rynku
Spoko
Panowie smarować świece przed wkreceniem ,czy nie smarować
W moim aucie zaświeca się check, silnik pracuje normalnie, osiągi normalne. Diagnoza – zewnętrzny układ emisji. Tyle że nic się nie dzieje, lampka po pewnym czasie gaśnie i spokój, pół roku, rok. Potem jakaś dłuższa trasa i znowu. I co by Pan obstawiał ? Autko to Toyota Avensis T25 z silnikiem benzynowym 2.0
Nie wiem dlaczego nikt nie mówi o tym, żeby świece przy pierwszym odpaleniu dobrze wygrzać, choć wśród użytkowników motocykli jest to oczywista sprawa?
Chaotyczne ogólniki – bez sensu.P.Klimkowi nie powierzył bym nawet konserwacji roweru- nie mówiąc o naprawie.
Czy smaruje się gwint świecy ?
Te filmy przy filmach Pana Dudy wypadają śmiesznie i teatralnie. Same reklamy tego dziadostwa od TOTAL
A co ze świecami do silników z lpg ?? też dobierać według katalogu ?
A zwykłym kluczem można wkręcić?
Mam pytanie przymierzam się do wymiany świec w Duratec HE 2.3 Ford S Max ,dziś zdjąłem jedną cewkę a tam był olej w tej komorze. Czy to normalne? Skąd olej w tym miejscu? Powinno być tam sucho jak na filmiku. Mogę prosić o komentarz?
W moim Fiacie 1.4 8v mam prawie takie same kable zapłonowe tylko zamiast Champion jest napis Cavis reszta oznaczeń wygląda tak samo. Myślę że to są championy montowane we fiacie jako oe i z jakichś tam przyczyn zmieniono nazwę. Jeżeli przewody są dobre i nie mają ulotów (nie iskrzą w ciemności) po spryskaniu wodą ze spryskiwacza to nie ma sensu ich wymieniać na nowe.
Mam te przewody od nowości (12 lat) i są ok. Dodam, że zaleca się posmarowanie fajek na świece od wewnątrz pastą izolującą czy to Beru zkf01, czy silikonową N, czy molycote 4, czy eLube czy wreszcie molycote dc4. Pasty te po zaschnięciu mając odporność rzędu 30kV/mm zapobiegają wnikaniu wilgoci do wnętrza i spływaniu prądu (napięcia) po izolatorze świecy do masy – co osłabia iskrę
witam .corsa e 1.4 16v 75 km z jakim momentem dokręcić swiece zapłonowe z góry dziękuje .
Odnosnie uzywania klucza dynamomentrycznego to jest bzdura. Ktos pomysli ze ooo, wlasnie wypowiada sie jakis Janusz – otoz nie. Wystarczy spojrzec na instrukcje dokrecenia na opakowaniu swiec zaplonowych. Tam jasno jest napisane jak dokrecic prawidlowo stosujac dokrecanie odpowiednimi katami. Zazwyczaj dokrecamy do konca az poczujemy opor a potem jeszcze o kat 90 stopni.
Dzięki za pomocny film. Według producenta odstęp elektrody do mojego auta to 0.8 mm a świeca org. to C72LJS. Tymczasem ta świeca na rynku ma odstęp 0.65 mm. czy regulować przerwę?
Panie Adamie
Nie siła tylko moment
Z jako silo dokrecac swiece w e60 3.0 benz?
jak bym widział "Będzie Pan zadowolony" w części odcinków "podpięcie pod komputer to podstawa", w innych odcinkach WIELKI Hejt na podłączanie kompa, tutaj mowa o sprawdzeniu "najprostszych rzeczy", a najprostszy to chyba komp ??????? bo przyczyn może być znacznie więcej …. ????????????
nie kazdy ma klucz dynamomertyczny bez klucza trzeba wkrecic reko ile sie da i kluczem 90stopni nawet troche wiecej ale jak jest nowa siwieca
Na zimnym silniku podczas wykręcania świec złamałem klucz, pospawałem go, rozgrzałem silnik i wymiana poszła bezproblemowo. Takie są fakty.
Dlaczego wszyscy tak upierają się przy "czyszczeniu" sprężonym powietrzem?? To nie jest żadne czyszczenie tylko wdmuchiwanie syfów do dalszych zakamarków komory silnika czy samego wnętrza silnika. Odkurzacz Panowie, o d k u r z a c z najlepszym przyjacielem dobrego mechanika bez względu na to czy wymieniamy filtry powietrza, kabinowy czy świece 🙂
Im ciężej idzie tym bardziej rozgrzać silnik
witam pana mam problem mam espas 3 3,0 v6 24v strzela mi przy dodaniu gazu w filtr powietrza niedawno zmienilem swiece na nowe irydowe przewody zaplonowe tez zostaly wymienione i zastanawia mnie przyczyna tego zjawiska auto ma lpg wiec taka usterka jest jeszcze bardziej wyczuwalna podczas jazdy pod gorke samochod slabnie strzela prosze o porade
Dziękuję sporo mi pomogło pana nagranie !!
Witam czy to aby dobry pomysl zeby gniazda dmuchac powietrzem? przeciez polowa syfu moze wleciec?
Panie Adamie mam problem z padajacymi cewkami zapł. Wymieniłem wszystkie świecie ngk iridum i cewki auto lexus is200 z lpg kme nevo proszę o radę pozdrawiam
Witam p. Adamie chcialbym dobrze i fachowo naprawic a w sumie powymieniac niektóre podzespoły. Gdzie na ślasku znajdę pański zakład seat leon 1.8 20v
Ja ma biały izolator prawie jak na nowych swiecach to znaczy że mam ubogą mieszankę?-jeżdze na LPG-słyszałem że na gazie świece są na biało wypalone.
Panie Adamie, jest Pan pewien, że łatwiej wykręcić stalowy trzpień świecy z aluminiowej głowicy na zimnym silniku? Z własnego doświadczenia wiem, że o wiele łatwiej jest wykręcić gdy głowica jest jednak rozgrzana. Pozdrawiam.
A jak odkręcić świece żarowe jak się niech co odkręcić
Rzadko świece aż tak drastycznie zaburzają pracę silnika ale prędzej czy później do wymiany będą więc nawet jak nie ma pewności wymienić warto, choćby dla spokoju ducha.