Loading…

Mechanik - Naprawa - Serwis Samochodów Toyota Warszawa

Mechanik z doświadczeniem w naprawie samochodów typu Toyota
Mechanik Toyota - Kontakt

Luzy w zawieszeniu. Czy poliuretany to zło? Wady i zalety – Fakty i mity



• Skąd się biorą luzy w zawieszeniu?
• Gdzie występują?
• Wady i zalety poliuretanów
Fakty i mity poliuretanów
• Poliuretany vs oryginały, np. Lemforder
• Co oznaczają kolory poliuretanów?

Koszulki i inne oficjalne gadżety ▸ http://povagowani.pl/sklep

Link do poliuretanów z tego filmu:
https://poliuretany.olkusz.pl/

#poliuretany #luzy #zawieszenie
––––––––––––––––––––––––––––––
Patronite ▸ https://patronite.pl/povagowani
––––––––––––––––––––––––––––––
Sparks by Chaël https://soundcloud.com/chael_music
Free Download / Stream: http://bit.ly/2CFJfGn
––––––––––––––––––––––––––––––
All music under Creative Commons — Attribution 3.0 Unported — CC BY 3.0
Music promoted by Audio Library https://www.youtube.com/channel/UCht8qITGkBvXKsR1Byln-wA
––––––––––––––––––––––––––––––

Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.

Mechanik do Auta Toyota Warszawa

Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus i Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa.

Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.

Mechanik do Auta Toyota Warszawa

Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.

Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.

Dobry mechanik od Toyoty

Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego

45 thoughts on “Luzy w zawieszeniu. Czy poliuretany to zło? Wady i zalety – Fakty i mity

  1. Też dałem poliuretan do E34 w różnych twardościach. Twarde na wahacze tylne, żeby nie rzucało na wyjściu z zakrętu, a reszta czerwone. Komfort podobny tylko jak jest chropowaty asfalt bardziej czuć drgania. Poduszki silnika Mayle wytrzymywały ok 2 miesiące więc też wyleciały, ważna uwaga łapy silnika trzeba przykleić, same śruby nie wystarczą!

  2. Dopowiedzcie jeszcze jak poliuretany wpływają na pogorszenie komfortu, szybsze zużywanie się amortyzatorów, bo to ważniejsze.

    Oryginalne tuleje spokojnie wystarczają na długie okresy, tylko trzeba kupić oryginał a nie podróbę.

    Przerabiałem poliuretany i nigdy więcej tego gówna, komfort spadł, auto na kierownicy zrobiło się strasznie nerwowe, ale jak ktoś lubi to niech robi.

  3. Moim zdaniem czy jednej czy drugiej firmy tuleje to nie ma zbyt wielkiej różnicy to guma jak każda liczy się eksploatacja auta jeden rusza gwałtownie drugi łagodnie, jeden jeździ po dziurach drugi po autostradach dlatego takie zbieżności w pokonanych kilometrach i oczywiście czy były dokręcane w pozycji na opuszczonych kołach dlatego jeden chwali jedną firmę a drugi inną a co do tych co prezentujesz to bym się zgodził co do wytrzymałości tylko gdzie komfort jazdy? Pewnie jak by jechał wózkiem widłowym

  4. Raz w saxo vts zamontowałem poli poduszkę tylną silnika i zrobiłem trasę 1200km na strzała 😆 to był błąd, potem jeszcze tydzień cały wibrowałem 😆 ale fakt biegi wchodziły bez zastrzeżeń, na zerwanej oryginalnej średnio 😆 a A6 C5 2,8 quattro mam teraz Poli na tyle i jest super.

  5. Lemforder był kiedyś dobry teraz to chłam. Poduszki i łożyska amortyzatorów przód octavia I wytrzymały tylko 16 miesięcy. Jak miałem parę lat wstecz golfa II to wtedy lemforder robił jeszcze dobre części.

  6. w moim przypadku Camaro RS 5.7 TPI rocznik 89 po wymianie na poliuretany w dupę dostawała reszta zawieszenia. Rozpadły się tuleje które w tych autach dożywają wieki. Po za tym drgania i wstrząsy były bardziej odczuwalne. Kolega w podobnym wozie zauważył pękniecia w na kielichach.

  7. Wazne pytanie !!!

    Tuleja tylnej belki poli rozmiar 69mm po zakupie poli 69mm nowa tuleja z belki weszla praktycznie z reki bez wiekszego wysilku … tak powinno byc ? Nie stworzy sie tam za duzy luz ?

  8. Ja zamontowalem do golfa 4 1.8t poli i gorzej niz na zerwanych tulejach. Taczka ze masakre wszystko sie tlucze na najmniejszej nierownosci. Komfort 0 troche lepsze prowadzenie bo auto sztywniejsze, ale do codziennej jazdy męczące.

  9. Brak kilku wskazówek co do poli. Jako iż kilka setupów już zamontowalem to napiszę na co uwazac. Tuleja plywajaca bmw e36 /e46, Ori jest sztywniejsza niz poli za to ma możliwość plynnej pracy w obu płaszczyznach, w przeciwieństwie to poli, co skutkuje tym że wahacze poprzeczne sie nie wyginają.

    Tuleja montowana jak w tej skodzie, tylna, zarówno w skodzie, jak i w omedze, jej twardość powoduje ze wahacz moze peknąć lub tuleja wyskoczyć z wahacza. W omedze tak sie wydazylo. Dlaczego? Ta tuleja ma pracować na boki, a nie w osi, twardsza uniemozliwia prawidlowa pracę wachacza. Czesto takie tuleje seryjnie mają puste przestrzenie, żeby wahacz mógł pracować poprawnie.

    To ma jeszcze taki skutek jak np w civicu w tylnych wachaczach, twardość poli mimo seryjnej zamowionej, była nieporównywalnie wieksza. Ratunkiem bylo wiertlo i nawiercenie otworów.

  10. Powiedz mi czy wózek może dawać metaliczny odgłos podczas jazdy po dziurach wahacze nowe kompletne i główki kierownicze gumy stabilizatora jak i stabilizatory nowe a dalej stuka metaliczne nawet na postoju jak się mocno do bije auto do dołu masz jakiś pomysł

  11. Ja zamontowałem takie tuleje w vw sharan 1998 na przód i tył, żona płakała gdy montowałem(cena 🙂 ), 3 lata na nich śmigałem i spoko, sharak pordzewiał, a poliuretany nadal się spisywały, ja jestem za! W moim nowym sharaku też powymieniam na żelki ;)…

  12. Poli trzeszczy jak smar wyschnie zużyje się. W tedy trzeba rozebrać przesmarować i znowu spokój. Nie wspomnieliście o łatwości montażu. Wchodzi praktycznie ręka nie potrzeba prasy ewentualnie imadło czego nie można powiedzieć o zwykłych 🙂 jeżdżę już z 5 lat w rychu miejskim i dynamicznej jeździe, wszystko sztywne prowadzenie w zakrętach zmieniło się o wiele na lepsze ! Bardzo polecam do tego typu zawieszeń !

  13. Ja w Audi A4 b5 Kombi czuje się jakby tył miał ten jamnikowaty efekt doganiania przodu. Przód mam cały nowy więc na co najlepiej zmienić tylne gumy? Na poliuretanowe?

  14. Nie zgadza się odnośnie komfortu jazdy.
    Wszystkie drgania przenoszone są na budę, blachy auta .
    Wzrasta chałas w kabinie, plastiki które wcześniej były nieaktywne zaczynają grać, trzeszczeć.
    Jazda po wybojach, Kostce staje sie udręką.
    Jak na równej gładkiej nawierzchni można cieszyć sie sztywnością, precyzją prowadzenia,..
    Tak na dziurach, kostce można sie tylko wku..ić .

  15. Fajny materiał, film polubiony, porównanie na szarpakach by się przydało dla tych co twierdzą, że twardo. Dopowiedziałbym jeszcze o tym, że stosując twardsze-mniej elastyczne połączenie metalowo-gumowe (twardy poliuretan) zmniejszamy luzy w zawieszeniu polepszając precyzję prowadzenia się pojazdu, ale też zwiększamy naprężenia w innych elementach zawieszenia (wahacze, wózek), bo nie są już tak bardzo niwelowane przez "miękką" gumę. Może to prowadzić do szybszego zużywania się innych elementów. Zmianę w sztywności zawieszenia po montażu poliuretanu powoduje również to, że wymieniamy tuleje niepełne na pełne. Taka sama zmiana jest np. po montażu tulei tzw. S3 w przypadku platformy golfa 4. Audi S3 ma wahacze odlewane dlatego może się zdarzyć, że 20-sto letni zardzewiały wahacz w Waszym zaniedbanym Golfie pęknie…

  16. zamiast zakładać żółte poli w miejsce tylnich tulei wahaczy przednich wystarczyło włożyć LMO z modelu S3 8L które pasują do zwykłej A3, Golf 4, Octavia I itp. itd.

  17. Wsjo w pariadkie, tylko dlaczego silentblock czyli tylna tuleja przedniego wahacza pracuje na szarpali? Ano dlatego, bo producent tak zaprojektował, że zostawił w niej przestrzeń powietrzną by był jakiś komfort jazdy. Załóżcie wszędzie pu a będziecie jeżdżic jak taczką. Szykujcie kasę na nowe plomby w zębach. Materiał reklamowy i tyle.

  18. A nie lepiej wymienić na oryginalną tuleje pełną od S3/TT/Cupra itd.? Mam takie już 8 lat i 170 tyś. km i ciągle bez luzu. Na tylnej belce także mam Lemfodery z przed 8 lat (plastikowe – oficjalna modyfikacja VW) i tez nie wykazują zużycia.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!