Zastanawiasz się czy warto kupić samochód z automatem, albo chcesz po prostu dowiedzieć się jak działa automatyczna skrzynia biegów i czego wystrzegać się podczas jazdy z nią (np. co stanie się, gdy nie upilnujesz lewej nogi). Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w filmie.
Przedstawiam również jakie zalety i wady mają nowoczesne przekładnie automatyczne, które montuje u siebie BMW, Mercedes, Renault, Volkswagen i wielu innych producentów.
Pozdrawiam
Wahacz
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Dziecko powiedz również że niewielu stać na nowe auta w automacie Auto 15letnie czy troszkę starsze w automacie spala w mieście około 2-3l więcej niż manual I to jest sprawdzone na niejednym aucie
Neutralny potem ręczny puszczamy hamulec nożny. Auto się ułoży wtedy P i gasimy silnik. I zawsze tak trzeba robić przy parkowaniu na wzniesieniu żeby uniknąć uszkodzenia skrzyni przez blokadę Park. Auto nie może "wisieć" na tej blokadzie. Zawsze przed zmiana kierunku pozycji R na D czy odwrotnie trzeba się zatrzymać do ZERA!!!!
Zrobiłem prawko tylko na automaty i kiedyś jeździłem na kursie prawka na manualu i nie ma porównania do automatu ,zgadza się że trzeba dbać o automatyczna skrzynie bardziej wymieniać olej itp ale i tak w erze obecnie auto chybrydowych lub całkiem elektryków za kilka lat największe koncerny samochodowe będą tylko automaty budować
Jeśli mówisz to automacie, to może po kolei i dokładnie. Jak ma się zachować stojąc na czerwonym świetle? P, N, czy D i hamulec? Kolejna kwestia: co z hamulcem awaryjnym?
Ale te latanie po biegach.. Czujesz się jak Kubica.. 🤔A automat.. Może dla inwalidy albo prezesa.. Kaczynskiego🤣ale temu… To raczej rower dać.. By pedałował troche😉
Usuń ten film bo wprowadza w błąd i komuś możesz w ten sposób auto rozwalić!!! DO WSZYSTKICH, NIE MOZNA HOLOWAC AUTA Z AUTOMATEM. Stare mercedesy dopuszczały możliwość holowania do 30-40 km, natomiast aktualnie ZADNE AUTO takiej możliwości nie dopuszcza, neutral w automacie caly czas pracuje podczas jazdy a co ważne podczas holu pracuje na sucho. Przejechanie dosłownie kilkudziesięciu km może doprowadzić do zatarcia skrzyni biegów. Lepiej wydać 200 zł na lawetę, niż 5 tys na nową skrzynie. Poza tym wad jest dużo więcej, więc widzę nie przygotowałeś się do materiału. 1) wyższe spalanie 2) droższa eksploatacja. Co 60 tys trzeba wymienić olej w skrzyni. Może nie jest to częste, ale na pewno podnosi koszta. Tak jak spalanie. Więcej nie wymyślę bo korek już się kończy, więc powtarzam: usun ten film bo przez ciebie ktoś może rozwalić sobie skrzynie Pozdrawiam
Jeżdżę automatem i manualem, jak popadnie. Na pewno jazda po mieście automatem jest przyjemniejsza i mniej męcząca np. dla kierowców zatrudnionych w MZA w Warszawie. Ale jak pokonuję dłuższe odcinki to nie ma aż takiej różnicy. Osobiście nie dbam aż tak o komfort jazdy , dlatego dla siebie wybrałbym manuala bo i sprzedaż takiego jest lżejsza, póki co.
Zdecydowanie automat, tyle że na początek trzeba się przyzwyczaić do nieintuicyjnej sekwencji biegu w przód i w tył: aby jechać w przód dźwignia do tylu, aby jechać do tylu dźwignia do przodu. To wynika zapewne z pierwotnych uwarunkowań – być może technicznych – i tak już zostało. A teraz kilka miesięcy trzeba aby odruchowo ustawiać bieg w przód czy w tył. Mam Volvo xc40 gdzie jest siłownik zastępujący dźwignię mechaniczna – bardzo fajne i jeszcze bardziej komfortowe rozwiązanie ale o pomyłkę niestety znacznie łatwiej.
Kilka dni jeździłem autem zastępczym z automatem, a od przeszło 40 lat mam samochody tylko z manualem. Szybko się przyzwyczaiłem z tym tylko, że jednak dość uciążliwa, przynajmniej dla mnie, była konieczność długiego trzymania nogi na hamulcu w korkach. Jeśli to trwało krótko, to nie było sprawy. Ale często w godzinach szczytu prawa noga przez kilka minut musiała co chwilę naciskać hamulec. Podobnie przed zamkniętym przejazdem kolejowym. W związku z tym mam pytanie, czy jednak w takich sytuacjach nie można jednak przestawić dźwigni na P lub N? Najlepiej, gdyby w aucie był auto hold, ale gdy go nie ma, to czy jest jakieś inne wyjście w takich sytuacjach o których napisałem? Dodam, że jest jeszcze jeden minus takiego stałego naciskania pedału hamulca w korku. Wieczorami i w nocy świecimy po oczach czerwonymi światłami stopu kierowcom i pasażerom auta stojącego za nami. A dla nich nie jest to raczej przyjemne.
Gdy nie miałam prawa jazdy znajomy po jednym piwie dał mi samochód w automacie abym go odwiozła do domu przez cała Warszawę,gdyby jego samochód był w manualu bym się nie odważyła-dziś mam prawko i posiadam samochód właśnie w automacie-Wiem wiem było to mega nieodpowiedzialne ale adrenalinka była 😛
Właśnie kupiłem BMW F31 z moim pierwszym automatem . Rozumiem że to normalne że samochód dość ochoczo rusza do przodu po zwolnieniu hamulca ? Do tyłu jest już mniej wyrywny. Myślałem wcześniej że auto będzie ruszać dopiero po dodaniu gazu ?
Potwierdzam😊
Automatu się nie holuje
Dziecko powiedz również że niewielu stać na nowe auta w automacie
Auto 15letnie czy troszkę starsze w automacie spala w mieście około 2-3l więcej niż manual
I to jest sprawdzone na niejednym aucie
Reasumując…jak stoimy w korku to pozycja na D i tylko naprzemiennie wciskamy gaz i hamulec?
A porownanie wymiany oleju; w automacie i manualu ???
Powiem tak. Nic nowego nie powiedział🤣😁
Neutralny potem ręczny puszczamy hamulec nożny. Auto się ułoży wtedy P i gasimy silnik. I zawsze tak trzeba robić przy parkowaniu na wzniesieniu żeby uniknąć uszkodzenia skrzyni przez blokadę Park. Auto nie może "wisieć" na tej blokadzie. Zawsze przed zmiana kierunku pozycji R na D czy odwrotnie trzeba się zatrzymać do ZERA!!!!
Zrobiłem prawko tylko na automaty i kiedyś jeździłem na kursie prawka na manualu i nie ma porównania do automatu ,zgadza się że trzeba dbać o automatyczna skrzynie bardziej wymieniać olej itp ale i tak w erze obecnie auto chybrydowych lub całkiem elektryków za kilka lat największe koncerny samochodowe będą tylko automaty budować
Jeśli mówisz to automacie, to może po kolei i dokładnie. Jak ma się zachować stojąc na czerwonym świetle? P, N, czy D i hamulec? Kolejna kwestia: co z hamulcem awaryjnym?
Ale te latanie po biegach.. Czujesz się jak Kubica.. 🤔A automat.. Może dla inwalidy albo prezesa.. Kaczynskiego🤣ale temu… To raczej rower dać.. By pedałował troche😉
Super Automat
Mam pytanie, czy tryb sport włącza się podczas jazdy czy przed ?
30 lat je zdziłem automatem FORD T-BIRD i jedynym problemem oprócz tankowania była wymiana oleju w silniku a bardziej właśnie w skrzyni …FINANSOWO
Zajebiscie
dzisejsze automaty sa bardzo delikatne 100tys i schrot
Automat jest super. Dzięki za film.
A czy można zdjąć nogę z gazu w czasie jazdy ?
Usuń ten film bo wprowadza w błąd i komuś możesz w ten sposób auto rozwalić!!! DO WSZYSTKICH, NIE MOZNA HOLOWAC AUTA Z AUTOMATEM. Stare mercedesy dopuszczały możliwość holowania do 30-40 km, natomiast aktualnie ZADNE AUTO takiej możliwości nie dopuszcza, neutral w automacie caly czas pracuje podczas jazdy a co ważne podczas holu pracuje na sucho. Przejechanie dosłownie kilkudziesięciu km może doprowadzić do zatarcia skrzyni biegów. Lepiej wydać 200 zł na lawetę, niż 5 tys na nową skrzynie.
Poza tym wad jest dużo więcej, więc widzę nie przygotowałeś się do materiału.
1) wyższe spalanie
2) droższa eksploatacja. Co 60 tys trzeba wymienić olej w skrzyni. Może nie jest to częste, ale na pewno podnosi koszta. Tak jak spalanie.
Więcej nie wymyślę bo korek już się kończy, więc powtarzam: usun ten film bo przez ciebie ktoś może rozwalić sobie skrzynie
Pozdrawiam
Posiadam 911 i nie wyobrażam sobie jej z automatem. za to Leona 3, już mam z DSG lol.
Jeżdżę automatem i manualem, jak popadnie. Na pewno jazda po mieście automatem jest przyjemniejsza i mniej męcząca np. dla kierowców zatrudnionych w MZA w Warszawie. Ale jak pokonuję dłuższe odcinki to nie ma aż takiej różnicy. Osobiście nie dbam aż tak o komfort jazdy , dlatego dla siebie wybrałbym manuala bo i sprzedaż takiego jest lżejsza, póki co.
Zdecydowanie automat, tyle że na początek trzeba się przyzwyczaić do nieintuicyjnej sekwencji biegu w przód i w tył: aby jechać w przód dźwignia do tylu, aby jechać do tylu dźwignia do przodu. To wynika zapewne z pierwotnych uwarunkowań – być może technicznych – i tak już zostało. A teraz kilka miesięcy trzeba aby odruchowo ustawiać bieg w przód czy w tył. Mam Volvo xc40 gdzie jest siłownik zastępujący dźwignię mechaniczna – bardzo fajne i jeszcze bardziej komfortowe rozwiązanie ale o pomyłkę niestety znacznie łatwiej.
Kilka dni jeździłem autem zastępczym z automatem, a od przeszło 40 lat mam samochody tylko z manualem. Szybko się przyzwyczaiłem z tym tylko, że jednak dość uciążliwa, przynajmniej dla mnie, była konieczność długiego trzymania nogi na hamulcu w korkach. Jeśli to trwało krótko, to nie było sprawy. Ale często w godzinach szczytu prawa noga przez kilka minut musiała co chwilę naciskać hamulec. Podobnie przed zamkniętym przejazdem kolejowym. W związku z tym mam pytanie, czy jednak w takich sytuacjach nie można jednak przestawić dźwigni na P lub N? Najlepiej, gdyby w aucie był auto hold, ale gdy go nie ma, to czy jest jakieś inne wyjście w takich sytuacjach o których napisałem?
Dodam, że jest jeszcze jeden minus takiego stałego naciskania pedału hamulca w korku. Wieczorami i w nocy świecimy po oczach czerwonymi światłami stopu kierowcom i pasażerom auta stojącego za nami. A dla nich nie jest to raczej przyjemne.
N do holowania ty idioto
Dziękuję
Jasno i klarownie.
Gdy nie miałam prawa jazdy znajomy po jednym piwie dał mi samochód w automacie abym go odwiozła do domu przez cała Warszawę,gdyby jego samochód był w manualu bym się nie odważyła-dziś mam prawko i posiadam samochód właśnie w automacie-Wiem wiem było to mega nieodpowiedzialne ale adrenalinka była 😛
Nie holuje się samochodów z automatem !!! NIGDY
W obecnych czasach nigdy w życiu bym nie kupił auta z manualną skrzynią, wybiore tylko automat.
Jazda w korku manualem to jest nieporozumienie.
Za dwa lata będę kupować Ligiera a tam tylko automat
Właśnie kupiłem BMW F31 z moim pierwszym automatem . Rozumiem że to normalne że samochód dość ochoczo rusza do przodu po zwolnieniu hamulca ? Do tyłu jest już mniej wyrywny. Myślałem wcześniej że auto będzie ruszać dopiero po dodaniu gazu ?
Mam problemy ze wzrokiem, jezdzic moge ale ostroznie, tutaj wygodny jest automat – jedno zadanie odpada i mozna sie skupic na drodze. Pzdr
Chce automat, zdecydowanie! 🚘👍
Po wciśnięciu hamulca wciskamy sprzęgło 🤣🤣🤣
Pozatym bmw robi już jednosprzegłowe 👍
najpierw zacznij ze noga idzie na hamulec zasadniczy i dopiero potem wachlujemy wajcha bo zwalnianie hamulca to moze byc reczny