Oglądaj „ABC Motoryzacji” w niedzielę o 14:45 w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/abc-motoryzacji-odcinki,30156/odcinek-8,S01E08,203951
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Nie każdy jest specjalistą od motoryzacji, ale każdy może poprawić stan swojej wiedzy!
W programie „ABC motoryzacji” omówimy dokładnie budowę oraz działanie poszczególnych elementów samochodu. Będziemy je otwierać, rozkładać, rozcinać, a także powiemy o objawach uszkodzeń i ewentualnych kosztach ich napraw. Prowadzący Przemek Szafrański omówi między innymi budowę turbosprężarki, katalizatora, filtra oleju, koła dwumasowego, przekładni kierowniczej i wielu innych nieodłącznych elementów każdego samochodu.
#tvn #turbo #abcmotoryzacji
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus i Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Uszczelka to dobry początek zabaw, jak zdołałem się dowiedzieć. Jajca to są, jak ma się silnik z tzw. mokrymi tulejami, które też często trzeba podciąć, splanować blok, a przy takim zabiegu to już prosta droga do zmiany wszystkich uszczelek w bloku, pierścieni, panewek i w ogóle… Słowem: własnym nakładem pracy, nie licząc kilku narzędzi, które musiałem dokupić, kompletny remont silnik e7j od renault (1.4 l, 8v) zamknąłem w niebagatelnych 2500 zł i to tak licząc lekko. 😀 Tyle, że mnie nie gonił czas, musiałem się wszystkiego nauczyć praktycznie od podstaw. No ale opłaciło się, bo silnik chodzi jak złoto i mam nadzieję, że posłuży. W ogóle się nie dziwię się, że sama uszczelka to taki duży koszt, tam jest tyle roboty do zrobienia, że bania mała.
No prawda prawda😊 ja planowałem głowice na szybie😂 papier ścierny o małej degradacji położony na szybie a głowicą jeździłem moja twoja 🤣.. szkoda mi było kasy ładować w auto które miało isc na złom za jakiś czas.. a okazało sie że jeździłem nim 3 lata i wszystko było dobrze😊 Teraz bym już tak nie zrobił😅
W gruzie wymieniałem uszczelkę pod głowicą ale kompletnie nic więcej nie robiłem. Głowice jaką wyjąłem taką zamontowałem, stare śruby, no i upalanie. Rok katowania i nic kompletnie się nie działo. Potem gruz poszedł dalej, ale po paru miesiącach skończył na drzewie. Do tamtej pory z silnikiem nic się nie działo. Nie wiem jakim cudem to tyle działało.
Za wszystkim sie wiaze caly kompletny remont glowicy wyreguowanie i dotarcie zaworow luzow zaworowych uszczelniaczy planowaniem glowicy wymiana uszczelki pod kolektorem ssacym i wydechowy i rura wydechowa wymiana plynu chlodzacego sprawdzic mozna termostat i uszczelke pod nim i miec Tu z glowy na dluzszy czas
Dodałbym do tego jeszcze nowy płyn chłodniczy, nowy rozrząd, jak już jest tak wszystko rozbebeszone to może i świece żarowe w dieslu więc kapusta cały czas rośnie przy wymianie takiej uszczelki, może jeszcze się okazać do wymiany wałek lub jego łańcuch, napinacz, ślizgi. Na koniec może się zrobić 3 lub 4 tys.
Nie powiedziałeś o tulejach cylindryczny które mają miedziane podkladki, w tym przypadku masz silnik ohv z wymiennymi tulejami, problem jest taki ze podkladki dociskają tuleje do głowicy jezeli nie wymienimy tych podkladek nic nie da same planowanie i wymiana uszczelki głowicy bo płyn chłodzący bedzie sie przedostawal i tak do komory spalania. Takie silniki mają wady i zalety bo mozna wymienic tuleje cylindryczną ale z wymierzeniem grubosci podkladki jest problem – przynajmniej ja zawsze miałem z tym problem, możliwe że jeszcze nie jestem aż tak dobrym mechanikiem, ogolnie to nawet tego zawodu nie skończyłem ale silnik rozbiore w części i złoże 😉
Oglądaj "ABC Motoryzacji" w niedzielę o 14:45 w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/programy-online/abc-motoryzacji-odcinki,30156/odcinek-8,S01E08,203951
Uszczelka to dobry początek zabaw, jak zdołałem się dowiedzieć. Jajca to są, jak ma się silnik z tzw. mokrymi tulejami, które też często trzeba podciąć, splanować blok, a przy takim zabiegu to już prosta droga do zmiany wszystkich uszczelek w bloku, pierścieni, panewek i w ogóle… Słowem: własnym nakładem pracy, nie licząc kilku narzędzi, które musiałem dokupić, kompletny remont silnik e7j od renault (1.4 l, 8v) zamknąłem w niebagatelnych 2500 zł i to tak licząc lekko. 😀 Tyle, że mnie nie gonił czas, musiałem się wszystkiego nauczyć praktycznie od podstaw. No ale opłaciło się, bo silnik chodzi jak złoto i mam nadzieję, że posłuży. W ogóle się nie dziwię się, że sama uszczelka to taki duży koszt, tam jest tyle roboty do zrobienia, że bania mała.
Starych śrób się nie daje
No prawda prawda😊 ja planowałem głowice na szybie😂 papier ścierny o małej degradacji położony na szybie a głowicą jeździłem moja twoja 🤣.. szkoda mi było kasy ładować w auto które miało isc na złom za jakiś czas.. a okazało sie że jeździłem nim 3 lata i wszystko było dobrze😊
Teraz bym już tak nie zrobił😅
Rura się dokreca a nie
Niech mi ktoś odpowie na jedno podstawowe pytanie… Jak płyn chłodniczy może się spalać??????
A to nie powinno być tak że para wodna powinna być efektem prawidłowej pracy silnika?
W gruzie wymieniałem uszczelkę pod głowicą ale kompletnie nic więcej nie robiłem. Głowice jaką wyjąłem taką zamontowałem, stare śruby, no i upalanie. Rok katowania i nic kompletnie się nie działo. Potem gruz poszedł dalej, ale po paru miesiącach skończył na drzewie. Do tamtej pory z silnikiem nic się nie działo. Nie wiem jakim cudem to tyle działało.
1.9 dti zrobiłem głowice w jeden dzień. Razem z częściami 200zl.
I głowica musi być równa, po to aby uszczelka dobrze przylegała
Płyn się nie spala tylko wyparowuje
juz myślałem ze na starych skreci
Za wszystkim sie wiaze caly kompletny remont glowicy wyreguowanie i dotarcie zaworow luzow zaworowych uszczelniaczy planowaniem glowicy wymiana uszczelki pod kolektorem ssacym i wydechowy i rura wydechowa wymiana plynu chlodzacego sprawdzic mozna termostat i uszczelke pod nim i miec Tu z glowy na dluzszy czas
Dodałbym do tego jeszcze nowy płyn chłodniczy, nowy rozrząd, jak już jest tak wszystko rozbebeszone to może i świece żarowe w dieslu więc kapusta cały czas rośnie przy wymianie takiej uszczelki, może jeszcze się okazać do wymiany wałek lub jego łańcuch, napinacz, ślizgi. Na koniec może się zrobić 3 lub 4 tys.
To powiedz mi majster skąd mam wziąć nowe śruby do Daihatsu Applause 1.6 ?
To żaden koszmar, zrobiłem uszczelka pod głowicą w Civic VI w ciągu jednego dnia
Już się zesrałem w gacie, uszczelka, ha, ha.
Nie powiedziałeś o tulejach cylindryczny które mają miedziane podkladki, w tym przypadku masz silnik ohv z wymiennymi tulejami, problem jest taki ze podkladki dociskają tuleje do głowicy jezeli nie wymienimy tych podkladek nic nie da same planowanie i wymiana uszczelki głowicy bo płyn chłodzący bedzie sie przedostawal i tak do komory spalania. Takie silniki mają wady i zalety bo mozna wymienic tuleje cylindryczną ale z wymierzeniem grubosci podkladki jest problem – przynajmniej ja zawsze miałem z tym problem, możliwe że jeszcze nie jestem aż tak dobrym mechanikiem, ogolnie to nawet tego zawodu nie skończyłem ale silnik rozbiore w części i złoże 😉
czy klucz dynamometryczny to proxxon
Legenda mówi , że właściciele passata B5 mają koszmary o uszczelce pod głowicą
Ta dokrecenie jest w poerwszych 2 stopniach nastepne 2 dokrecenia ciagniesz i niewiadomo ile nwm