Oglądaj „101 Napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-8,S07E08,115199
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Grzegorz Duda to mechanik z doświadczeniem zdobywanym w ekstremalnych warunkach – podczas przygotowywania aut do sportu wyczynowego. Swoją wiedzą chętnie dzieli się z widzami, zdradzając sposoby na pomysłowe modyfikacje i doradzając, jak likwidować często występujące usterki – z wieloma z nich można się uporać bez kosztownych i czasochłonnych wizyt u specjalistów! Prowadzący w przystępny i obrazowy sposób demonstruje proste i nieco bardziej skomplikowane naprawy, inspirując oglądających do zainteresowania się mechaniką i lepszego rozumienia, jak działa samochód, nie zapominając o kwestiach bezpieczeństwa.
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.
Dobry mechanik od Toyoty
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Related
29 thoughts on “Samodzielny montaż metalowej osłony silnika! #101_Napraw”
Na pewno dużo lepiej i szybciej się to montuje niż Ori plastik, bo jest sztywna. Ale to jest do czasu, aż nie dostanie łomotu 😉 Miałem okazje montować taką osłonę w VW T4 który był brygadówką do lasu. Osłona zrobiła mega robotę, bo zero uszkodzenia na aucie, ale sam w sobie była tak sfatygowana, że po demontażu trzeba było blisko 2 godziny ją prostować, żeby chociaż na 3 z 5 otworów pasowało. Resztę trzeba było kombinować na aucie.
Super osłona, w mojej CRV sprawdza się znakomicie, mimo że nie jeżdżę w terenie to silnik od spodu jest bezpieczny przed kamieniami, błotem, śniegiem czy jakimś przytarciem o coś wystającego z ziemi
Powiecie, że się nie znam ale jaki sens ma metalowa osłona skoro i tak jest cienka? To chroni głównie przed kamyczkami tak samo jak plastikowa więc po co płacić 500zł za metalową skoro plastikowa zaczyna się od ok 60 zł? 😛 Na dodatek metalowa na bank będzie dudnić.
Pamiętam jak miałem Cadillaca z 1973 roku to fabrycznie pod miska była blacha odsłaniająca w ramie i miała 8 mm to było pancerne. Ale 2 mm blaszka no raczej nic tu nie zmieni.
Takich osłon szukajcie na allegro. Śruby nie zapieką się jeżeli posmarujecie je przed montażem smarem ceramicznym. W niektórych pojazdach osłony te montowane w otworach wykonanych przez podłużnicę na wylot co zdecydowanie wydłuża montaż bez użycia tzw. szybkich kluczy(płaskich z grzechotką). Takie klucze kosztują od 200 do 600 zł za komplet w zależności od producenta i sposobu zmiany kierunku obrotu śruby. Zastosowanie podkładek zabezpieczających przed rozkręcaniem się połączenia śrubowego jest wręcz niezbędne by nie trzeba było dokręcać śrub po każdej przejażdżce podczas której występowały drgania.
jak widze ta wielka dziure w nowej plycie w miejscu uskoku plaszczyzn tworząca piekna półkę dla zaczepiania przeszkód…. i jak ta półką z balchy 2mm zaczepimy nie wiem np. o krawężnik to mamy wyrwana nie tylko plytę ale zderzak, uszkodzone sanki i miska też wtedy oberwie…. tyle da nam ta plyta STALOWA 2mm 🙂 chyba jednak lepiej nie miec otworów do spustu oleju i wymiany filtra niż robić COŚ TAKIEGO!
Orginalne plastykowe oslony posiadają wygłuszenia w postaci gąbek z takimi ala trójkątnymi profilami pochłaniające fale akustyczne, metalowe takich nie mają, wiec wypadałoby takie gabki nakleić aby nieco wytłumić pracę silnika.
Wszystko pięknie, tylko jakakolwiek płyta o grubości poniżej 6mm nie przeniesie żadnych obciążeń tylko się wygnie na pierwszej przeszkodzie i uszkodzi miskę olejową, wiec nie ma znaczenia czy osłona jest z tworzywa czy z 2mm blachy bo ani jedno ani drugie nie będzie działać
Za niedługo będę robił samemu taką płytę do mojej terenówki ( z oryginalnej niewiele już zostało 🙂 ) ….. dobry pomysł z tym otworem pod korkiem spustowym oleju ,napewno zrobię tak u siebie
Na pewno dużo lepiej i szybciej się to montuje niż Ori plastik, bo jest sztywna. Ale to jest do czasu, aż nie dostanie łomotu 😉 Miałem okazje montować taką osłonę w VW T4 który był brygadówką do lasu. Osłona zrobiła mega robotę, bo zero uszkodzenia na aucie, ale sam w sobie była tak sfatygowana, że po demontażu trzeba było blisko 2 godziny ją prostować, żeby chociaż na 3 z 5 otworów pasowało. Resztę trzeba było kombinować na aucie.
Jak ja bym chciał znowu ten program
Super osłona, w mojej CRV sprawdza się znakomicie, mimo że nie jeżdżę w terenie to silnik od spodu jest bezpieczny przed kamieniami, błotem, śniegiem czy jakimś przytarciem o coś wystającego z ziemi
Albo jak wpadnie w błoto to się zawiesi
"20 minut" z podniesionym autem 🙂 Dla nowicjuszy którzy pierwszy raz stawiają auto na kobyłkach to 5h 20m juz po postawieniu auta na kołach 🙂
0:45 łysy przejechał 10km bez oleju 😉
Do przykręcenia bardziej by pasowała Śruba z łbem kulistym gniazdem sześciokątnym ISO 7380. Nie mają ostrych krawędzi jak sześciokątne.
A czy do każdego samochodu dostanie to kupić nawet do starszego?
tą płytką to możesz co najwyżej portfel sprzedawcy cwaniaka ochronić nie miskę. Ale kity
Powiecie, że się nie znam ale jaki sens ma metalowa osłona skoro i tak jest cienka? To chroni głównie przed kamyczkami tak samo jak plastikowa więc po co płacić 500zł za metalową skoro plastikowa zaczyna się od ok 60 zł? 😛 Na dodatek metalowa na bank będzie dudnić.
1.6 hdi ma filtr oleju od gory 😁😂😂
Pamiętam jak miałem Cadillaca z 1973 roku to fabrycznie pod miska była blacha odsłaniająca w ramie i miała 8 mm to było pancerne. Ale 2 mm blaszka no raczej nic tu nie zmieni.
Takich osłon szukajcie na allegro. Śruby nie zapieką się jeżeli posmarujecie je przed montażem smarem ceramicznym. W niektórych pojazdach osłony te montowane w otworach wykonanych przez podłużnicę na wylot co zdecydowanie wydłuża montaż bez użycia tzw. szybkich kluczy(płaskich z grzechotką). Takie klucze kosztują od 200 do 600 zł za komplet w zależności od producenta i sposobu zmiany kierunku obrotu śruby. Zastosowanie podkładek zabezpieczających przed rozkręcaniem się połączenia śrubowego jest wręcz niezbędne by nie trzeba było dokręcać śrub po każdej przejażdżce podczas której występowały drgania.
Wszystko fajnie tylko te peugeoty i Citroeny w niektórych wersjach wychodziły seryjnie z tą właśnie płytą
jak widze ta wielka dziure w nowej plycie w miejscu uskoku plaszczyzn tworząca piekna półkę dla zaczepiania przeszkód…. i jak ta półką z balchy 2mm zaczepimy nie wiem np. o krawężnik to mamy wyrwana nie tylko plytę ale zderzak, uszkodzone sanki i miska też wtedy oberwie…. tyle da nam ta plyta STALOWA 2mm 🙂 chyba jednak lepiej nie miec otworów do spustu oleju i wymiany filtra niż robić COŚ TAKIEGO!
Płyta 2mm pomoże przy kontakcie z kamieniem czy z korzeniem tyle ile umarłemu kadzidło…
W tych silnikach filtr oleju odkręca się od góry 😉
i istnieją fabryczne metalowe osłony wcale nie są to otwory technologiczne tylko montażowe
Orginalne plastykowe oslony posiadają wygłuszenia w postaci gąbek z takimi ala trójkątnymi profilami pochłaniające fale akustyczne, metalowe takich nie mają, wiec wypadałoby takie gabki nakleić aby nieco wytłumić pracę silnika.
Jakby ktoś chciał się wiecej dowiedzieć o takich płytach zapraszam na Facebook/Polishracing
Wszystko pięknie, tylko jakakolwiek płyta o grubości poniżej 6mm nie przeniesie żadnych obciążeń tylko się wygnie na pierwszej przeszkodzie i uszkodzi miskę olejową, wiec nie ma znaczenia czy osłona jest z tworzywa czy z 2mm blachy bo ani jedno ani drugie nie będzie działać
Citroen berlingo
mam Colta VI i te auto nie posiada takich rzeczy, a chcialbym cos takiego miec. Teraz niewiem skad wziasc wzor 🙁
A czy do przykręcenia takiej osłony nie powinny być zastosowane podkładki sprężynowe by się śruby nie odkręciły????
Ja bym takowe zastosował.
Ja w aucie nie mam żadnej i musze założyć
gdzie można taką kupić do golfa 4 ?
Za niedługo będę robił samemu taką płytę do mojej terenówki ( z oryginalnej niewiele już zostało 🙂 ) ….. dobry pomysł z tym otworem pod korkiem spustowym oleju ,napewno zrobię tak u siebie
Gdzie można kupić ta płytę można link???
0:47 Nie ma takiej możliwości żeby zatrzeć silnik, ponieważ komputer dostanie informacje o zbyt małej ilości oleju i odetnie zapłon
Troche oleju tam gubi 🙂