KIA Niro HEV 2022 – koreańskie C-HR (PL) – test i jazda próbna
KIA Niro to produkowany od 2016 roku kompaktowy crossover, konkurent takich modeli jak Toyota C-HR czy Volkswagen T-Roc. Gabarytami Niro blisko również do XCeeda. Ale o ile XCeed występuje w wersji czysto spalinowej, jako miękka hybryda i hybryda typu plug-in, o tyle Niro może być tzw. pełną hybrydą, hybrydą typu plug-in lub elektrykiem.
W świecie motoryzacji coraz więcej mówi się o elektryfikacji. Niektóre koncerny – jak Volkswagen – inwestują w nowe platformy specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych. Inne – jak Toyota – skupiają się na napędach hybrydowych i do ostatniej chwili opóźniają wejście na rynek elektryków. A jeszcze inne – jak KIA – oferują trzy rodzaje napędu w jednym modelu – hybryda, hybryda typu plug-in oraz elektryczny – i obserwują rozwój sytuacji. Oto nowa KIA Niro – dziś w najpopularniejszej dotychczas wersji, czyli hybrydowej.
🚦Kupujesz auto używane? Koniecznie sprawdź jego historię na https://bit.ly/MarekAutobaza 🚦
𝗔𝘂𝘁𝗼𝗯𝗮𝘇𝗮 to najdłużej działający w Polsce serwis oferujący 𝘀𝗽𝗿𝗮𝘄𝗱𝘇𝗲𝗻𝗶𝗲 𝗵𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗽𝗼𝗷𝗮𝘇𝗱𝘂. W przeciwieństwie do rządowej bazy danych tu wystarczy sam numer VIN. Sprawdzenie samochodu przed zakupem to wręcz obowiązek, warto zacząć od serwisu autobaza.pl zrobimy to online bez wychodzenia z domu, bądź nawet w drodze na oględziny upatrzonego pojazdu – za pomocą smartfona. 𝗦𝗽𝗿𝗮𝘄𝗱𝘇𝗲𝗻𝗶𝗲 𝗩𝗜𝗡 dostarcza informacji nie tylko na temat wyposażenia pojazdu, przebiegu, czy archiwalnych zdjęć z poprzednich ogłoszeń podczas których auto było oferowane.
Autobaza weryfikuje również 𝗯𝗮𝘇𝘆 𝗽𝗼𝗷𝗮𝘇𝗱ó𝘄 𝗽𝗼𝘀𝘇𝘂𝗸𝗶𝘄𝗮𝗻𝘆𝗰𝗵 i to z 15 krajów. Jeśli interesuje Cię historia pojazdu, którego kupno rozważasz, sprawdź ją w serwisie AutoBaza. Możesz też zakupić raport z wyceną interesującego Cię samochodu. Dzięki danym z raportu poprawisz swoją pozycję negocjacyjną!
Zapisz się na newsletter i otrzymuj powiadomienia o nowych odcinkach mailem:
https://marekdrives.tv/pl
↔ KIA Niro 2022 wymiary:
✔ długość: 4420 mm
✔ szerokość: 1828 mm
✔ wysokość: 1570 mm
✔ rozstaw osi: 2720 mm
✔ bagażnik: 450-1445 L
💲 KIA Niro 2022 cena od: 122 900 pln
💲 KIA Niro HEV 2022 cena wersji testowej: 170 000 pln
🎯 Podoba się? Zasubskrybuj tutaj: https://bit.ly/SubMarekDrives
💥 Możesz mnie śledzić na:
https://www.wieruszewski.com
https://facebook.com/marekdrives
https://twitter.com/mwieruszewski
https://instagram.com/marek_drives
📢 📢 Razem z Anią mamy drugi kanał – https://bit.ly/AniaiMarekJada. Opowiadamy tam na luzie o naszej pracy, odpowiadamy na bardziej złożone i powtarzające się pytania, publikujemy pierwsze wrażenia o nowych samochodach, zanim nagramy test. Zajrzyj i jeśli Ci się spodoba, zostaw suba: http://bit.ly/DajNamSuba
🚙 Obejrzyj też:
Honda HR-V e:HEV https://youtu.be/5p2Y_cOacRw
Hyundai Kona Electric https://youtu.be/pyvp2Qd4hds
Hyundai Tucson HEV https://youtu.be/jKLjBM0d5YY
KIA EV6 https://youtu.be/mSAavyNRWXI
KIA e-Niro EV https://youtu.be/eDuci1f79Y8
KIA e-Soul https://youtu.be/6c9ELvvrLoQ
KIA Niro Hybrid https://youtu.be/l8_SR9lBeec
KIA XCeed PHEV https://youtu.be/KPb84kWYFuY
Renault Megane E-Tech https://youtu.be/YR-2dD2kEe8
Suzuki Vitara Strong Hybrid https://youtu.be/5eRUEX3RZXE
Toyota C-HR https://youtu.be/MizUmVPK0SU
Volkswagen T-Roc https://youtu.be/kROI8yHbUtg
#MarekDrives #KIA #KIANiro
📌 Dzięki za oglądanie testów na kanale Marek Drives. Jeśli Ci się podobało, być może zainteresują Cię AutoCentrum, Caroseria, Easy Rollin’, Moto doradca, Pertyn Ględzi, Saturday Car Fever, Zachar OFF i Złomnik.
Spis treści:
0:00 wprowadzenie
1:00 kia niro konkurencja
1:30 napędy hybrydowe i elektryczne
3:25 kia niro – co nowego?
5:30 kokpit
9:55 wrażenia z jazdy
14:25 kanapa
15:10 bagażnik
16:15 ceny
16:55 podsumowanie
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus i Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Jestem chyba całkowicie odosobniony w opinii ze ta nowa linia stylistyczna kijanek to jakis koszmar, a ten wielkie ekrany ba desce rozdzielczej strasza…
Po Pana recenzji bardziej skłaniam się do zakupu Niro HEV niż Kony. Dziękuję za materiał
Tylko źle że brak napedu 4×4
Jak elektrokardiogram staje sie plaski, znaczy, ze pacjent umarl.
Dziwne nawiazanie.
Ładne autko, naprawdę… extra recenzja! Pozdrawiam Marunia!
Gowno na kolkach za te pieniadze mozna kupic cos bardziej serio
Kia 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮 🤮
Za droga !!
Dobry info materiał Panie Marku. Ale na szczęście mam Xceed (1,4) – średn. spal. 6,80. 30k przebiegu ) Dla żony udało się kupić Stonic Mhev – na dotarciu. Tak, że Niro….mmmmm. Aaaa, dla info . Jadąc w tych samych warunkach -jeden z drugim xceed i Stonic 30 km (spokojna jazda) Spalenie Stonic 5,2 Xceed 5,6. Wnioski każdy wyciąga dla Siebie .
Witam Panie Marku, odnosząc się do słów dotyczących wyciszenia (odgłosy od układu jezdego) jak Pan to może porównać z autami innych marek w klasie np CHR, Suzuki SX4, Citroen C4 picasso itd. Trzyma średnią czy faktycznie Niro jest głośne. Pozdrawiam
Niro ma sporo większy bagażnik i więcej miejsca z tyłu w porównaniu do chr. Nowa ma sporo fajnych rozwiązań, nieniłym zaskoczeniem jest w zasadzie tylko wolniejsze niż w poprzedniej wersji szybkie ładowanie. W Polsce nie ma to większego znaczenia, bo i tak większość ładowarek nie przekracza 50 kW. Przez pół roku i 15 tys. km jeszcze nie trafiłem na większą. Przepraszam, trafiłem, ale to był Orlen i nie odpalił 😐.
co za idiota zaprojektował kierunkowskazy w tylnym zderzaku
Witam.Czy znany jest limit holowania przyczep dla wersji PHEV?
@Marek Drives A jak komfortowo wypada Niro w porównaniu z dość popularym w Polsce Citroenem C4, który nawiasem mówiąc nieco nawiązuje wyglądem do CHR. Z tego co pamiętam C4 miała pozytywne recenzje.
Witam ,mam stingera i zastanawiam się jeszcze nad Niro,czy Niro jest również tak dobrze złożone wykończone jak stinger?? Miłego dnia
podoba mi się. Jak dla mnie tylko EV… tylko ta cena….
Jak zwykle świetny materiał, ale moim nr 1 jest elektryk. Czekamy na testy.
Na temat różnic pomiędzy napędami zjadłem już wszystkie rozumy, ale zdjęcia są tak OBŁĘDNE że ani mi było w głowie przewinąć ❤️
Bagażnik można otworzyć z pilota. Nie trzeba podchodzić do bagażnika żeby się sam otworzył. Ten sposób otwierania bagażnika jest przydatny, jak ma się zajęte ręce zakupami a nie po to żeby podchodzić z tyłu z pustymi dłońmi żeby sobie bagażnik otworzyć. Otwieramy na 3 sposoby, kluczyk, z wnętrza i zbliżeniowo, jak kto woli.
Szwajcaria już wprowadza dodatkowy podatek na samochody elektryczne.
Dzień doby, czy byłby Pan wstanie przetestować jakieś chińskie auta np BYD itp?
tylko toyota
Auto udane ładne ekonomiczne i w miarę dobra cena .
Dziwne to. 5l/100km to ja mam w Civic, full benzyna. Jedyna przewaga Niro na zwykłymi benzyniakami to może mniejsze emisje CO2, co ma znaczenie przy opłacaniu eko-haraczu.
Czy drzwi zasłaniają progi i są uszczelniane?
Bardzo dobrze wykonany odcinek, czuje że coś się zmieniło, jakoś lepiej się ogląda, spokojniej, czilowo przy porannej kawce.
Pozdrawiam 🙂
Całkiem spoko, tylko brakuje mocniejszej wersji. Niby jest plug-in ale nie kazdy ma możliwość ładowania auta. Jakbym teraz miał kupić samochód to jednak wolał bym C-HR z 2l silnikiem i 184 konikami. 141KM to trochę za mało
Jaki sens tego auta? Jest tylko 10 cm krótsze od Sportage'a i ma słabszy silnik, więc jest tańsze. Taki Sptg. dla ubogich:) A to spalanie 5 litrów w trasie auta z napędem hybrydowym i tylko 140 KM, za to z dwusprzęgłową skrzynią to jakiś dramat. Chyba Sorento wypadłoby lepiej…
Elektryk
Czy tylko mi, tył tego auta przypomina Forda Focusa mk2? Pozdrawiam
Bardziej opłaca się kupić skuter 125 lub 350, gdy jest pogoda. Spalanie mniejsze i nie stoi w korkach, a zakupy można przewieźć w taksówce i w razie niepogody jeździć autobusem miejskim z biletem miesięcznym.
Auto jest całkiem fajne, niemniej silniki są rozczarowujące. Osobiście wybrałbym hybrydę (tylko nie plug in- na większe trasy porażka, poza tym nie mam gdzie ładować ). Tylko wynik 5l z komputera i ponad 10sekund do setki?
Stare volvo v70 z silnikiem diesla, potrafi spalić 5litrow przy leniwej jeździe, a w sprincie do setki jest dużo szybsze (8.5sekundy).
Patrząc na miniaturkę i test miałem na myśli cały czas Kie Sportage… Moim zdaniem stylistycznie Kia idzie w złym kierunku.
Zdecydowanie ładniejsza niż poprzedni model, który nie grzeszył urodą…a ja w Octavii zamiast parasolki w drzwiach dostałem zmiotkę do śniegu… (auto odbierane w październiku).
1. Czy we wszystkich nowych samochodach systemy antykolizyjne działają w nocy oraz przy padającym deszczu i śniegu?
2. Czy we wszystkich nowych samochodach systemy antykolizyjne przy zasłabnięciu lub zaśnięciu wykrywają latarnie i drzewa?
Przede wszystkim jest to hybryda klasyczna, stworzona do jazdy po mieście i terenach podmiejskich. W trasie spali i tak mniej niż benzyniak – moja z 2020 roku (mechanicznie praktycznie to samo co nowa Niro) z 3 osobami na pokładzie i kupą bagażu zawiozła mnie do Austrii i skiareach na trasie 2700 km spalając 5,5 litra benzyny. Po mieście można zejść poniżej 3 litrów na setkę, na zbiorniku 40 litrowym robię prawie 1000 km.
Dynamice nic nie idzie zarzucić – jak na 141 km daje radę.
Na samych bateriach przejeżdżam przez moje miasto praktycznie bez silnika spalinowego.
Która klasyczna hybryda Toyoty przejedzie na samym prądzie 4-5 km?
Która klasyczna hybryda Toyoty (lub inna) pojedzie na samym prądzie nawet 120 km/h?
Zaletą dużą jest skrzynia DSG a nie jak w Toyotach bezstopniowa – zupełnie inna jazda. CHR w porównaniu do Niro jest ciaaasnaaaaaaa i głośna. Co z tego że Niro nie krzyczy – PATRZCIE NA MNIE.
Czekałem na ten samochód.Niby ładny ale te połacie fortepianowej czerni odrzucają mnie od niego.Idę do Toyoty po Corollę Cross.
Kia chyba za bardzo zapatrzyła się na felgi od renault arkana 🙂
Nie podobają mi się te dziwne dzienne światła led tzn ich kształt
przykro mi, ale….nie. Może na żywo jakoś to wygląda, ale nie na video. Plus ta obrzydliwa kierownica jak z Poloneza czy Fiata 125p…..albo tańszych Octavii – tak jakby trzecie ramię było luksusem wymagającym dopłaty jako opcja.
Panie Marku. Fajnie ogląda się materiał, ale ten z podłożonym głosem. Gdy pojawia się kamera, emocji jest trochę zbyt dużo. Gdyby troszkę stonować, byłoby idealnie. Między innymi, właśnie ze względu na irytującego prowadzącego (Łukasz Bąk) nie oglądam kanału CaroSeria. Poza tą drobnostką, wszystko OK. Pozdrawiam
Ja jednak wolałby jednak japońskiego C-HRa nie koreańskiego 😉 Szczególnie, że jednak toyota najlepiej zna się na hybrydach hev
Wygląda jak idealnie skrojony pod Taxi
Isofix z przodu jest?
Dlaczego Kia Niro w bagażniku ma wystające nadkola i nie ma boków wykończonych z miękkiej tkaniny tylko twarde tworzywo sztuczne?
Chyba będzie to kolejny bestseller KIA