
Czy tempomat oszczędza paliwo?
↓↓ Więcej Informacji ↓↓
Dziś postaram się odpowiedzieć na tytułowe pytanie: Czy tempomat oszczędza paliwo? Wielokrotnie w komentarzach poruszaliście ten temat, więc wypada przyjrzeć się mu nieco bliżej!
Zobacz również inne ciekawostki motoryzacyjne – https://www.youtube.com/playlist?list=PLk8nX41C7fdgXeUUltEmv_XxRpI9ugVyH
Zobacz także nasze pomiary spalania – https://www.youtube.com/playlist?list=PLk8nX41C7fdhpjXdc3sddqNYfdYgzB7zi
Pomiary przyspieszenia i głośności na AutoCentrum.pl – http://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/
Subskrybuj nasz kanał, jeśli nie chcesz przegapić najnowszych testów – http://www.youtube.com/user/autocentrumkropkapl?sub_confirmation=1
Nasza strona – http://www.autocentrum.pl/
Facebook – http://www.facebook.com/AutoCentrumPL
Google+ – http://www.google.com/+autocentrumpl
Twitter – https://twitter.com/AutoCentrumpl
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus i Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Uważam ze powinien Pan robić jak najmniejsze odchylki od zadanej prędkości. Powinien Pan tylko reagować gazem górą lub dół w celu zniwalowania wpływu jazdy z górki lub pod górkę. Poza tym co oznacza ze jedzie pan na biegu jalowym czy to oznacza na luzie?
Zero i dwie dziesiąte litra…
Tempomat niekoniecznie jest oszczędniejszy, ale jest wygodniejszy. I w sumie właśnie o to chodzi w tempomacie
co za idiotyczna teza. Tempomat to wygoda a nie oszczednosc
Na tempomacie większe spalanie na 100%
wydatki mieszkaniowe to nawet 40-50% kosztów życia w Polsce- chcesz
oszczędzić nawet 30 000 zł lub odzyskać ponad 30 000 zł ?
https://youtu.be/ALw5WEKTyYY
W jeździe z tempomatem nie chodzi o zużycie paliwa, tylko o wygodę na długich trasach.
Po pierwsze Nie bierzemy pod uwagę wskazań komputera są często z kosmosu Przeciętne spalanie można wyliczyć po kilku tankowaniach przy jednym dystrybutorze przeliczając kilometry I tu też trzeba wziąć poprawkę Jazda tempomatem można w przybliżeniu przeliczyć wyłącznie jazdę na tempomacie czyli autostrada i minimum 400-500km w jedna jak i w drugą stronę jazda bez by mieć jakieś tam porównanie By było w miarę adekwatne należało by ponownie pojechać tę samą trasę jadąc bez tempomatu
Bez tempomatu można oszczędzić paliwa – ale jest to żmudne i ciągle trzeba pilnować obroty prędkość myśleć , na tempomacie natomiast jedziesz i odpoczywasz. Ja bym to porównał do ABS który notabene nie skraca drogi hamowania – a nawet ją wydłuża mimo to jest lepszy i bezpieczniejszy.
Tempomat jak dla mnie na logike oszcedza bo nie trzeba przygazowywac jak sie zwolni tylko silnik sobie ustawia moc
Seat Leon ST is the Best Sort Tourer and faster 🙂
Tylko że jadąc manualem to średnia prędkość uzyskiwana jest przez hamowanie i dodawanie gazu tj 90… 160km/h… 90 itd, a tempomat utrzymuje raczej przez dłuższy czas stałą prędkość oprócz chwili kiedy trzeba przy hamować… Obecnie nowe tempomaty wspolpracuja z bardzo nowoczesnymi silnikami stąd z inna kulturą pracy więc i spalanie jest mniejsze
Tempomat autostradowy to głównie wygoda dla stopy. Tempomat miejski bardzo oszczędza paliwo i koszty radarów (mi o koło litr do półtora litra). Mam na myśli czasem spotykany dodatek do tempomatu jakim jest ogranicznik prędkości. Hamuje on nasze zapędy i brak rozsądku. Co najfajniejsze, można z pod świateł startować jak szatan, a elektronika sama zwalnia gdy rozpędzimy się do zadanej prędkości. Paliwa nie pożera to zauważalnie więcej. Sprawdzone w Peugeocie 308.
U mnie na tempomacie nieco więcej.
Od 1998 r jeżdżę fordami mondeo z tempomatem i nie wyobrażam sobie, nawet na krótkim odcinku nie aktywować tempomatu.
Co do oszczędności, zawsze jest oszczędniej.
Testowałem kilka razy tempomat na dystansie ok 300 km średnio wychodziło 10% więcej
Przy prędkości około 120 km. Benzyna 1.6 na wtrysku.
mi to nie wychodzi cos ,jak jade tempomat nogi sciagam i gapie sie na droge czy w radiu grzebie ale jak jade bez tempomatu kiedy nie popatrzę to juz jade 20-30szybciej albo sie zapomne i ogien haha 😁🙄
NA płaskim mniej
Na pozostalym więcej ⚽😎
Dupa a nie motoznawca. Metoda testu jak i samo urzadzenie pomiarowe (ECU) są obarczone zbyt dużym błędem
Bez sensu test 😀 W sensie dlaczego jak jedziesz z górki to jedziesz na biegu jałowym? Powinno się jechać na biegu i hamować silnikiem wtedy różnice miedzy tempomatem a jazdą bez niego wyjdą i to znaczne. Zupełnie nie rozumiem w tym teście jazdy na luzie 😀 Przecież jak jedziesz na tempomacie to samochód biegu nie wyrzuca tylko dodaje gazu lub go nie dodaje wcale jadąc cały czas na biegu, a przynajmniej tak jest w manualnej skrzyni.
Nie rozumiem tych pomiarów spalania. Średnie spalanie powinno być ustalana jak np. u mnie :
Odpięcie kabli od aku -> zapięcie -> odpalenie samochodu -> "nasmarowanie" silnika 3-4 minuty na postoju -> trasa 30km -> postój samochodu wraz z "chłodzeniem turbiny" po delikatnej jeździe 3-4 minuty I WTEDY SPRAWDZAMY ŚREDNIE SPALANIE!!!
U mnie odcinek Trzebinia- Oświęcim 4,3 L 1.9 jtdm 130km … To jest wiarygodne spalanie przy emerytalnej jeździe.
Dlaczego nie robicie takich testów?
P.S.
Mój komentarz akurat do tego filmu to średnio pasuje ale to nie pierwszy film z Pana udziałem, który oglądam na tym kanale.
Kto wita..? Tak trudno się przedstawić..?
Możesz dołączyć do innowacyjnego projektu https://business4all.pl/polnet/
Nie czekaj aż inni to zrobią i staną się udziałowcami tego nowo rozwijającego
rynku na świecie ! Więcej na e-mail: generalny@o2.pl
jeśli chce się oszczędzić trzeba starać się nie przekraczać 2000 obrotów moja skoda superb1 19 tdi 130 koni najmniej 4,0
Chuj z tempomatem silnik ma wyć rura ma być przepalona no na trasie wiadomo tra la la przydatny ale trzeba uważać na senność ogolnie przydatne narzedzie jednak nie niezbedne w starych samochodach były manualne reczne na linke mechaniczne ale skuteczne i pomocne no wiadomo teraz każdy anglik jedzie wozem za setke czyli wszystkie oszczednosci to i bajerów multum
PAMIĘTAM polowanie milicji z radarem czasami redukowałem na jedynke cały gaz to ich wkurwiało bardzo jak za zasiegiem było odejscie kurwa to był odlot z tak wyczyszczonym wydechem dzisiaj milicja to narkomani złodzieje jak społeczenstwo
Oczywiście że z tempomatem ekonomiczniej. Bez tempomatu nie da się długo jechać ze stała niską prędkością bo człowieka to po prostu wkurza. Ja na tempomacie mogę jechać wolniej i nie denerwuje mnie monotonna jazda. Wystarczy 10km/h wolniej a wynik spalania widocznie niższy.
Po drugie są różne tempomaty.
Miałem w seacie tempomat, który gwałtownie reagował na zmianę i nie było możliwości ustawienia prędkości docelowej (Seat).
Teraz w peugeocie mogę ustawić prędkość docelową a tempomat łagodnie do niej dobije. To na pewno bardziej oszczędne rozwiązanie.
Pierdolenie żeby spalić mniej niż na tempomacie trzeba by cały czas pilnować zegarów a nie patrzeć na drogę paranoja
Tempomat oszczędza paliwo nawet jak się chce przyspieszyć to na tempomacie zużycie jest mniejsze podczas przyspieszania
Coraz ciężej się jeździ w PL na tempomacie, ale mimo to uwielbiam korzystać na ekspersówkach, czy autostradach, tym bardziej, że mam skrzynie automatyczne i choc tak naprawdę nigdy tego dokładnie nie liczyłem (korzystam z wygody, nie dla oszczędności), to jednak każdy z moich amerykańców (pojemne silniki benzynowe + AT) zauważalnie mniej pali na na drogach szybkiego ruchu, bo poza tymi drogami to nie korzystam, bo nie da się po prostu tutaj jechać. Choc nigdy nie jeździłam na tempomacie w manualu, to przypuszczam, że musi się jechać jednak mimo wszystko gorzej niż z AT…
W Polsce sie nie da jechac rowno w cywilizowany sposob bo zaraz ktos jest na zderzaku i mruga. Masakra co sie dzieje, wiesniactwo na maxa!
Kurwa jak widzę jazdę na luzie to mnie krew zalewa….
U mnie na tempomacie wychodzi zawsze więcej. Być może dlatego że ja nie jeżdżę jak tu zostało zaprezentowane tylko przyspieszam zwalniam gaz i obserwuje wskazania chwilowego zużycia paliwa na komputerze pokładowym. I jeszcze jedno nie jeżdżę na luzie, albowiem taka jazda powoduje wzrost spalania.
Niektórzy nie potrafią jechać równomiernie więc tam tempomat wygra .
Zachar oglądam Twoje filmiki juz jakis czas i uważam Twój kanał za bardzo interesujący.
Teraz cos na temat spalania z tempomatem i bez. Jeżdżę zawodowo na trasach długodystansowych i różnica na niekorzyść tempomatu na trasie 4 tys. km wynosi średnio ok 2-4l. tak litrów na 100km. Tempomat miła rzecz ale kosztowna w eksploatacji i dodam że trzeba z nim bardzo uważać na długich trasach bo strasznie usypia.
pozdrawiam
Oszczędza.
Mondeo Mk 3 , 2,0 tdci , ze skrzynią automatyczną potrafi spalić, przy 90 km/h , 3,7l.
Bez sensu taki film. Logika wskazuje, że gdyby było idealnie płasko to spalanie z tempomatem będzie identyczne lub minimalnie niższe, ale taki teren praktycznie nie występuje w trasie. Realnie więc jadąc z tempomatem auto spala więcej. Komfort kosztuje 😉
Myślę sobie że ten pomiar nie był uczciwy . W żadnej szkole jazdy nie uczą wyrzucania na luz rozpedzonego auta . Gdyby Pan tego nie robił, wynik bez tempomatu byłby o wiele gorszy
JEDNAK@!!!
Nie ma sensu taki test, zakres pomiaru jest zbyt maly, warunki pogodowe sa rozne, natezenie ruchu tez nie bylo identyczne i wiele wiecej wiec mija sie z celem. Test mozna by uznac za mniej wiecej miarodajny po 100 tys km
Nie ma to jak baran z tempomatem na lewym pasie,zwłaszcza polak na niemieckiej autostradzie.Pyknie ci taki 110-130 km/h i wlecz się za gnojem na lewym pasie.
Adaptatywne oszczędzają, inne-nie!
Mi na tempomacie pali mniej bo nie przyspieszam co chwilę
tempomaty do wszystkich aut tylko u mnie pisz na priv.