
Mechanic Tip: Tightening Brake Line Bolts
Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych
Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 Zajęte dzwoń dalej! ⬇️Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus i Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Regular tech bring out the silicone
Been doing this for a few years, works great, and you don't have to torque the bolt to failure. The imprint really shows when you pull it apart.
Hydro boost ??
I’m definitely going to try this but if the bolt head sticks out further than the wrench I feel it would be better to hit it with some torque applied.
If you have to reuse a copper washer (not recomended but sometimes needed) heat it till a dull red and cool in water then sand it on a flat piece of glass or something else very flat till down to clean copper
A copper washer is softer than the steel caliper. The torque spec should be enough to create a seal. If it’s not then I would tighten it more, or polish the sealing surface.
This may work by pushing the threads from the crest, past the axis, and up against the crest of the thread that is engaged when your going the opposite way (loosening).
On average there is a <= .006 inch for threads that are in tolerance. Your just smashing the washer down by < .006 in which you could do buy tightening without risking bending the threads.
I will say it probably works and might be quicker, but definitely not the ideal solution if your going for hardware longevity.
Nice tip will give it a try next time
I knew bout tighten bolt but great tip on giving little tap &yea u can tell that caliper been rusty bad with the pit marks &looks like a original factory ford caliper you can tell by ford emblem stamped
Old school… the best school
Awesome. Thanks.
@maniacal s10
Great video !
normal procedure is not a tip.
Thanks
I just found this channel…. Legit dude
Can’t believe you didn’t use you air hammer for this lol good stuff man 👍
Orr… Just temper it. Put it cherry hot and then into cold water. It'll soften. Same for diesel injector washers. You'll won't risk the threads.
Great tip! Been in the biz a very long time, seen more than a few leak. This is brilliant! 😊
Thanks that is clever.
Just torque the bolt
Great tip. I've heated them up a little and that helps too
Just torque it to spec.
You can grind the washer down thinner?¿…
I put my impact gun on them , never had one leak , just obviously don’t crank it down until the banjo bolt snaps
Damn nice tip
Great trip, I have run into this, thanks!!
You’re a genius!
Why dont they use oring face fittings for that? The oring could handle the pressure. Some hydraulic lines use oring face, im just curious.
That's a great tip! Thanks for the video.