Sworzeń wahacza to jeden z najważniejszych elementów zawieszenia w samochodzie i nie należy go lekceważyć .
Instrukcja dotyczy modeli gdzie występuje sworzeń odkręcany od wahacza jak Toyota Audi Mercedes itd
WSPÓŁPRACA
wspolpraca@m4k.pl
KONTAKT dla widzów
info@m4k.pl
Youtube Serwis Toyoty i Lexusa to gwarancja doskonałej kondycji samochodu oraz Twojego bezpieczeństwa. Dla wyspecjalizowanego warsztatu naprawa samochodu marki Toyota to nie problem w Warszawie. Dzwoń do naszych specjalistów w Warszawie. Nasza firma naprawia samochody serwisujemy auta spalinowe, serwis samochodów hybrydowych, naprawa aut diesel, mechanika samochodowa dla aut Toyota w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Serwis samochodów osobowych specjalizujących się w marce Lexus i Toyota. Kompleksowa obsługa serwisu – klimatyzacja, diagnostyka komputerowa.
Serwis Twojego samochodu Toyota lub Lexus gwarantuje, że pozostanie on w nienaruszonym stanie i zapewni Ci bezpieczeństwo. W Warszawie znalezienie profesjonalnego warsztatu, który może obsłużyć pojazdy Toyoty, nie powinno być trudne. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami zlokalizowanymi w Warszawie. Nasza firma zajmuje się naprawą samochodów; w szczególności serwisujemy samochody spalinowe, samochody hybrydowe, samochody z silnikiem Diesla oraz naprawiamy samochody z silnikiem Diesla; ponadto jesteśmy mechanikami samochodowymi Toyoty w Warszawie.
Mechanik do Auta Toyota Warszawa
Warsztat ASO – Toyota Warszawa. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę samochodów Toyota w naszym warsztacie ASO w Warszawie.
Witam A jak mondeo mk3 sworzen wahacza jest na jakiś nitach fabrycznie robione to mogę przeciąć je i zamontować normalnie 3 sruby jak w większości samochodach czy muszę kupić cały wahac????
Michu mam pytanie wymieniłem amortyzatory sprężyny i drążki stabilizatora po wymianie samochód z jednej strony ma prześwit 8,5cm a z drugiej 9,5 cm i nie wiem o co chodzi gdzie zrobiłem błąd pozdrawiam 💪
Wie ktoś może jak w domu wybić stworzeń z wahacza? Laguna I. Teraz mam problem bo nie mogę go teraz wyciągnąć. Szybciej zwrotnice wyszła że skrzyni biegów. :/
nie mogę ściągnąć zakrętki z sworznia po paru obrotach opiera się o osłonę przegubu,naparzanie w sworzeń aby zszedł w dół o te parę zwojów nic nie daje jak zaspawany
materiał bardzo fajny , u mnie jednak sworzeń jest wprasowany do wahacza . Nie mam prasy wiec wymieniłem cały wahacz ze sworzniem i tulejami (2 strony) . Dużo drożej mnie to nie wyszło i mam na jakiś czas spokój 🙂
"… szczegulnie kiedy auto ma 15 lat…" Taaaak… Astra F '93, sworznie od nowości. W tym tygodniu muszę wymienić oba, bo zrobili mi problem na przeglądzie… P.S. Za filmik oczywiście łapka w górę.
Generalnie film jest ok. Pozostaje kilka kwestii które mogą być dyskusyjne ale to już pozostali skomentowali. Gdyby ktoś to zrobił np w niektórych Peugeot'ach lub Renault to takie odciąganie zwrotnicy z przykręconą półosią skończy się wyjęciem półosi ze skrzyni i wyciekiem oleju… Oczywiście sworzeń może mieć też zupełnie inne mocowanie…
Nie żebym się wtrącał ale czy nie warto było wspomnieć że w niektórych autach w których jeszcze nikt sworzni nie wymieniał są one zmontowane na nity i wtedy trzeba się bawić w demontaż wahacza i rozwiercanie nit? No i czy przypadkiem nie było by łatwiej przeprowadzić demontaż w nieco innej kolejność? Na początku odkręcić nakrętkę sworznia następnie podważyć łomikiem między wahaczem a zwrotnicą a jak to za mało to dodatkowo w czasie podważania uderzyć młotkiem w zwrotnice i dopiero po tym jak sworzeń wyjdzie z zwrotnicy odkręcić go od wahacza. A i jeszcze jedna bardzo ważna sprawa. Wiem że klucze YATO są niezniszczalne mimo to pasowało by w takim instruktażowym filmiku wspomnieć że śrub się nie zrywa ani nie dokręca grzechotką.
Witam. Czemu w takim warsztacie nie znajduje się klucz dynamometryczny? Pokazuje Pan montaż bardzo ważnych dla bezpieczeństwa śrub i nakrętek, sam Pan tak mówi i nadal dokręca je Pan "na wyczucie". Gdyby pokazać jak działa taki klucz i jak go używać, być może niektórzy początkujący majsterkowicze kupiliby go i zdziwili się, jak lekko lub jak mocno trzeba dokręcać niektóre śruby 🙂
Czesc mistrzu. Mam Corse C. Cos mi piszczy… raczej przy malych predkosciach (manewry na parkingu, dojezdzanie do swiatel, skrecanie na luzie z mala predkoscia) Tarcze i klocki sa okej. Co sprawdzic? Co przeczyscic, nasmarowac?? POMOZ .
Też mam takie klucze nasadowe yato. Chyba najbardziej wytrzymałe jak za te pieniądze. Jestem nowym widzem u cb, jesteś niezły w tym co robisz. Tylko mnie osobiście trochę twoja fryzura wkurza, ale jakoś zniosę hehe
Jak jest w audi a3 8p trzeba rozkręcać końcówkę drążka ??i przegub ??czy tylko sam sworzeń wahacza ??
Dzięki za materiał!
Michu jaki chudy
Witam A jak mondeo mk3 sworzen wahacza jest na jakiś nitach fabrycznie robione to mogę przeciąć je i zamontować normalnie 3 sruby jak w większości samochodach czy muszę kupić cały wahac????
nie ma co łysy bardzo fajnie tłumaczy i jest spoko ziomkiem!
Łysy masz rację że niektóre elementy są łatwe do wykonania dawaj więcej informacji na temat
Fajne filmy, dobrze przekazana wiedza, spoko gość, rzeczowo tłumaczący. Tak trzymać!
Michu mam pytanie wymieniłem amortyzatory sprężyny i drążki stabilizatora po wymianie samochód z jednej strony ma prześwit 8,5cm a z drugiej 9,5 cm i nie wiem o co chodzi gdzie zrobiłem błąd pozdrawiam 💪
Witam mógłby mi jakiś majster powiedzieć czemu po wymianie sworzni w dwuwachaczu koło robi pozytyw?
Michał wtedy, Michu teraz 🙂
Dzięki stary.Robisz kawal dobrej roboty.Dzięki twoim filmom dużo się nauczyłem.A może zrobisz filmik o wymianie poduszek silnika np w toyce.pozdrawiam
Wie ktoś może jak w domu wybić stworzeń z wahacza? Laguna I. Teraz mam problem bo nie mogę go teraz wyciągnąć. Szybciej zwrotnice wyszła że skrzyni biegów. :/
10:22 uszkadzasz osłone przegubu śrubokrętem :/
Dzięki wielkie za filmy 🙂 oglądam każdy odcinek, dużo można się nauczyć, oby tak dalej 🙂
nie mogę ściągnąć zakrętki z sworznia po paru obrotach opiera się o osłonę przegubu,naparzanie w sworzeń aby zszedł w dół o te parę zwojów nic nie daje jak zaspawany
jakiego smaru najlepiej używać do wstrzyknięcia w sworzeń?
materiał bardzo fajny , u mnie jednak sworzeń jest wprasowany do wahacza . Nie mam prasy wiec wymieniłem cały wahacz ze sworzniem i tulejami (2 strony) . Dużo drożej mnie to nie wyszło i mam na jakiś czas spokój 🙂
Gdzie tu kolejnosc gosciu zanim odkrecisz go to pokaz w jakim stanie jest i jakie ma luzy
przyjemnie się ogląda. znowu;)
super film , ale generalnie sworzeń wymienia się z jednej i drugiej strony czyli pare
"… szczegulnie kiedy auto ma 15 lat…"
Taaaak… Astra F '93, sworznie od nowości. W tym tygodniu muszę wymienić oba, bo zrobili mi problem na przeglądzie…
P.S. Za filmik oczywiście łapka w górę.
Generalnie film jest ok. Pozostaje kilka kwestii które mogą być dyskusyjne ale to już pozostali skomentowali. Gdyby ktoś to zrobił np w niektórych Peugeot'ach lub Renault to takie odciąganie zwrotnicy z przykręconą półosią skończy się wyjęciem półosi ze skrzyni i wyciekiem oleju… Oczywiście sworzeń może mieć też zupełnie inne mocowanie…
Nie żebym się wtrącał ale czy nie warto było wspomnieć że w niektórych autach w których jeszcze nikt sworzni nie wymieniał są one zmontowane na nity i wtedy trzeba się bawić w demontaż wahacza i rozwiercanie nit?
No i czy przypadkiem nie było by łatwiej przeprowadzić demontaż w nieco innej kolejność?
Na początku odkręcić nakrętkę sworznia następnie podważyć łomikiem między wahaczem a zwrotnicą a jak to za mało to dodatkowo w czasie podważania uderzyć młotkiem w zwrotnice i dopiero po tym jak sworzeń wyjdzie z zwrotnicy odkręcić go od wahacza.
A i jeszcze jedna bardzo ważna sprawa. Wiem że klucze YATO są niezniszczalne mimo to pasowało by w takim instruktażowym filmiku wspomnieć że śrub się nie zrywa ani nie dokręca grzechotką.
bez młota nie robota 🙂
Witam. Czemu w takim warsztacie nie znajduje się klucz dynamometryczny? Pokazuje Pan montaż bardzo ważnych dla bezpieczeństwa śrub i nakrętek, sam Pan tak mówi i nadal dokręca je Pan "na wyczucie". Gdyby pokazać jak działa taki klucz i jak go używać, być może niektórzy początkujący majsterkowicze kupiliby go i zdziwili się, jak lekko lub jak mocno trzeba dokręcać niektóre śruby 🙂
Czesc mistrzu. Mam Corse C. Cos mi piszczy… raczej przy malych predkosciach (manewry na parkingu, dojezdzanie do swiatel, skrecanie na luzie z mala predkoscia) Tarcze i klocki sa okej. Co sprawdzic? Co przeczyscic, nasmarowac?? POMOZ .
Nie czyścisz łączenia stożka w zwrotnicy? Nie smarujesz jakąś molikotą na przyszłość?
Do tej pory sam nie wiedziałem, czemu jeżdżę Avensis… W końcu ktoś kto myślał jak ja 😉 Nigdy więcej sedana
Też mam takie klucze nasadowe yato. Chyba najbardziej wytrzymałe jak za te pieniądze. Jestem nowym widzem u cb, jesteś niezły w tym co robisz. Tylko mnie osobiście trochę twoja fryzura wkurza, ale jakoś zniosę hehe