Loading…

Mechanik - Naprawa - Serwis Samochodów Toyota Warszawa

Mechanik z doświadczeniem w naprawie samochodów typu Toyota
Mechanik Toyota - Kontakt

Dobór oleju. Ciekawe zestawienie. 0w30 czy 5w30? A może 5w40? Słabo wypada 0w40



Zestawienie z civicforum.pl: https://www.civicforum.pl/showthread.php/60098-Oleje-silnikowe-por%C3%B3wnanie-parametr%C3%B3w-fizykochemicznych
screen: https://images90.fotosik.pl/490/81789648d5f5a290.jpg

Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.

Mechanik do Auta Toyota Warszawa

Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus i Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa.

Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.

Mechanik do Auta Toyota Warszawa

Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.

Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus oraz Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa. Serwis Toyota Warszawa – naprawa wszystkich modeli marki Toyota w Warszawie. Najlepszy serwis Toyoty w Warszawie zaprasza na naprawę, diagnostykę z naszym mobilnym mechanikiem samochodowym.

Dobry mechanik od Toyoty

Serwis Toyota » zapraszamy do serwisu samochodowego

36 thoughts on “Dobór oleju. Ciekawe zestawienie. 0w30 czy 5w30? A może 5w40? Słabo wypada 0w40

  1. A nie lepiej spojżeć W ksiazce I wybrać oleju który tam producent silnika wymaga? Ja u siebie tez lubię zmiany, ale sobie dobieram 5w30 c3, 5w40 c3, ale może ja głupi jestem. Tej zimy sam, sobie chciałem załadowane 0w30, ale żaden nie spełnia norm silnikowych. Sam siebie nie będę oszukiwał, a tym bardziej młodszych użytkowników. Ale 0w40 to widzę ze sam na sile szukasz kłopotów.

  2. Witam, używam Millers performance C3 5w40 (nie mylic z tym samym olejem ale juz nie mid a full saps), sprawdzilem karte charakterystyki i wyszlo że 30-50% to grupa III czyli baza mineralna… sprawdzilem na stronach niemieckich i olej ten jest opisywany jako całkowicie syntetyczny. Sam nie wiem czy cos zle zrozumialem, czy temat czy cos jest czy nie jest syntetykiem nawet w Niemczech nie jest tak jasny, a może tabelka zawiera błedy… CAS: 64742-54-7 30-50%. Ktos was dobrnąl do konca, pomozecie?

  3. Nigdy nie patrzę na napisy typu syntetic, bo wiem że nie od tego zależy stan silnika. Jak ktoś urodził się ciołem to zostanie nim do końca życia i będzie wydawał majątek na jakieś Ravenole, Motule, a potem i tak odda samochód na złom.

  4. honda civic mk8 1.8 JA UŻYWAM DOKŁADNIE TEGO MOTULA 5W30 ECOENERGY. ACEA A5 B5 – Wymieniał co 10tys. Silnik nie bierze oleju.Nie muszę nic dolewać.Wcześniej miałem shella i valvoline i tutaj było odwrotnie.——————ten olej jest na bazie mineralnej w 3 klasie.(nie w pełni syntetyczny)

  5. Dlaczego olej 0w20 ? Badania wykazały , ze olej low Saps jakim jest Shell 0w20 SP , iskac – GF6 , oraz zmniejszonej ilisci dodatkow stabilizujących , ze taki olej hest duzo bardziej odporny na zrywanie fiomu olejowego niz olej dla przykładu C1, C3 5w40 .
    Wiec strach przed olejem 0w20 , ze to wida po parowkach jest tylko i wyłacznie brakiem wiedzy .

  6. Dlaczego olej 0w20 ? Od lat silniki przechodzą modyfikacje konstrukcji od cuezkich żekuwnych bloków po odlewy aluminium . Kkienci chca muec przyspieszenie, niskie spalanie, a Europa nickie cO² , więc scianki tych odlewów sa coraz cieńsze i kanaly olejowe coraz mniejszej średnicy . Olej 0w20 ma wysoką pompowalność i niskie ipory przeplywy waskimi kanałami. Nowoczesne maszyny cnc potrafia duzo dokladniej dopasować części o mniejszych luzach pod taki olej 0w20

  7. Dlaczego olej 0w20 ? – na podstawie badań zużyciowych najwiecej "spalonych / zweglonych" depozytów pochodzi z dodatków w tym stabilizatorów lepkości np 5w40, 5w50. Olej bazowy ma 0w.

  8. Interesujące.
    Pytanie teraz brzmi-to w końcu czym sugerować się przy doborze oleju? Bo po tabelce widać że zwracamy uwagę tylko na 1 parametr i jak on się odnosi do osoby która normalnie użytkuje auto, a nie katuje silnik podczas track day?

  9. Posiadam Toyotę Auris 2.0 D4D fabrycznie olej zalecany to 0W30 C2. W ASO lali Castrola 0W40 to był raczej olej C3 więc nie wiem jak ASO mogło inny olej lać… Po okresie ASO zacząłem używać MOTUL Eco clean 0W30 C2. Niestety olej ze znakiem Toyota był zdecydowanie za drogi. Co mogę powiedzieć o tym oleju. Patrząc na jego cenę, która przez ostatnie lata spadła podejrzewam, że ma coraz więcej HC w butelce. Osobiście nie mam nic przeciwko olejkom HC. Z doświadczenia widzę, że Motul wymaga w Toyocie wymiany przy przebiegu 10 tys. km. Silnik zaczyna głośniej pracować. Widać, że olej jest czarny czyli środki myjące zrobiły swoje i rozpuściły wszelakie osady. Olej przy spuszczaniu jest czarny. Zdecydowanie nie nadaje się do stosowania na długich dystansach. Do silnika wchodzi na pierwszy rzut 6 litrów. Potem 0,2-0,3 dla stanu max. Reszta jest potrzebna na dolewki. Samochód jeździ w trybie mieszanym i ma spalanie na poziomie 7-7,5 litra na 100km. Dla zwykłego zjadacza chleba nawet z ciężką nogą taka oliwa jest wystarczająca. Ważne aby regularnie zmieniać oliwę w silniku. 10 tys. to naprawdę zdrowy przebieg dla tego oleju. Polecam.

  10. Ta tabela to ktoś chyba z nudów zrobił. Nie sugeruje się takimi bzdurami. Przeczytajcie sobię kartę charakterystyki oleju i będzie wiadomo który lepszy. Jak ktoś ma chociaż trochę pojęcia to odróżni. Kto w dzisiejszych czasach piłuje samochód do 6tys obrotów i trzyma przez cały okres jazdy. 0w40 jest bardzo optymalnym olejem na zimny rozruch i gorący. Dlaczego ceny syntetycznych olejów są wyższe??
    Tabelka do kosza!

  11. Ja tylko odniosę się do oleju Mazdy CX-5 2015 Skyactive-G 2.0:
    – W instrukcji mamy zapis żeby używać oleju: 0w-20 lub 5w30 Mazda Original Oil Supra/Ultra
    – Alternatywne oleje to spełniające standardy: 1. API SL/SM/SN lub 2. ACEA A3/A5
    Więc na Europe to wszystko jedno (ostatnimi czasy -10 to cud, więc nie ma to różnicy), do tej pory w ASO lali 0w20 Supra i po prostu z Mazdowskiego przerzucę się na inny, 0w20 który ten standard spełnia.

    Taką listę znalazłem w sieci:
    – Olej MAZDA Original Oil Supra 0W20

    – Olej silnikowy MOTUL 8100 Eco-lite 0W20

    – Olej VALVOLINE SynPower FE 0W20

    – Olej CASTROL Magnatec Professional GF 0W20

    – Olej SHELL Helix Ultra SN 0W20

    – Olej ENEOS 0W20 Premium Ultra

    Mechanik zaproponował ENEOS więc powinien być ok, odpowiada on tym normom z zastrzeżeń Mazdy.

    Dzięki za listę.

  12. Weź pan nie pokazuj ludziom takich bzdur z forum auta bez mocy typu civic. Co to wogóle za kreski, kto to wymyślił i w oparciu o co, jskieś normy, przepisy? Po za tym co to za rozwazania, lejecie oleje 200zł do waszych civiców mających max 140KM i sie tym podniecacie… jak macie kase nikt wam nie broni, pytanie brzmi po co?!?

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!