Oglądaj „101 gadżetów motoryzacyjnych ” w niedziele o 12:30 w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-gadzetow-motoryzacyjnych-odcinki,24777/odcinek-5,S02E05,185463 Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
W podróży samochodem przydają się różnorodne akcesoria, które mogą nie tylko umilić czy ułatwić jazdę, ale niejednokrotnie uratować nas z opresji.
Dzięki nam dowiecie się jak poszerzyć funkcjonalność samochodu, ale także zadbać o bezpieczeństwo i wygodę. Przewodnikiem po świecie akcesoriów motoryzacyjnych będzie Grzegorz Duda – zaprezentuje, zamontuje i przetestuje wszystkie najnowsze gadżety związane ze światem motoryzacji. Swoim fachowym okiem oceni ich przydatność i bezpieczeństwo dla użytkownika.
W tym programie zobaczycie wszystko co jest legalne, może znaleźć się w waszym samochodzie i poprawi jego bezpieczeństwo, komfort oraz styl. Prowadzący przetestuje rynkowe hity – od kredek korekcyjnych z telezakupów po koce gaśnicze, które mogą być jedynym ratunkiem podczas pożaru naszego samochodu. Dzięki Grześkowi będziecie wiedzieli w co warto zainwestować, a co jest jedynie stratą pieniędzy.
#tvn #tvnturbo #101gadżetów
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Related
48 thoughts on “Zobacz jak samodzielnie ustawić zbieżność w aucie! #101_Gadżetów”
Po pierwsze primo blacha która jest przystawiona z lewej strony auta może być krzywo bo na lewym kole może nie być zbierznosci wiec mierzone jest do krzywego koła
Bardzo dobra rzecz do ciagników rolniczych ale do samochodow to raczej tylko po to zeby po wymianie samemu jakichś elementów zawieszenia pojechac na zbieżność
Ale to jest trochę bzdura, bo oprócz równych wartości, trzeba mieć punkt odniesienia. Które koło ma większe wychylenie.? Można ustawić do złego koła i np tak / / a wartości będą takie same z przodu i z tyłu koła ale samochód nie będzie jeździł dobrze. Dlatego ten gadżet powinien jeszcze pokazywać kąt prosty . W innym przypadku klapa.
A tak z innej beczki co zrobić jeżeli warsztat zrobi regulację zbieżności i auto jeździ dobrze natomiast kierownica jest delikatnie krzywo w prawo podobno można to zrobić regulując drążkami kierowniczymi bez konieczności podłączania przyrządów pomiarowych przerabiał ktoś ten problem?
Badziew jakich mało majster trzeba było pokazać jak ty na leżąco kręcisz tym drążkiem. 🤣🤣🤣😂 Na podnośniku!!!! 😅🤣😂 naogladajja się gościa co badziew reklamuje. A potem jeden z drugim będą kierownice odkręcać i ustawiać bo im krzywo stoji jak jadą na wprost.👎
Chcialbym zapytac a Jak to sie ma Do konta nachylenia kolumny macpersona. Bo Co nam dadza te same odleglosci jezeli nachylenia samego Kola wzgledem podloza bedzie inne w obu kolach. Po drugie duze znacze nie Maja same Kola zwlaszcza alusy nalezalo by sprawdzic czy wogule Sa rowne.
Rozumiem że to jakiś żart. Gdyby do ustawienia zbieżności wystarczyły dwie blachy przytknięte do kół i miarki stolarskie stacje nie wydawały by dziesiątek tysiecy zł. na sprzęt. Ustawienie zbieżności NIE JEST PROSTE I ŁATWE. Samo ustalenie płaszczyzny w której będziemy się poruszać z SUWMIARKĄ a nie z metrem stolarskim jest trudne i wymaga dokładnośći. Karmnik można tym wymierzyć a nie zbieżność ustawić.
Zbieżność to nie geometria zawieszenia, w ten sposób według mnie nie ustawisz poprawnie ani zbieżności czy rozbieżności, a tym bardziej geometri kół wszystkich. Dlaczego nie wyznaczyłeś środka osi auta, dlaczego nie zacząłeś od tylnich kół? Mógłbyś to zrobić właśnie tymi blaszkami. Taki poradnik to tylko dla "blondynek" .
Wszystko fajnie ale jak ten gadżet mi pokaże ile mam kręcić lewym i prawym drążkiem? Lepiej nie kombinować i jechać do serwisu bo wtedy jest pewność że będzie dobrze zbieżność ustawiona
Dwa patyki długość felgi, tak by nie dotykały opony , na nich dwa małe lasery , całość mocujemy na sztywno . Pomiar z przodu i z tyłu auta. Laserowa dokładność
Od kiedy stacja kontroli pojazdów ustawia takie rzeczy? I oczywiście każdy producent podaje w CM i MM odległość między kołami do blachy. Jestem ciekawy czy używasz tychh blach również w swoich samochodach
To tak nie działa, nie ustawi żeby kiera była na wprost a raczej popierdzieli tylko… taki zestaw to tylko do Ursusa. A i jeszcze mało który samochód ma zbieżność na zero, zazwyczaj są rozbieżne przednie napędy a zbierzne tylne napędy ale to tak tylko w skrócie..
do tego dochodzi zbieżność tylnej osi względem przodu, czujniki kontroli trakcji – ogolnie – szkoda opon i czasu.. a to że samochody najczęściej są ustawiane zbieżnie.. lub rozbieżnie.. a tu – niby musi być tak samo – blacha od opony 🙁
Prostszy sposób to dwie listewki lub dwie calówki i mierzymy między felgami z przodu i z tyłu. Ja rozciągam żyłkę wokół wszystkich kół najwyższej jak się da i patrzę gdzie przylega a gdzie nie.
A skad wiadomo ktore kolo trzeba ustawic czy to nie ma znaczenia , powiedzmy ze prawe leci do srodka i robimy pomiar , krecimy lewym zeby byly taki same wartosci i byly rownolegle , wiec po tym prawe jak bylo do srodka tak zostalo a lewe leci na zewnatrz bo zrobilismg rownolegle do zlego ustawienia , Czy to inaczej dziala ?
I znowu po waszym odcinku wylądowałem na allegro – we wtorek taka maszynka już mnie poratuje do czasu do kiedy będzie wolny termin na geometrii 3D. Najpierw wykonam pomiar tym prostym urządzeniem. A potem za jakiś czas zawitam na pomiarze zbieżności. Honda Civic 6 3d HB – książka podaje zbieżność od 0 do + 2 mm.. po wymianie drążka kierowniczego i końcówki to czuję że jest w cały świat.. na osiedlowej ulicy sprawdziłem to autko pływa.. nie dobrze. Zobaczymy czy to mnie poratuje. Dziękuję za wasze programy !
Ja nie wiem gdzie są takie warsztaty gdzie biorą za ustawienie zbieżności 100-250zł xd ja robilem kilka razy na okręgowej stacji kontroli pojazdów i płaciłem 62zł
Materiał aż roi się od błędów. Grzesiu… czy Ty nie potrafisz czytać miarki..?? Jakie 186 i 6 mm.. Po za tym zapomniałeś o ślizgach pod koła… i co najważniejsze… nakrętka regulacyjna nie jest łatwo dostępna. To wykonasz tylko z kanału. Pozdr.
ustawianie zbieżności w taki sposób to lipa… nawet stacja diagnostyczna posiadająca odpowiedni sprzęt potrafi odstawić lipę, a co dopiero amator mechaniki tym przyrządem… pomijam brak ustawień innych parametrów.. Taki przyrząd dobry ale do eksperymentów i tylko dla golfa 2 albo nawet nie, golfa 1….
Robiłem zbieznosc na sznurek od tylnej osi. I na skp wyszlo mininalna korekta na prawe koło , ale i tak miescila sie w tolerancji zbieznosci dla tego auta.
Takie blachy i miarki.. Sznurek.. Żyłka.. Łata.. Rurka.. Ten pan dostał parę złotych za naranie.. A teraz policzmy ile kosztują opony i zawieszenie. Oko ludzkie jest mylne i mój szwagier z doświadczeniem ponad 20 letnim non stop tak ustawia zbieżność. A jednak widziałem reklamacje i jak oddawał pieniadze za takie praktyki.
Po pierwsze primo blacha która jest przystawiona z lewej strony auta może być krzywo bo na lewym kole może nie być zbierznosci wiec mierzone jest do krzywego koła
Bardzo dobra rzecz do ciagników rolniczych ale do samochodow to raczej tylko po to zeby po wymianie samemu jakichś elementów zawieszenia pojechac na zbieżność
2 blachy za 230 zł.Lepiej zrobić samoróbkę za grosze
Ale to jest trochę bzdura, bo oprócz równych wartości, trzeba mieć punkt odniesienia.
Które koło ma większe wychylenie.?
Można ustawić do złego koła i np tak / / a wartości będą takie same z przodu i z tyłu koła ale samochód nie będzie jeździł dobrze.
Dlatego ten gadżet powinien jeszcze pokazywać kąt prosty . W innym przypadku klapa.
Można kupić w markecie kątownik aluminiowy lub inny profil za 1/10 ceny i to samo zrobić.
A tak z innej beczki co zrobić jeżeli warsztat zrobi regulację zbieżności i auto jeździ dobrze natomiast kierownica jest delikatnie krzywo w prawo podobno można to zrobić regulując drążkami kierowniczymi bez konieczności podłączania przyrządów pomiarowych przerabiał ktoś ten problem?
I komu gościu wciskasz ten kit. Te poradniki to kaszana totalna. Blachą porysujesz felgę. Totalny szajs. Koszmar.
ustawilem zbierznosc i mimo to sciaga auto w prawo,musze kierownice jakies 1,5 cmmiec w lewo skrecona zeby prosto jechal, bez sensu qr…
Gdzie to kupiłeś?
a to tylko jedno koło się ustawia ?
Do kosiarki do trawy ok.
Badziew jakich mało majster trzeba było pokazać jak ty na leżąco kręcisz tym drążkiem. 🤣🤣🤣😂 Na podnośniku!!!! 😅🤣😂 naogladajja się gościa co badziew reklamuje. A potem jeden z drugim będą kierownice odkręcać i ustawiać bo im krzywo stoji jak jadą na wprost.👎
Jak jeszcze powie że to można kupić w Lidlu to idę walczyć jak o świątecznego karpia
Mk4garage by pierdolnoł ze smiechu
Chcialbym zapytac a Jak to sie ma Do konta nachylenia kolumny macpersona. Bo Co nam dadza te same odleglosci jezeli nachylenia samego Kola wzgledem podloza bedzie inne w obu kolach. Po drugie duze znacze nie Maja same Kola zwlaszcza alusy nalezalo by sprawdzic czy wogule Sa rowne.
Rozumiem że to jakiś żart. Gdyby do ustawienia zbieżności wystarczyły dwie blachy przytknięte do kół i miarki stolarskie stacje nie wydawały by dziesiątek tysiecy zł. na sprzęt. Ustawienie zbieżności NIE JEST PROSTE I ŁATWE. Samo ustalenie płaszczyzny w której będziemy się poruszać z SUWMIARKĄ a nie z metrem stolarskim jest trudne i wymaga dokładnośći. Karmnik można tym wymierzyć a nie zbieżność ustawić.
Majchrowski-burak to jesteś Ty i to pastewny
To teraz jak samemu ustawić jak na 4 kołach się ustawia
Zbieżność to nie geometria zawieszenia, w ten sposób według mnie nie ustawisz poprawnie ani zbieżności czy rozbieżności, a tym bardziej geometri kół wszystkich. Dlaczego nie wyznaczyłeś środka osi auta, dlaczego nie zacząłeś od tylnich kół? Mógłbyś to zrobić właśnie tymi blaszkami. Taki poradnik to tylko dla "blondynek" .
Witam. Myślałem że zbieżność ustawia się również względem tylnych kol. Przy prezentowanym przykładzie auto może zostawiać 4 ślady.
Wszystko fajnie ale jak ten gadżet mi pokaże ile mam kręcić lewym i prawym drążkiem? Lepiej nie kombinować i jechać do serwisu bo wtedy jest pewność że będzie dobrze zbieżność ustawiona
Dwa patyki długość felgi, tak by nie dotykały opony , na nich dwa małe lasery , całość mocujemy na sztywno . Pomiar z przodu i z tyłu auta. Laserowa dokładność
Od kiedy stacja kontroli pojazdów ustawia takie rzeczy? I oczywiście każdy producent podaje w CM i MM odległość między kołami do blachy.
Jestem ciekawy czy używasz tychh blach również w swoich samochodach
To tak nie działa, nie ustawi żeby kiera była na wprost a raczej popierdzieli tylko… taki zestaw to tylko do Ursusa. A i jeszcze mało który samochód ma zbieżność na zero, zazwyczaj są rozbieżne przednie napędy a zbierzne tylne napędy ale to tak tylko w skrócie..
199Th
do tego dochodzi zbieżność tylnej osi względem przodu, czujniki kontroli trakcji – ogolnie – szkoda opon i czasu.. a to że samochody najczęściej są ustawiane zbieżnie.. lub rozbieżnie.. a tu – niby musi być tak samo – blacha od opony 🙁
Prostszy sposób to dwie listewki lub dwie calówki i mierzymy między felgami z przodu i z tyłu. Ja rozciągam żyłkę wokół wszystkich kół najwyższej jak się da i patrzę gdzie przylega a gdzie nie.
Jaka to marka auta
Jaki ma wplyw zużyta opona na zbieżność?
I co skad wiadomo ktorym drazkiem krecic? Bo jak jednym to waidomo ze kierownica bedzie krzywo. Beznadziejne cos nie nazywajmy tego urzadzeniem
A skad wiadomo ktore kolo trzeba ustawic czy to nie ma znaczenia , powiedzmy ze prawe leci do srodka i robimy pomiar , krecimy lewym zeby byly taki same wartosci i byly rownolegle , wiec po tym prawe jak bylo do srodka tak zostalo a lewe leci na zewnatrz bo zrobilismg rownolegle do zlego ustawienia ,
Czy to inaczej dziala ?
To tak na serio?! Masakra co za bzdura
teraz odkręć koło rusz końcówkę drążka o obrót zakładaj koło znowu mierzi jest źle… pół dnia roboty a w zakładzie 10 minut
No ale co? Z prostokąta zrobiłeś rąb?.A reszta statku wleczona?
Druciarstwo
I znowu po waszym odcinku wylądowałem na allegro – we wtorek taka maszynka już mnie poratuje do czasu do kiedy będzie wolny termin na geometrii 3D. Najpierw wykonam pomiar tym prostym urządzeniem. A potem za jakiś czas zawitam na pomiarze zbieżności. Honda Civic 6 3d HB – książka podaje zbieżność od 0 do + 2 mm.. po wymianie drążka kierowniczego i końcówki to czuję że jest w cały świat.. na osiedlowej ulicy sprawdziłem to autko pływa.. nie dobrze. Zobaczymy czy to mnie poratuje. Dziękuję za wasze programy !
Przecież praktycznie w kazdym aucie polega na tym zbieżność ze przednie kola sa minimalnie skierowane do środka. Co ze janusz…
taki bzdur dawno nie słyszałem
Ja nie wiem gdzie są takie warsztaty gdzie biorą za ustawienie zbieżności 100-250zł xd ja robilem kilka razy na okręgowej stacji kontroli pojazdów i płaciłem 62zł
Ja tam ustawiam zawsze na sznurek i dwa patyki.Dużo większa precyzja 🙂
jesczez lepiej jakby sobie do tych blach dalnmierz laserowy wziąć
Materiał aż roi się od błędów. Grzesiu… czy Ty nie potrafisz czytać
miarki..?? Jakie 186 i 6 mm.. Po za tym zapomniałeś o ślizgach pod
koła… i co najważniejsze… nakrętka regulacyjna nie jest łatwo
dostępna. To wykonasz tylko z kanału. Pozdr.
ustawianie zbieżności w taki sposób to lipa… nawet stacja diagnostyczna posiadająca odpowiedni sprzęt potrafi odstawić lipę, a co dopiero amator mechaniki tym przyrządem… pomijam brak ustawień innych parametrów.. Taki przyrząd dobry ale do eksperymentów i tylko dla golfa 2 albo nawet nie, golfa 1….
Robiłem zbieznosc na sznurek od tylnej osi. I na skp wyszlo mininalna korekta na prawe koło , ale i tak miescila sie w tolerancji zbieznosci dla tego auta.
Drewniany metr składany stolarski jest najlepszy do tak fachowej roboty.
Albo się uda albo będzie 4 ślad
Ja tam wolę już zapłacić i mieć pewność, że wszystko zostało dobrze zrobione.
Takie blachy i miarki..
Sznurek..
Żyłka..
Łata..
Rurka..
Ten pan dostał parę złotych za naranie..
A teraz policzmy ile kosztują opony i zawieszenie.
Oko ludzkie jest mylne i mój szwagier z doświadczeniem ponad 20 letnim non stop tak ustawia zbieżność. A jednak widziałem reklamacje i jak oddawał pieniadze za takie praktyki.