Oglądaj „101 Napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-4,S07E04,115195
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Grzegorz Duda to mechanik z doświadczeniem zdobywanym w ekstremalnych warunkach – podczas przygotowywania aut do sportu wyczynowego. Swoją wiedzą chętnie dzieli się z widzami, zdradzając sposoby na pomysłowe modyfikacje i doradzając, jak likwidować często występujące usterki – z wieloma z nich można się uporać bez kosztownych i czasochłonnych wizyt u specjalistów! Prowadzący w przystępny i obrazowy sposób demonstruje proste i nieco bardziej skomplikowane naprawy, inspirując oglądających do zainteresowania się mechaniką i lepszego rozumienia, jak działa samochód, nie zapominając o kwestiach bezpieczeństwa.
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus i Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.
Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego
Related
46 thoughts on “Sprawdzanie i wymiana cewki zapłonowej #101_Napraw”
Po pierwsze zawsze należy brać pod uwagę taki samochód z LPG. Nie oszukujmy się. 15-20 letnie Renault prawie zawsze będzie miało LPG. Po drugie ja miałem nie raz uszkodzoną cewkę i to właśnie w Renault Kangoo 1.6 16v 2005 r. Problem, że raz działała raz nie. Na szczęście cewki tanie to można i cały komplet ze świecami wymieniać. W innym samochodzie Citroen C3 II 2014 1.2 VTi 82KM też padła cewka i też nie tak, że w ogóle nie działała. Działała, ale tylko czasem gubił zapłon. Podobne objawy miał samochód kiedy padły koła zmiennych faz rozrządu, ale to tylko po nagrzaniu, a cewka częściej nie działała na zimnym.
Nie sprawdzil 1 cylindra. Bo w renault cylindry liczymy od skrzyni. Wszystkie sprawdzamy nawet jak trafimy na uszkodzona. Nie wypinamy zasilania podczas pracy. Cewki mierzymy na opornosc uzwojenia pierwotnego i wtornego
proszę o pomoc. Falujące obroty na postoju benzyna po uruchomieniu klimatyzacji czy to może być wina cewki? ten sam objaw jest na lpg z jak i bez klimatyzacji.
Mam problem z nissan Primera p12 2003 rok 1.8 benzyna na zimnym Ciężko pali jakieś 3 minuty muszę to kręcić załapuje i gaśnie aż się trochę nadzieję i wtedy odpala na strzała co może go boleć świece nowe
Siema eksperty!! mam Fiacika Barvo 2 i chcę sam sprawdzić czy mam problemy z cewką bo gdy jest zimno to auto ma problem z przyśpieszaniem na jeszcze nie rozgrznym silniku. Pytanie brzmi czy mogę kupić dowolną cewkę która pasuje do mojego modelu auta według stron internetowych sprzedających części samochodowe? czy musi być taka sama jak te stare? jeśli tak to na jakie parametry patrzeć?
Pacjent Suzuki Swift 1.5 Auto szarpie przy przyspieszaniu, obroty falują na biegu jałowym . Wymieniłem kable oraz świece ,problem nie zniknął . Jutro sprawdzam cewki . Dziękuję za ten filmik 👍
Wszystko cacy przy R4. A jeśli mamy do czynienia z V6, gdzie kolektor dolotowy jest na tylnym bankiem cylindrów i trzeba go zdemontować? Praca się znacznie wydłuży bo za każdym razem po odpięciu cewki trzeba montować kolektor dolotowy tylko po to, żeby na 10 sekund uruchomić silnik i sprawdzić czy to wypięta cewka jest uszkodzona.
Wszystko pięknie , tylko że często cewka nie pada jak to się mówi do zera, często coś tam jeszcze działa, w efekcie tego przekładanie i pokazany sposób diagnozy nie działa. Tak miałem w Toyota Corolla 1,6 16V . Odpinałem i auto gasło za każdym razem, 4 cewki i 4 razy gasło auto. Skorzystałem z prostego czytnika OBD i aplikacji na telefon , wtedy mamy informację na którym cylindrze jest błąd, zamieniamy kable tak jak tu i mamy informację o zmianie błędu na inny cylinder, wtedy można działać. Dodatkowo dodam że częstą przyczyną awarii cewek jest olej wyciekający z pod pokrywy zaworów i tam trzeba wcześniej wymienić uszczelkę i wyczyścić wszystko , przeczyścić też świece , pozdrawiam
Co do chińskich cewek to w W210 2.8 R6 miałem problem z nierówną pracą – jedna cewka była słaba i kupiłem chińczyka za 43zł xD działał do końca (jakieś 2 lata) aż na złom poszedł z wiadomych przyczyn – rdza 😀 więc bym tak chińskich nie skreślał, one nie są tańsze bo są gorsze tylko dlatego że ich produkcja jest tańsza ze względu na to że w ich fabrykach nie zarabia 100 euro dziennie tylko ekwiwalent kilka dolarów a pracownik zrobi ich tyle samo 😀 Jeszcze minie trochę czasu zanim zerwiemy z tym stereotypem. Oczywiście marketing europejskich producentów będzie próbował robić szeptanki na forum i wmawiać Wam takie rzeczy 😀 ja się przekonałem że jakość jest ok 😀
I co to niby miało być?moja laguna odpala na strzała a jak zacząłem odpinać po kolej cewkę za cewka to nawet nie zgasła na żadnej tylko chodziła jak dizel.I co teraz ? Wszystkie mam zmieniać bo mi auto nie zgasło.a może przełączyło się w tryb awaryjny ?
Życzę powodzenia z tą metodą w przypadku silnika 16V 1.4 100 koncernu GM stosowanego w Oplach i Chevroletach gdzie jest listwa z cewkami bez żadnych przewodów
Po pierwsze zawsze należy brać pod uwagę taki samochód z LPG. Nie oszukujmy się. 15-20 letnie Renault prawie zawsze będzie miało LPG. Po drugie ja miałem nie raz uszkodzoną cewkę i to właśnie w Renault Kangoo 1.6 16v 2005 r. Problem, że raz działała raz nie. Na szczęście cewki tanie to można i cały komplet ze świecami wymieniać. W innym samochodzie Citroen C3 II 2014 1.2 VTi 82KM też padła cewka i też nie tak, że w ogóle nie działała. Działała, ale tylko czasem gubił zapłon. Podobne objawy miał samochód kiedy padły koła zmiennych faz rozrządu, ale to tylko po nagrzaniu, a cewka częściej nie działała na zimnym.
Może wróci 101 napraw?
co jeśłi na przewodzie wgle nie ma pądu ? sprawdzałem na sprawnych dalej nic a jeśli nie cewki to czemu może dalej drgać silnik ? dzieki
A świece mogą być zepsute
i jeszcze zbyt mała przerwa i przeciąża cewkę i się spali
A błędów w komputerze tragedia , i tak trzeba podłączyć komputer,takim sposobem to tylko kłopotów sobie narobiłem!!!!
Druciarz …
Taki fachura zajmuje sie pierdół ami
Nie sprawdzil 1 cylindra. Bo w renault cylindry liczymy od skrzyni.
Wszystkie sprawdzamy nawet jak trafimy na uszkodzona.
Nie wypinamy zasilania podczas pracy.
Cewki mierzymy na opornosc uzwojenia pierwotnego i wtornego
A co jeśli samochód nie zgasł bo sprawdzeniu wszystkich cewek ?
Wszystkie do wymiany?
proszę o pomoc. Falujące obroty na postoju benzyna po uruchomieniu klimatyzacji czy to może być wina cewki? ten sam objaw jest na lpg z jak i bez klimatyzacji.
Mam problem z nissan Primera p12 2003 rok 1.8 benzyna na zimnym Ciężko pali jakieś 3 minuty muszę to kręcić załapuje i gaśnie aż się trochę nadzieję i wtedy odpala na strzała co może go boleć świece nowe
gas einspritz überprüfen w reno clio 3 cos takiego mi wyskoczyło, ktos cos wie?
A jak cewka jest połączona
4:47 Czemu ten obraz tak lata? halo
Aaaa… To Reno 🤣😁
Siema eksperty!! mam Fiacika Barvo 2 i chcę sam sprawdzić czy mam problemy z cewką bo gdy jest zimno to auto ma problem z przyśpieszaniem na jeszcze nie rozgrznym silniku. Pytanie brzmi czy mogę kupić dowolną cewkę która pasuje do mojego modelu auta według stron internetowych sprzedających części samochodowe? czy musi być taka sama jak te stare? jeśli tak to na jakie parametry patrzeć?
Czy w aucie mogą być cewki od różnych producentów czy muszą być jednej firmy???
Pacjent Suzuki Swift 1.5
Auto szarpie przy przyspieszaniu, obroty falują na biegu jałowym . Wymieniłem kable oraz świece ,problem nie zniknął . Jutro sprawdzam cewki .
Dziękuję za ten filmik 👍
Dziekuje,dużo zdrowia.
A jak to zrobić to w cytroenie Xsarze picasso 1.8 16v gdzie cewka jest zespolona? Pozdrawiam.
Wszystko cacy przy R4. A jeśli mamy do czynienia z V6, gdzie kolektor dolotowy jest na tylnym bankiem cylindrów i trzeba go zdemontować? Praca się znacznie wydłuży bo za każdym razem po odpięciu cewki trzeba montować kolektor dolotowy tylko po to, żeby na 10 sekund uruchomić silnik i sprawdzić czy to wypięta cewka jest uszkodzona.
No prosze, moja fura, moj silnik, a juz cewke drugi raz wymieniam xD auto mam od ponad pol roku
Wszystko pięknie , tylko że często cewka nie pada jak to się mówi do zera, często coś tam jeszcze działa, w efekcie tego przekładanie i pokazany sposób diagnozy nie działa. Tak miałem w Toyota Corolla 1,6 16V . Odpinałem i auto gasło za każdym razem, 4 cewki i 4 razy gasło auto. Skorzystałem z prostego czytnika OBD i aplikacji na telefon , wtedy mamy informację na którym cylindrze jest błąd, zamieniamy kable tak jak tu i mamy informację o zmianie błędu na inny cylinder, wtedy można działać.
Dodatkowo dodam że częstą przyczyną awarii cewek jest olej wyciekający z pod pokrywy zaworów i tam trzeba wcześniej wymienić uszczelkę i wyczyścić wszystko , przeczyścić też świece , pozdrawiam
a jak to zrobic w Seacie Altea jak jest jedna cewka?
W passacie fl też zadziała?
Dzięki za film, cewka zdiagnozowana
Przy wymianie zepsutej cewki warto tez wymienic w niej swiece czy lepiej wymienic wszystkie swiece
Dobre
Lapka 👍
Mam podobny problem. Po wypięciu każdej wtyczki samochód gasł. Gdzie dalej szukać problemu? Świece?
A jak sprawdzić przy 8 cewkach? (Honda Jazz)
Co do chińskich cewek to w W210 2.8 R6 miałem problem z nierówną pracą – jedna cewka była słaba i kupiłem chińczyka za 43zł xD działał do końca (jakieś 2 lata) aż na złom poszedł z wiadomych przyczyn – rdza 😀 więc bym tak chińskich nie skreślał, one nie są tańsze bo są gorsze tylko dlatego że ich produkcja jest tańsza ze względu na to że w ich fabrykach nie zarabia 100 euro dziennie tylko ekwiwalent kilka dolarów a pracownik zrobi ich tyle samo 😀 Jeszcze minie trochę czasu zanim zerwiemy z tym stereotypem. Oczywiście marketing europejskich producentów będzie próbował robić szeptanki na forum i wmawiać Wam takie rzeczy 😀 ja się przekonałem że jakość jest ok 😀
Magnumka, jak u dziada 😀
I co to niby miało być?moja laguna odpala na strzała a jak zacząłem odpinać po kolej cewkę za cewka to nawet nie zgasła na żadnej tylko chodziła jak dizel.I co teraz ? Wszystkie mam zmieniać bo mi auto nie zgasło.a może przełączyło się w tryb awaryjny ?
Super porada przydała się w 308ce 👍
Przypadkiem w Renault nie liczy sie cylindrów od strony odbierania mocy? To nie 2 cylinder jest dobry tylko 3 Panie Grzesiu
Co wy macie z tym liczeniem? Ważne by kupić co trzeba, a nie zastanawiać się czy to druga czy trzecia cefka.
Ja próbowałem tej metody i gaśnie mi auto za każdy razem
No dobrze ale jak dobrać odpowiednią cewkę do auta?
co jeśli cewki są połączone przewodamy i mają wspólną wtyczkę ( u mnie 1 z 4 cylindrem i 2 z 3)
Ja za cewkę Valeo do tego motoru dałem 140 w hurtowni a więc nie takie 200 😀 natomiast 200 to chciał mechanik dlatego robiłem sam
Jakiego potrzeba klucza do odkręcenia cewki w Megane 2 1.6 16v z 2003r?
A czy w przypadku silnika v8 (3uz fe)taka metoda weryfikacji rownież zadziała?
Płynie 14V mój Profesor elektrotechniki właśnie złapał się za głowę xD
Życzę powodzenia z tą metodą w przypadku silnika 16V 1.4 100 koncernu GM stosowanego w Oplach i Chevroletach gdzie jest listwa z cewkami bez żadnych przewodów
A jeśli u mnie po wymianie cewek dzieje się tak samo jak ze starymi? Po odpięciu silnik nie gaśnie… dziwne..